my dmx en virtual dj

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiyana
    • Dec 2008
    • 6

my dmx en virtual dj

Hallo allemaal!
    Ik neem aan dat dit een newbie vraag is, want aan deze zijde van de pc zit een redelijk "dom blondje", zeg maar. Afijn; daar gaan we. Ik heb een aantal dmx gestuurde lichteffecten (rover, dynamo, moving head, par spots, rookmachine en quad gem) die ik voorheen aanstuurde met een scanmaster 1. Als dj programma draai ik Virtual dj op een laptop. Dit weekend van mijn "zakgeld" de software+dongel voor my dmx gekocht omdat er gezegd werd dat ik dan met die ene laptop (waar virtual dj op draait) beide programma's kan draaien en het geheel aansturen. Ik ben absoluut niet technisch en de handleiding van my dmx is echt minimaal, maar ik ben al een behoorlijk eind op weg en heb al een aantal "shows" gemaakt. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik wil de shows (scenes) graag op muziek laten lopen maar heb echt GEEN idee hoe ik dat aan de praat moet krijgen. Ik vermoed dat het iets met MIDI te maken heeft, maar ook dat zegt me niets (tja...sorry). Is er iemand van jullie die me hiermee kan helpen en het ook nog uit kan leggen in "Jip en Janneke-taal"?

In ieder geval hartstikke bedankt voor de moeite alvast!

Greetz,
    Kiyana
Working...