eindtrap...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Back on Track
    • Jun 2009
    • 227

eindtrap...

hallo allemaal..

zoals je in het vorige topic hebt kunnen lezen is een van mijn actieve topjes naar de kl*te...

repareren koste 400 tot 500 euro.. (wordt me iets te gortig)

de eindtrap is kapot..

kan iemand me in het NEDERLANDS uit leggen wat dit is en of je dit zomaar kan vervangen (en dan het liefst niet voor 400 euro's)

groeten..
    BACK ON TRACK DJ
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

De is het geheel van onderdelen van de versterker dat ervoor zorgt dat je speakers voldoende krachtig worden aangestuurd. Een eindtrap herstellen is heel simpel: je zoekt wat er kapot is, probeert ondertussen na te gaan waarom dat kapot zou kunnen zijn en je vervangt wat er kapot is en wat eventueel toch een klap heeft gehad toen de boel kapot ging. Natuurlijk probeer je ook de oorzaak op te lossen indien die tenminste binnen het toestel ligt en dus niet extern was.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Back on Track
      • Jun 2009
      • 227

ik zal morgen wat foto's maken...
      BACK ON TRACK DJ

Comment

• Noobie
        • Dec 2007
        • 223

Meest eenvoudige (reparatie) oplossing is wat test weerstanden aansluiten i.p.v. de speaker, de ingang open laten.
        Dan een 500W bouwlamp in serie met de amp. Je kunt dan beginnen met de voeding te meten, als de bouwlamp aangaat, wil dat zeggen dat de versterker in rust veel stroom verbruikt, dus nog defecte onderdelen bevat. De bouwlamp geeft een redelijke indicatie of je amp weer zou kunnen werken, in rust hoort deze naganoeg geen stroom te trekken en blijft de lamp dus uit. (Let op dit werkt alleen bij versterkers met conventionele trafo voedingen!). De lamp werkt ook gelijk als stroombegrenzer en voorkomt dat je versterker nog verder afbrand! Controleer voor je weer de speaker aansluit altijd of er geen gelijkspanning op de uitgang wordt afgegeven!!!

succes

Comment

• Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

Mooi zo, en wij moeten maar gaan uitzoeken om wat voor een actieve speaker het gaat?
          Lekker ongezien de bruine bladschurft, nee topic starter, jij kan dit niet repareren, want anders stel je de vraag hier niet.
          Sorry, maar veel nederlandser kan ik het niet verwoorden.
          En voordat we hier reperatie adviezen gaan krijgen om een 2500 watt boiler in serie op te nemen met de versterker die we willen gaan reparen gaat deze ongein maar weer op slot.

P.S. Ik ga morgen ook weer foto's maken: http://www.sportcitybilthoven.nl/dop...P3491.jpg.html
          Last edited by Radar; 11-09-09, 21:18.
          Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

Comment

Working...