Is het slecht om een mengtafel vaak in en uit te schakelen ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zoldernijkerk licht en ge
    • Dec 2007
    • 2

Is het slecht om een mengtafel vaak in en uit te schakelen ?

Beste mensen.

Ik heb hier in een radio/opname studio een Berhinger Eurodesk MX 2442 staan. Deze word na gebruik altijd uit gezet dit kan 1 keer per dag zijn maar ook 7 keer. Nu is me vraag is het slecht voor de mengtafel om deze zo vaak in en uit te schakelen of maak dat niet uit ?
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Een Behringer tafel uitschakelen is per definitie een goede zaak natuurlijk.

Maar los daarvan zou het niet uit moeten maken.
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• SoundOfSilence
      • Mar 2007
      • 766

In principe zou het niet uit moeten maken.

Maar eentje uit de eigen broadcast-ervaring: een Eela S440 vindt in-en uitschakelen geen humor. Die tafel wordt vrij warm, waardoor de voedingselcotjes op elk kanaal een klein beetje sneller verslechteren dan normaal. Als je zo'n tafel uitzet en later weer aanzet moet de voeding zich in een paar bochten wringen om de opstartstroom te kunnen leveren.
      Dit gaat vaak goed, maar resulteert ook vaak in leuke defecten (leuk als je, zoals ik, van de TD bent).

Maar in principe zou het niet uit moeten maken.

(is het je wel eens op gevallen dat de meeste apparaten stuk gaan als je ze aanzet, niet als ze gewoon in bedrijf zijn?)
      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• zoldernijkerk licht en ge
        • Dec 2007
        • 2

Oke dus het maakt als het goed is niks uit.

Nu had ik nog een klein vraagje hoe kan ik testen of de fantoom voeding het doet? Toen ik de tafel kocht zat de voedingskabel nog los bij de voeding. Ik heb deze laten repareren maar als ik het bnc lampje wil aan sluiten doet deze het niet. En zelf denk ik dat ook dit het geval is bij de fantoom voeding is er een makkelijke manier om dit te testen ?

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

euh <<brainwave>>> sluit een condensator mic op je tafel aan?!?
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Of een multimeter...
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by zoldernijkerk licht en ge
              Oke dus het maakt als het goed is niks uit.

Nu had ik nog een klein vraagje hoe kan ik testen of de fantoom voeding het doet? Toen ik de tafel kocht zat de voedingskabel nog los bij de voeding. Ik heb deze laten repareren maar als ik het bnc lampje wil aan sluiten doet deze het niet. En zelf denk ik dat ook dit het geval is bij de fantoom voeding is er een makkelijke manier om dit te testen ?
              Men neme een voltmeter, vanf ca 5 euro te koop.
              Zet hem op het spanningsbereik waarmee je 48 volt gelijkspanning kan meten. Steek de (meestal) zwarte draad in pin 1 van de XLR. De andere draad (meestal rood) in achtereenvolgens pin 2 en 3. Op beide moet je nu 48 volt meten. Overigens kan de fantoomspanning tussen 12 volt en 48 volt liggen, maar bij jou mengpaneel is tie vlgs mij 48 volt.
              Je kunt zoals gezegd ook gewoon even een condensatormicro aansluiten.

Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Als TS al niet in staat is om te controleren of een lampje het al of niet doet kun je niet verwachten dat hij een voedingsspanning na kan meten....
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...