cross-over

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djdaniel
    • Oct 2001
    • 2

cross-over

hallo

ik wil topkasten kopen om zo samen met de baskisten die ik al heb een mooi geluidsset te maken. Maar nu hoorde ik dat je daar een crossover voor nodig hebt. Kan dat ook anders? en zo ja Hoe? en hoe zit het dan met het verdelen van de watts?

groeten dj-daniel

ps. Ik hoorde ook dat er in de buurt van Nijmegen elke zaterdag een beurs is waar allerlei dj-apparatuur te koop staat. Weet iemand hier toevallig meer van en mij meer info geven?

• ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Nee het kan niet anders, nee van die beurs heb ik nog nooit gehoord!

Natuurlijk zou je het signaal dat je mengpaneel uitstuurt op kunnen delen in een signaaltje dat je laag versterker aanstuurt en een signaaltje dat je versterker voor de topjes gaat leveren. In de praktijk werkt dit dus NIET!

Of je draait fullrange, of je draait (twee/drie/vier/vijfweg) actief.
    Wanneer je dus een x-over gebruikt draai je actief.

Ralph,
    Sounddesigner

Comment

• -Aart-
      • Jul 2001
      • 801

Je kunt ook een passieve X-over in je speakers bouwen. En dan sub en toppie doorlussen lijkt mij. Wel ff opletten of je amp de imp. wel aankan, maar da's weer een verhaal apart.
      Over de diverse smaken X-over bestaat al een onderwerp.
      Als je meerdere amp's gebruikt (1 voor top, 1 voor sub) is een actieve X-over idd de enige oplossing. Sommige versterkers hebben al zoiets ingebouwd. Moet dan natuurlijk wel op de juiste frq. werken.
      Last edited by -Aart-; 25-04-06, 14:52.

Comment

Working...