nieuwe speakers voor op me slaapkamer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • quadcore100
    • Sep 2009
    • 7

nieuwe speakers voor op me slaapkamer

hallo allemaal!

ik wil een keer nieuwe speakers voor op me slaapkamer hebben. ik zat een beetje te denken aan 2 dap mc-12 speakers maar wat van versterker zou ik dan moeten hebben? of die set van de licht-geluid site deze: DAP Combi: 2 x MC-12 Luidspreker + 1 x P-500 Versterker + 2 x Luidsprekerkabel 6 meter - J&H Licht en Geluid
    of raden jullie het af? ik heb de speakers al is gehoord en die stonden zelf ook op een slaapkamer en het lijkt dat die genoeg vermogen hadden want de hele slaapkamer stond te trillen.

hopelijk kunnen jullie me helpen
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Koop toch een HI-FI setje voor op een slaapkamer. Voor 350 euro heb jij een heel mooi home-cinema setje wat 10x zo goed klinkt als die DAP set.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• quadcore100
      • Sep 2009
      • 7

ik heb nu op me slaapkamer een setje speakers van logitech X 540
      ze doen het goed maar ik wil naar een iets hoger vermogen toe die wat meer power heeft

wat zouden jullie zeggen van een mooi setje? (hifi)

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by Beckers Entertainment
        Koop toch een HI-FI setje voor op een slaapkamer. Voor 350 euro heb jij een heel mooi home-cinema setje wat 10x zo goed klinkt als die DAP set.
        ... of je koopt voor die prijs gelijk een paar fatsoenlijke actieve monitors.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• quadcore100
          • Sep 2009
          • 7

en wat vinden jullie een goed stel monitors of hi-fi sets?

Comment

• Stage-Q
            • Sep 2007
            • 389

slaapkamer? ...waar hebben we het over...
            Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Was dit niet een forum voor professioneel geluid?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Een heleboel "tieners" hebben een dj setje op hun slaapkamer. Er zijn fabrikanten die speciaal voor deze markt dj controlers op de markt brengen met een ingebouwde geluidskaart.

Of een erg simpele PA set dan de meest aangewezen set is voor op zo'n slaapkamer, dat is maar zeer de vraag.
                Wanneer de muziek louter en alleen bedoeld is voor die slaapkamer dan kan je prima af met een nette hifi set.

Dimensioneren van Pa, hifi geluid is een erg subjectief advies. Ik ken bijna geen enkele fatsoenlijke PA boer die niet oversized naar zn klusje toegaat.

Soms kom je dan ook een oversized slaapkamer tegen. Zal niet de eerste keer zijn dat ik 2x cdj1000 samen met eenj Xzone of djm800 tegenkom.

Voor sommige deelnemers: Dit forum richt zich op semi- en professionele technici en vakgenoten. Dit is dus het newbie gedeelte, in dit forum onderdeel wordt de PA niet via een Lake processor aangestuurd....De discussies zijn dan ook van een ander kaliber!

Voor sommige deelnemers: ja, dit is een forum voor semi- en professionele techneuten en dj's, maar dit is dan ook de newbie afdeling!
                Hier gaan we de PA niet via een Lake processor aansturen...de discussies zijn derhalve van een ander kaliber.

Qua geluid: Budget bepaald doorgaans de mogelijkheden. Een nette set monitoren klinkt zeker weten strakker dan een simpele 10" spaanplaat PA kast.
                Last edited by moderator; 21-09-09, 22:39.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by MusicXtra
                  Was dit niet een forum voor professioneel geluid?

Ik heb mijn topjes ook gewoon op m'n kamer staan, maar dat komt omdat ik geen plek heb om ze ergens anders neer te zetten...

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Originally posted by moderator
                    .............................................
                    Soms kom je dan ook een oversized slaapkamer tegen. Zal niet de eerste keer zijn dat ik 2x cdj1000 samen met eenj Xzone of djm800 tegenkom.
                    .................................................. ............
                    He mod, niet te geloven waar jij je allemaal in beweegt.
                    Wat mis ik dan toch in mijn persoonlijkheid, dat ik vrijwel nooit in een andere slaapkamer kom dan m'n eigen
                    Je bent toch maar een gelukkig mens hoor!

Paul
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• quadcore100
                      • Sep 2009
                      • 7

ik dacht ik zit hier goed op de newbie afdeling maar zo te zien toch niet

de bedoeling is dat de speakers meestal op de slaapkamer staan maar ook gewoon naar de huiskamer of buiten. De buren zullen er niet veel last van hebben want ik woon vrijstaand maar volgens jullie is een HI-FI set dus goed? en welke van allesoorten die er zijn?

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

Newbies in PA land, dat is volstrekt anders dan HiFi setjes, daar hebben we hier, helaas voor jou, geen verstand van en bieden we geen ruimte voor.

Wanneer je de HiFi kant op gaat zal je elders voor advies moeten gaan vragen, momenteel weet ik geen enkel Nederlandstalig forum wat jouw vraag kan behandelen, wellicht iemand anders?

@SPS, dank je, kan het je aanbevelen!
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by moderator
                          @SPS, dank je, kan het je aanbevelen!
                          komen de vrouwelijke DJ's eindelijk aan hun trekken?..

Comment

• Arnold
                            • Sep 2009
                            • 5

weetje, als je met een niet al te groot budget zit, zou ik het bij een paar degelijke speakers houden en een goede 2e hands versterker. Heb hier thuis een Yamaha RX-v463 met daaraan een Quadral Aluma 1150 speakerset, en het klinkt echt waanzinnig!

(okay, okay, misschien heb je geen 1000 eurie ter beschikking, maar t bewijst: en een mooi en stevig geluid te krijgen is het echt niet nodig om zware apparatuur te kopen)
                            Sounds can only be heared with a clear mind

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

En ist de bedoeling dat de subs onder uw bed staan of zo?

Comment

Working...