Stroboscoop krachtig genoeg?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mc-music
    • Aug 2009
    • 11

Stroboscoop krachtig genoeg?

Hallo,

Ik ben van plan 2 Lightmaxx Pro Strobes (750 watt) met een strobecon te gaan kopen.
    Wat ik wou weten is hoe grote zaal je met 2 van deze strobes van flitslicht kan voorzien.

Alvast bedankt voor de reacties!
  • Back on Track
    • Jun 2009
    • 227

"Wat ik wou weten is hoe grote zaal je met 2 van deze strobes van flitslicht kan voorzien"

deze zin snap ik niet...

of het kan daar kan ik niet over oordelen want ik weet niet hoe groot de zaal is...

en hoe het kan, aansluiten en gaan ?

BOT
    BACK ON TRACK DJ

Comment

• mc-music
      • Aug 2009
      • 11

Wat is bedoel te zeggen is: kan ik met deze strobe een grote of een kleine zaal van licht voorzien?

Comment

• BenW
        • Jan 2009
        • 22

Al eens bij je lokale lichtdealer een demootje gevraagd?

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Originally posted by BenW
          Al eens bij je lokale lichtdealer een demootje gevraagd?
          Lijkt me sterk dat je bij een lokale boer lampen van Musicstore kunt testen

draai de vraag eens om. Hoeveel wattage, of welke lampen, zou ik nodig hebben van een zaal bij 10 bij 10 of wat dan ook.

Dus wat wil je bereiken? En ga dan kijken wat hier van toepassing is
          Last edited by dj-wojcik; 13-08-09, 23:08.
          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• mc-music
            • Aug 2009
            • 11

Ik wil mijn lichtset graag upgraden door er 2 van die strobes bij te nemen.
            maar is het verstandiger om 2 keer een 750w strobe aan te schaffen of gewoon één sterke 1500w strobe?

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Originally posted by mc-music
              Ik wil mijn lichtset graag upgraden door er 2 van die strobes bij te nemen.
              maar is het verstandiger om 2 keer een 750w strobe aan te schaffen of gewoon één sterke 1500w strobe?
              Dan lijkt me de 1500 watter de betere keuze. Deze zorgt echt voor het overdonderende effect.
              Aan de andere kant kun je met twee 750 watters wat meer spelen, onder andere door ze op verschillende plekken op te hangen. Hierdoor bereikt het licht in de meeste gevallen ook een groter oppervlak.

Dusss, dit lijkt me iets wat je echt zelf moet beslissen. Wij kunnen ten slotte niet jouw mening bepalen!

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• mc-music
                • Aug 2009
                • 11

Ik denk dat ik dan voor de twee 750 watters ga.
                Aangezien dat deze een groter oppervlak kunnen bereiken en aangezien dat deze strobes ook niet zo duur zijn

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Originally posted by mc-music
                  Ik denk dat ik dan voor de twee 750 watters ga.
                  Aangezien dat deze een groter oppervlak kunnen bereiken en aangezien dat deze strobes ook niet zo duur zijn
                  Dat laatste is altijd een goed punt.
                  Een groter oppervlak is bijvoorbeeld te bereiken door ze op beide hoeken van een truss op te hangen, om maar even snel iets te noemen.
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

Originally posted by 4AC
                    ... als je van servicen en vervangen houdt.

Comment

• 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

Originally posted by jurjen_barel
                      ... als je van servicen en vervangen houdt.
                      Hmmm, ik ga ervanuit dat de 750 watt en 1500 watt versies van nagenoeg dezelfde kwaliteit zijn.
                      En dan komt de TS met de info dat de 750 watter goedkoper is, dus lijkt me dit ook een mooi argument om voor twee van deze te gaan. Puur logica toch?

Kijk als we het nu hebben over een 1500 watt atomic flitserke tegenover een 750 watt koollight gevalletje, dan snap ik je punt...

Mvg,

Teun
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• mc-music
                        • Aug 2009
                        • 11

Originally posted by 4AC
                        Een groter oppervlak is bijvoorbeeld te bereiken door ze op beide hoeken van een truss op te hangen, om maar even snel iets te noemen.
                        Ja, ik was ook van plan dat te gaan doen.

Comment

• Whitefarmer
                          • Oct 2003
                          • 1244

Een atomic 3000 does the trick

Ongelooflijk wat een lichtopbrengst.wel een 'eigen' 16A groepje geven
                          Groeten John
                          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• T_Sound
                            • Sep 2009
                            • 267

Ga geen strobe van het merk lightmaxx kopen.

Ik heb er eentje gekocht omdat ik de oude versie had en dat ze een nieuwe versie uitgebracht hadden (ja ik ben nogal nieuwschierig).

De strobo heeft totaal geen licht opbrengst. Mijn HEMA 20 watt flitsdoosje geeft nog meer licht.

De lightmaxx heeft wel een hoge flitsfrequentie, maar dat komt de lichtopbrengst niet bepaald ten goede.

Spaar even door naar een iets duurdere, maar zeker betere strobe.

Of ik moet wel een hele rotte productie hebben gehad, maar ik krijg mijn garage amper verlicht met dat ding.

T_Sound

PS. De stairville (Th....nn) strobe's zijn een stuk beter en ook niet veel duurder als een lightmaxx 1500 watt strobje.
                            Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• Roelande
                              • Jan 2009
                              • 140

De geni FL1800d is ook een mooie en vooral krachtige strobo.

Inclusief controller (jb systems ignitor) en dmx kabel ben je ongeveer een kleine €200,- kwijt maar dan heb je wel wat....

Het hele setje past met gemak in een DAP universal foam case 2....

greetz

Comment

Working...