Yamaha en cubase met MIDI Probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jer-ins
    • Aug 2008
    • 7

Yamaha en cubase met MIDI Probleem

Hallo

Ik heb op het forum gezocht maar niets kunnen vinden. Maar nou hoop ik toch dat jullie mijn kunnen helpen met het volgende probleem:

Ik heb een Yamaha MC166CX-USB mengtafel. Die heb ik aan gesloten op mijn computer (vista 32bits) en daar draait Cubase AI 4 op. Als audio driver gebruik ik de ASIO DirectX Full Duplex driver. Verder heb ik alle laatste updates.

Nou heb ik het volgende probleem: Als ik opnamens wil maken dan krijg ik al mijn lijnen van mijn mengtafel op 1 stereo lijn in Cubase. Als ik andere stereo lijnen aanmaak heb ik het zelfde probleem. Mono lijnen doen helemaal niets. Ik heb geprobeerd om dat (en wil graag) via MIDI te doen maar dat lukt dus niet. Als ik het via MIDI wil doen kan ik alleen "alle midi kanalen" aan vinken en voor de rest niets. Het rare is dat mijn output het wel gewoon doet en ik ook gewoon mijn Yamaha mengtafel kan selecteren. Ook als ik Cubase helemaal installeer/opstart/instel volgens de manual lukt het nog niet.

Is dit een Vista probleem of doe ik het fout.

Ik hoop dat jullie mij kunne helpen

Alvast bedankt
    Jeroen
  • VanVoorstStudio
    • Dec 2008
    • 35

Hoi Jeroen,

Ik denk dat jij iets verwacht van jouw mengtafel wat het dingetje gewoon NIET doet. De USB uitgang van de tafel, is net zoals bij b.v. de ZED series van A&H, gewoon een 2 kanaals (STEREO) uitgang van je main out. Het voordeel bij de ZED series is dat je nog een paar andere AUX bronnen kunt selecteren zodat je eventueel eenlos spoor kunt recorden of b.v. een laptop als effect gerbuiken. (Is trouwens wel lastig en moet je weten waar je mee bezig bent)

Je kan dan ook nooit de verschillende ingangen rechtstreeks op meerdere sporen binnen krijgen in cubase. Hiervoor heb je echt de behoorlijk wat duurdere tafels voor nodig.

Sorry, maar meer kan ik er niet van maken.

Emiel.

Comment

• jer-ins
      • Aug 2008
      • 7

Hallo Emiel

Jammer dat het niet kan maar toch bedankt. Dan zal ik het vanaf mijn mengpaneel goed door moeten sturen om in 1 keer een goede opname te moeten maken.

Ik zag op internet dat er MIDI kastjes zijn. Wat zijn dit en waar voor is dit. Mijn engels is niet zo goed dat ik dit kon ontcijferen. Is dit misschien mogelijk via mijn inserts? want die zijn per lijn.

toch super bedankt
      jeroen

Comment

• VanVoorstStudio
        • Dec 2008
        • 35

Hoi Jeroen,

Aan een MIDI kastje heb je helemaal niets. Zoek in het forum of op internet eerst maar eens uitgebreid wat MIDI eigenlijk is en dan begrijp je dat hopelijk wel. Wat jij eventueel nodig hebt is een meerkanaals audio kaart in jouw computer. Maar zoals ik het inschat kun je beter eerst eens goed een studie maken van het hoe en wat van meerkanaals opnemen. Op dit forum vast wel het één en ander over te vinden. En anders zijn er ook op internet mogelijkheden genoeg om aan informatie te komen.

Eerst maar eens flink aan het huiswerk zou ik zeggen. Dan weet je misschien iets beter waar je het over hebt. Wat toch wel een vereiste is voordat je geld uit gaat geven aan dingen waar je dan niets aan blijt te hebben.

Emiel

Comment

Working...