daslight audio triggering

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiyana
    • Dec 2008
    • 6

daslight audio triggering

Hallo allemaal,

Op mijn mydmx in combinatie met virtualdj vraag (zie vorig topic) komen geen antwoorden. Vanuit America heb ik inmiddels begrepen dat mydmx dus geen audiotrigger kent en ik dat dus wel kan vergeten.

Ik denk er nu over om mydmx te ruilen voor daslight. Wat ik dan absoluut zeker moet weten is of het mogelijk is om op 1 laptop (nieuw met veel geheugen) daslight te draaien in combinatie met virtual dj EN daarbij de mogelijkheid te hebben de geprogrammeerde scenes op de beat van de muziek (uit virtual dj) af te spelen.

Kan iemand mij aan een antwoord helpen?

Bedankt weer!!
    Kiyana
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Hai Kiyana,

Proefondervindelijk vastgesteld dit via een ingebouwde mic in een laptop niet gaat werken.
    Het signaal wat je met virtual dj ( overigens een erg fijn programma, heb je 6.0 al draaien?) uit je laptop, door je geluidskaart, naar je mengpaneel sturt en vervolgens via je speakers gaat weergeven.....

Dat signaal moet door diezelfde laptop worden verwerkt voor de software die je lichtprogramma aanstuurt, welk signaal vervolgens weer via je dongle naar je dimmers gaat....

Mijn ervaring is dat het nooit gelijk gaat lopen, wel als je zelf de sequence in kan geven, dat lukt, maar beatsynchroon....ik heb het nog niet meegemaakt!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Kiyana
      • Dec 2008
      • 6

Hey Moderator!
      Bedankt voor de info en ik denk zelfs dat ik het (een beetje) snap. Stel dat ik het volgende doe. Ik heb twee laptops. Op de ene draai ik virtual dj (ik draai 5.0 maar ga zeker op zoek naar versie 6) en op de andere installeer in Daslight. Hierin zit een BPM functie. In de handleiding staat dat ik scenes op bpm kan laten afspelen en het lijkt erop dat dit is wat ik bedoel. Blijft de vraag hoe ik de muziek vanaf mijn virtual dj laptop naar de andere laptop krijg waarop ik dan daslight draai....

Poeh he.... Het valt allemaal niet mee voor een dom blondje hoor. Vanuit America krijg ik allerlei antwoorden om e.e.a. via MIDI te regelen, maar voor zover ik hier kan zien heeft virtual dj geen MIDI output maar alleen MIDI input....

Ik wacht in spanning op je antwoord (het is tenslotte vakantie)...

Greetz,
      Kiyana

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Je zou de direct out van je mengtafel (mits aanwezig) kunnen koppelen aan een audio ingang (spdif of mic input) op de laptop waar Daslight draait, maar alleen als de laptop snel genoeg is gaat dat lukken, anders loopt je licht achter op je geluid.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• jeroenw
          • Dec 2003
          • 216

koop in elk geval een goede!! pcmcia geluidskaart, eentje die een hoop rekenwerk zelf doet. dat scheelt in de processor en dus in de timing
          en als laatste (maas das wel eng) kun je spelen met de threath priority, die van je geluidskaartdriver moet dan redelijk hoog (nooit!!! realtime zetten, dan kun je niks meer)
          \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

Working...