Problemen met aansturen van LED parren.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dutchdan
    • Aug 2009
    • 1

Problemen met aansturen van LED parren.

Beste mensen,

ik moet voor een presentatie wat licht aansluiten en bedienen in een ruimte waar naganoeg geen stroom aanwezig en ik dus met LED moet gaan werken (om nog enigzins wat licht te genereren).
    Ik heb nog nooit met LED gewerkt, en ben sowieso redelijk nieuw in de wereld van het licht...

Nu heb ik wat materiaal geleend om er bekend mee te worden, alleen lukt het mij niet om eruit te komen.
    Simpel gezegd: het lukt mij niet om ook maar een LED par te besturen, te dimmen of wat dan ook.

Ik heb hier voor mij:
    [LIST][LIST][LIST][*]enkele Showtec LED parcan 56 short[*]een Showtec SM16/2 controller[*]DMX kabels.[/LIST][/LIST][/LIST]

Mijn probleem is dat ik, ondanks gebruikaanwijzing, internet, enz, er niet achter kom hoe ik een par aan een kanaal kan toewijzen.....mischien dat het het simpelste zaakje is, maar ik kom er niet achter hoe. Kan iemand mij wat tips geven?
    Alvast bedankt.
  • Back on Track
    • Jun 2009
    • 227

ik heb ook nog nooit wat met led gedaan maar ik denk dat je een dimmer mist ?
    BACK ON TRACK DJ

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

Originally posted by Back on Track
      ik heb ook nog nooit wat met led gedaan maar ik denk dat je een dimmer mist ?
      NEE NEE NEE NEE
      als je er nix mee gedaan hebt, zwijgen dan!
      absoluut geen dimmer gebruiken op LED - parren!

voor het adresseren:
      stel achteraan op de par met behulp van de kleine schakelaartjes het adres in.
      dip 1 naar beneden is adres 1.
      zet ze om te beginnen allemaal op adres 1 en gooi dan de eerste 4 schuiven op je showtec eens omhoog.
      kom dan eens terug om te vertellen wat er gebeurt
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Originally posted by DJ_matthias
        NEE NEE NEE NEE
        als je er nix mee gedaan hebt, zwijgen dan!
        absoluut geen dimmer gebruiken op LED - parren!

voor het adresseren:
        stel achteraan op de par met behulp van de kleine schakelaartjes het adres in.
        dip 1 naar beneden is adres 1.
        zet ze om te beginnen allemaal op adres 1 en gooi dan de eerste 4 schuiven op je showtec eens omhoog.
        kom dan eens terug om te vertellen wat er gebeurt
        Ik meen dat ook switch 10 'on' moet staan (activering DMX)

Lukt het wel om er licht uit te krijgen ZONDER tafel?? maw doen ze het wel (bij mij zijn er ook enkele vrij snel 'gestorven'.
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

Working...