nieuwe licht-set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thomaszzz
    • Aug 2009
    • 32

nieuwe licht-set

heeey,

ik zou graag een nieuw licht-setje kopen, het lijkt me leuk om een setje enkel met lichteffecten te hebben. zou dit een mooi effect geven of niet?

Thomas
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Originally posted by thomaszzz
    heeey,

ik zou graag een nieuw licht-setje kopen, het lijkt me leuk om een setje enkel met lichteffecten te hebben. zou dit een mooi effect geven of niet?

Thomas

Ik zou je die lampen van 10.000 euri aanbevelen

Op deze manier kan niemand je helpen!, geef meer info, zoals waar je het voor wilt gebruiken, wat je al hebt, hoe groot de ruimte is waar je het wilt gebruiken etc. etc.
    Op deze manier kan niemand je helpen en zullen ze daar ook niet veel zin in hebben, dus geef meer info!

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• thomaszzz
      • Aug 2009
      • 32

heb enkel een moonflower nu, zou willen uitbereiden met andere DMX-lichteffecten zoals movingheads e.d.

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

En hoeveel geld heb je daarvoor in je broekzak zitten?
        exit night into LIGHT

Comment

• thomaszzz
          • Aug 2009
          • 32

Originally posted by stekelvarke
          En hoeveel geld heb je daarvoor in je broekzak zitten?
          1000 €, max 2000€

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Ik zou eerst eens kijken naar wat basislicht, afhankelijk van de grootte van je klussen kun je voor PAR56 of PAR64 lampen gaan. Vergeet dan ook de dimmers niet, voor drive-in shows zijn T-barren (balken waar 4 PARren met dimmers aan passen) vaak een prima oplossing.

EDIT: Ik las in je topicstart dat je uitsluitend met effectlicht wilde werken. Voor veel situaties is dat niet handig, je wil toch niet dat iedereen uit zijn dak gaat van de lichtshow, maar jou als DJ niet kan zien omdat je geen frontlicht mee hebt?
            Last edited by Stoney3K; 27-08-09, 20:10.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

Ik hoor de term "basis" niet zo graag, je kan een prima lichtshow maken met 'effecten' (in de zin van movingheads, scans dan, niet in de zin van strobos oid) alleen.

Een budget movinghead kost toch rond de €500, en een budgetscan ongeveer de helft minder. Deze moeten dan ook nog ergens aan worden opgehangen, bekabeld en angestuurd worden. Dus deze optie valt al weg in mijn ogen.

Een goede optie zouden parren zijn (met dimmer/ dimbar) op statief, deze zijn voor zowat alles in te zetten.
              Zeg je van ik wil ze alleen gebruiken voor dance/disco dingen dan zou ik LED parren (of van die platte LED bakjes) kiezen, een hele boel kleuren (helaas niet allemaal even mooi), en ook de mogelijkheid om wat te stroben.
              exit night into LIGHT

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Originally posted by stekelvarke
                Ik hoor de term "basis" niet zo graag, je kan een prima lichtshow maken met 'effecten' (in de zin van movingheads, scans dan, niet in de zin van strobos oid) alleen.
                Ik heb toch niet graag de hele avond een MH of een scan (open-wit) in mijn bek schijnen als frontlicht. Onder 'basis' licht versta ik alle materiaal wat je nodig hebt om de artiest überhaupt te zien (en dat hoeft niet meer te zijn dan een tweetal MFL parretjes), en wat je normaal als totaaltje open laat staan. Al het effectlicht (speciaaltjes) laat je eromheen knipperen, wapperen en chasen.
                First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...