Vraagje over DMX besturing voor Martin Destroyers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kevinvd
    • Jun 2009
    • 6

Vraagje over DMX besturing voor Martin Destroyers

Hallo,

ik heb even een vraagje, heb maar besloten een topic erover te maken want kon het zo snel even niet vinden,

Ik heb 2 x een Martin Destroyer gekocht, super mooie lamp, maar zou ze graag dmv DMX willen gaan besturen, het is maar voor thuis, heb geen Drive-in show o.i.d.

Dus nu wil ik een simpele besturing die perfect is voor die 2 lampen ( is de DJ Mingle van showtec wat ? )

Los van de lichttafel vroeg ik me af wat ik verder precies nodig had, van wat ik tot zover begreep een DMX dimmerpack en wellicht wat extra kabels toch ?

lijkt me gewoon ontzettend leuk om met DMX te gaan prullen aangesloten op de destroyers, hoop dat iemand me een beetje uit kan leggen hoe het precies in zijn werk gaat, en wat ik het beste kan kopen.

alvast ontzettend bedankt !

Groetjes Kevin
  • rick1993
    • Nov 2007
    • 209

ze hebben 5 dmx kanalen per stuk. als je een scanmaster (192 kan.) o.i.d. neemt kun je de ene op kanaal 1 zetten en de andere op kanaal 17. Je kunt ze dan apart aansturen door alleen knop 1 of knop 2 aan te klikken en je kunt ze tegelijk aansturen door knop 1 en 2 aan te klikken. Er wordt gezegd dat de scanmaster moeilijk te programmeren is maar dat valt wel mee (vindt ik, als je de handleiding kunt lezen...). Met de DJ mingle heb ik geen ervaringen, heeft wel weinig kanalen (16), weet niet of je in de toekomst nog veel licht er bij wil kopen...

Rick
    Last edited by rick1993; 30-06-09, 09:13.
    licht dat licht mij wel

Comment

• Yves
      • Jun 2007
      • 40

Originally posted by kevinvd
      Los van de lichttafel vroeg ik me af wat ik verder precies nodig had, van wat ik tot zover begreep een DMX dimmerpack en wellicht wat extra kabels toch ?

Een dmx dimmerpack heb je niet nodig.
      Dit heb je alleen nodig als je conventioneel licht (pars, theaterspots ed.) wilt aansturen.
      De Destroyer plug je rechtstreeks in de stroom (net zoals je doet zonder DMX aansturing)
      Als je het via DMX gaat aansturen heb je enkel een controller nodig en 2 DMX-kabels (1 van controller naar 1e unit en 1 van 1e naar 2e unit)

Handleiding vindt je HIER
      Last edited by Yves; 30-06-09, 09:23. Reason: link bijgezet
      [LEFT]Vedi Vidi Velcro (Ik kwam, ik zag en ik bleef plakken)[/LEFT]

Comment

• jakobjan
        • Jul 2002
        • 599

En waarschijnlijk heb je ook nog een cross kabeltje nodig, De oudere Martin apparatuur had de DMX signalen + en - omgedraaid..
        Jakob-Jan
        Lightjockey Beta tester
        Freelance Licht tekkie

Comment

• Yves
          • Jun 2007
          • 40

Originally posted by jakobjan
          En waarschijnlijk heb je ook nog een cross kabeltje nodig, De oudere Martin apparatuur had de DMX signalen + en - omgedraaid..
          Als ik de info bekijk die in de manual staat (pagina 16) is pin 2 cold (-) en pin 3 hot (+).
          Dan is er geen crossed nodig.
          [LEFT]Vedi Vidi Velcro (Ik kwam, ik zag en ik bleef plakken)[/LEFT]

Comment

• jakobjan
            • Jul 2002
            • 599

Dan inderdaad niet.. dus kun je hem zo aansluiten..
            Jakob-Jan
            Lightjockey Beta tester
            Freelance Licht tekkie

Comment

• kevinvd
              • Jun 2009
              • 6

Bedankt allemaal!

Comment

Working...