Gelegenheidscanners!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TonBeljon
    • Apr 2006
    • 104

Gelegenheidscanners!

Gelegenheidscanners,

De situatie is als volgt; Wij zijn een Allround muziekduo en treden op bij Bruiloften, personeelsfeesten, dorpsfeesten enz enz. Over het algemeen voor een publiek van 100 a 150 personen zeg maar. Als lichtinstallatie hebben wij 2x4 par 56 spots, ruim voldoende over het algemeen. Mijn zoon bediend het licht, en wil de lichtinstallatie uitbreiden met 2 scanners o.i.d. Bij sommige gelegenheden mag er best iets meer licht bewegen dan alleen de par 56 spots.(en hij heeft wat meer om mee te spelen) Dus onze vraag: Wat zijn nu 2 leuke scanners voor ons.
    1.We gaan ze waarschijnlijk lang niet ieder optreden gebruiken, misschien eens per maand.
    2.Er wordt niet ruig mee omgegaan of mee gesmeten.
    3.Met een lichtopbrengst geschikt voor zaaltjes tot 150 personen over het algemeen.
    4.Niet te duur, het is slechts een uitbreiding voor bepaalde gelegenheden.
    5.Compact, er kunnen er nog net 2 in de auto
    Alle suggesties en adviezen zijn zeer welkom.
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Mss is de winner scan iets voor je.

Deze scan heeft zich al bewezen in de laatste jaren goed betrouwbaar en voldoende lichtopbrengst.

De SCX500 is ook een goede keuze ( mss makkelijk voor jullie icm de 2510 controller ) mooie shows voorgeprogrammeerd door Martin.

Deze scan heeft een kleinere lamp maar doet niet minder dan em ELC 24V 250W ( winner ) hij is kompakter heeft meer kleuren en gobo's en heeft een dimfunktie.
    Plus voordeel is dat het een Martin scan is ! deze scan kost nieuw 265,00 in BTW
    Last edited by axs; 21-09-09, 09:45. Reason: lijkt me duidelijk
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Originally posted by Rolandino
      De SCX500 is ook een goede keuze ( mss makkelijk voor jullie icm de 2510 controller ) mooie shows voorgeprogrammeerd door Martin.

Deze scan heeft een kleinere lamp maar doet niet minder dan em ELC 24V 250W ( winner ) hij is kompakter heeft meer kleuren en gobo's en heeft een dimfunktie.
      Plus voordeel is dat het een Martin scan is ! deze scan kost nieuw 265,00 in BTW
      Een ELC24V lampje zet alleen niet echt veel zoden aan de dijk tegenover 500W PAR spotjes. Met 300W parren kun je een behoorlijk eind komen, en het voordeel is wel dat ELC lampjes (halogeen) een stuk goedkoper zijn.

Mocht je iets meer lichtopbrengst zoeken, dan kun je nog kijken naar de Winner HID (150W). Misschien is de American DJ X-Scan LED ook nog een overweging waard.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Nee, die X-scan LED vervalt in het niet als je er ander licht bij gebruikt. De Winner HID geeft veel meer licht maar de lampjes zijn niet goedkoop en leven niet zo lang. Ik zou het omwille van de prijs houden bij de gewone Winner en een long life lampje van 500 of 1000 uur (ELC).
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Noobie
          • Dec 2007
          • 223

Misschien HQ-power Aereon (oid) scan proberen, zijn er al vanaf E 200/ st. maar dan wel MSD 250.

Geen idee wat de levensduur van de motoriek is, maar het merk bestaat ook al weer een jaar of 5-10. Voor jullie gebruik zeker goed genoeg lijkt me.(correct me if i'm wrong) Grote voordeel is dat je ze in ieder geval ziet tussen de parren. Besturing is wel 8 bit geloof ik, maar dat ga je toch niet direct zien/merken met de controller die jullie gebruiken. Geloof zelfs roteerbare gobo's.

en wat betreft die Martin scx scans... leuke dingen, maar net zo min waarde vast als elk ander B-merk spot, blijven toch een beetje 'hobby' scans.

Comment

Working...