Zang software voor computer gezocht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hdevries
    • Sep 2009
    • 3

Zang software voor computer gezocht

Goedenavond,

Enkele weken geleden heb ik een usb condensator studio microfoon gekocht om te oefenen met zingen.
    Ik maak momenteel gebruik van MAGIC Music Maker 16 om de microfoon mee op te nemen en gebruik de reverb functie in het programma.
    Het grote nadeel is dat ik het opgenomen geluid constant terug moet luisteren.

Ik ben op zoek naar software om mezelf direct (live) via een koptelefoon te horen zingen, het liefst met een lichte echo.

Weet iemand een programma waarmee dit mogelijk is? Ik heb een Windows computer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Hennie
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

start/programma's/bureaubladaccesoires/geluidsrecorder ?

Zit al lang ingebakken in windows...

Bij Nero (brand-programma) zat vroeger ook iets leuk, weet niet of het er nog bij zit.

Grtzz DJ nn
    ... the sound of silence...

Comment

• joeri369
      • Jan 2009
      • 22

nee hij bedoeld een bepaald progamma dat niet na het opnemen kunt luisteren. Volgens mij is er iets wat op het singstar van de playstation lijkt maar dan voor op de PC moet je even bij computer idee kijken misschien dat dat wat is?

groeten joeri
      Last edited by joeri369; 11-09-09, 17:11.
      ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      banned

Comment

• hdevries
        • Sep 2009
        • 3

Ik zoek inderdaad software om direct live naar mezelf te luisteren, als het kan met een reverb functie.

Ik had gehoopt dat iemand mij een bepaald, liefst professioneel, programma kan aanbevelen. De prijs van de software maakt niets uit.

De condensator studio microfoon is erg goed en was best duur, het is dus zonde om er een slecht programma voor te moeten gebruiken.

Iemand nog een idee? Anders zal ik het navragen op het computer idee forum, zoals Joeri voorstelde.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Jezelf met echo terugluisteren? Dat is dus gewoon jezelf bedriegen. Om te horen of je al of niet correct zingt luister je best naar je 100% zuivere stem. Echo e.d. wordt bij karaoke e.d. gebruikt om het mindere zangtalent van de deelnemers te verbergen. Een dure microfoon die alle nuances perfect opneemt en dan dat teniet doen met een alles verhullende echo is een beetje totaal tegenstrijdig.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• hdevries
            • Sep 2009
            • 3

Je hebt gelijk. Met de 'echo' bedoelde ik meer een ruimtelijk effect, dus geen echte echo.

Ken je wel een programma waarmee dit mogelijk is, zonder echo?

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Heel simpel: in de instellingen van je geluidskaart kies je als weergavebron de input waarop je microfoon is aangesloten (en ik hoop dat dat NIET de microfooningang is want een dure microfoon op de echte rommel van een standaard microfooningang zou weerom echt tegenstrijdig zijn).
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by laserguy
                Jezelf met echo terugluisteren? Dat is dus gewoon jezelf bedriegen. Om te horen of je al of niet correct zingt luister je best naar je 100% zuivere stem. Echo e.d. wordt bij karaoke e.d. gebruikt om het mindere zangtalent van de deelnemers te verbergen.
                Een klein (nadruk) beetje galm op mijn vocals vind ik zelf dan weer wel prettig, al heb ik die het liefst NIET over mijn monitor!
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

• joeri369
                  • Jan 2009
                  • 22

hier is de link naar het copmuter idee progamma: klik hier!
                  Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groeten joeri
                  ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                  banned

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

Zonder echo'tje gewoon windows juist instellen...
                    en als de software niet uitmaakt, waarom dan geen goeie mic met externe geluidskaart met mic-ingang op xlr ?
                    Dan je er zelfs de allerbeste studio-mic aan hangen, of toch een mic van 10€ (hoewel deze meestal op jack zijn zeker ?)

grtzz DJ nn
                    ... the sound of silence...

Comment

Working...