Help nodig licht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mobieleauto
    • Jun 2009
    • 3

Help nodig licht

Ik ben dj en wil ook met licht gaan werken.
    Naja op de site van bijv. feedback
    Zie ik dimmers en dingen ik wil gewoon een lichten set waar ik bijv.
    Met hardstyle als de qlimax komt alle lichten heel vel en dan knipperen enz
    Wat moet ik allemaal kopen zo'n dimmer van 70 euro ofz? Feedback Muziek -- Showtec LED operator 4
    en wat nog meer aan lichten enz?

Groetjes pb
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

als eerste welkom op het forum.

Zou je misschien je profiel kunnen invullen, dit word erg gewaardeerd.
    Alvast bedankt daarvoor.

nu even een beetje duidelijkheid in jouw verhaal scheppen

Ik heb al een dj-set en deze wil ik nu graag aanvullen met ook een mooie lichtset. Ik ben zelf al opzoek geweest, hier bij ben ik verschillende sites tegen gekomen. Als voorbeeld de site van Feedback. Op deze site zie ik dimmers, lampen, licht tafels en nog meer.

Met name draai ik hardstyle, dus wil ik graag lampen die goed tegen snelle flitsen kunnen. Dus niet alleen een strobo. Maar ook parren of scanners, in die richting.

Wat moet ik nu eingelijk allemaal kopen?
    dimmers?
    lichttafel?

Alvast bedankt, en Met Vriendelijke Groet
    Mobieleauto

Na jouw tekst te verduiddelijkt te hebben, heb ik nog wat vragen voor jouw.

Wat is je budget???????
    Wil je een lichtbrug of losse statieven?
    Hoe groot is je publiek, welke leeftijd hebben zij??

Ik hoop je een zetje gegeven te hebben, en dat je in duidelijk nederlands je vervolg vragen en post schrijft.

mvg.

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1066

De meest lampen/lichten kunnen knipperen

Ik zou eens naar Feedback gaan in Rotterdam en daar eens rondneuzen. Ik heb namelijk niet het idee dat je veel kennis in huis heb van profesionele effecten.

Daar kun je op je gemak eens rondneuzen en daar zullen ze je ook dingen kunnen laten zien! Zij weten ook precies wat je nodig heb aan dimmers en derg.

succes

Comment

• kenx
        • Mar 2009
        • 59

Originally posted by laptop
        als eerste welkom op het forum.

Zou je misschien je profiel kunnen invullen, dit word erg gewaardeerd.
        Alvast bedankt daarvoor.

nu even een beetje duidelijkheid in jouw verhaal scheppen

Ik heb al een dj-set en deze wil ik nu graag aanvullen met ook een mooie lichtset. Ik ben zelf al opzoek geweest, hier bij ben ik verschillende sites tegen gekomen. Als voorbeeld de site van Feedback. Op deze site zie ik dimmers, lampen, licht tafels en nog meer.

Met name draai ik hardstyle, dus wil ik graag lampen die goed tegen snelle flitsen kunnen. Dus niet alleen een strobo. Maar ook parren of scanners, in die richting.

Wat moet ik nu eingelijk allemaal kopen?
        dimmers?
        lichttafel?

Alvast bedankt, en Met Vriendelijke Groet
        Mobieleauto

Na jouw tekst te verduiddelijkt te hebben, heb ik nog wat vragen voor jouw.

Wat is je budget???????
        Wil je een lichtbrug of losse statieven?
        Hoe groot is je publiek, welke leeftijd hebben zij??

Ik hoop je een zetje gegeven te hebben, en dat je in duidelijk nederlands je vervolg vragen en post schrijft.

mvg.
        Komaan zeg, jullie zijn echt kleine kinderen...

Is dat nu écht nodig om zo'n tekst te vertalen? Ik zou zeggen, gebruik je tijd ergens anders voor, als je toch niet op de ts zijn vraag degelijk kan antwoorden.?

En dan vraag ik me nog af vanwaar je het in ***snaam haalt om zijn budget te vragen? Als je een dimmer van 75,00 euro op het oog hebt, kan je volgens mij toch al wel denken dat zijn budget redelijk klein is? Niet?

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Komaan zeg, jullie zijn echt kleine kinderen...

Is dat nu écht nodig om zo'n tekst te vertalen? Ik zou zeggen, gebruik je tijd ergens anders voor, als je toch niet op de ts zijn vraag degelijk kan antwoorden.?
          Dat niet maar als de topicstarter aan ons vraagt om moeite te doen om hem te helpen met zijn probleem dan mogen wij van de topicstarter ook eisen dat hij TENMINSTE leesbare taal gebruikt zodat we het niet eerst moeten proberen te ontcijferen. Is een vorm van respect.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

@kenx: wanneer ga jij een constructieve bijdrage leveren aan dit onderwerp?
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mobieleauto
              • Jun 2009
              • 3

Oke sorry mensen,

Ik zal nu beter gaan typen. Maarja,

Mijn budget is rond de 400 euro het hoeft niet heel uitgebreidt.
              Gewoon dat ik een beetje mee kan beginnen.

Maar het liefste zit ik met me budget op de 200 maar ik denk niet dat ik dat haal of wel?

Groetjes Mobieleauto!

Edit::

Sorry had dat lichtbrug gedoe niet gelezen.

Losse statieven en het publiek is meestal rond de 16t/m 18

Comment

• laptop
                • Jan 2009
                • 187

deze post was goed leesbaar, bedankt hiervoor.

met het budget die je aangeeft zul je al gauw naar 2dehands spul moeten kijken, dit omdat nieuw duur is(nadeel van deze hobby)
                Kijk maar eens op marktplaats staat redelijk wat op.

En je groet hoeft niet zo uitdrukkelijk, in mijn vorige post was dat om aan te geven dat de inhoud van de tekst niet van mij was

mvg.

ps. wou wat links posten maar hier ging iets mee mis, ik probeer het morgen wel weer.

Comment

• partydrivein
                  • Jul 2008
                  • 389

Off topic:
                  Originally posted by jens
                  De meest lampen/lichten kunnen knipperen

Ik zou eens naar Feedback gaan in Rotterdam en daar eens rondneuzen. Ik heb namelijk niet het idee dat je veel kennis in huis heb van profesionele effecten.

Daar kun je op je gemak eens rondneuzen en daar zullen ze je ook dingen kunnen laten zien! Zij weten ook precies wat je nodig heb aan dimmers en derg.

succes
                  Vind ik vaak vies tegenvallen...(rotterdam)

On topic:

Bij Feedback kun je wel zelf kijken wat je leuk vind en het ook uittesten, op het gebied van licht komt het helemaal goed.
                  Voor jouw genre muziek zou ik denken aan iets simpels en ruimtevullend.
                  Op dat soort feesten (niet al te groot) zijn 2 derby's vaak erg tof, dat kun je aanvullen met parren, of wat je wilt.

Groetjes Mark
                  Last edited by partydrivein; 29-06-09, 21:56.
                  deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• mobieleauto
                    • Jun 2009
                    • 3

Dank allemaal voor de reactie's.

Maar wat heb ik nou precies nodig? Want dan kan ik daar voor op marktplaats kijken.
                    Kan iemand ajb een lijst maken?
                    Dus dingen als een lichtafel.

mvg,

Edit:

Oja en wat houd dmx en anloge switch's en dat soort dingen in ik ben echt net nieuw in de lampen wereld.
                    Last edited by mobieleauto; 01-07-09, 10:18.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by mobieleauto
                      ...Kan iemand ajb een lijst maken?...
                      Jij kan heel goed zelf je "huiswerk" maken door bij een winkel langs te gaan of loop eerst eens mee met een andere drive-in.

Een verkoper of collega DJ/LJ kan jou laten zien wat je nodig hebt, waarom en wat het doet. Daaruit trek jij zelf een conclusie of je dat wel of niet wil hebben. Leer je heel veel meer van dan wanneer wij hier een lijst gaan opdreunen en jij geen idee hebt wat er allemaal op de lijst staat, waarom en wat het doet.

Comment

• stekelvarke
                        • Dec 2004
                        • 1062

Oja en wat houd dmx en anloge switch's en dat soort dingen in ik ben echt net nieuw in de lampen wereld.
                        Je hebt in principe 2 manieren om je licht aan te sturen, analoog of DMX.
                        Bij analoge aansturing koop je een analoge dimmer of een analoog switch pack (gewoon aan/uit schakelaars), naargelang het type van lampen/effecten.
                        DMX is een digitaal protocol voor het aansturen van licht, in het kort betekend dit dat je alle lampen rechtstreeks op de netspanning of op een DMX dim/switch pack aansluit, naargelang het type van lampen. Deze lampen worden onderling verbonden met DMX kabels (XLR) en worden zo aangesloten op de sturing. DMX is makkelijker uit te brijden naar de toekomst toe.

Maar wat heb ik nou precies nodig? Want dan kan ik daar voor op marktplaats kijken.
                        Kan iemand ajb een lijst maken?
                        Dus dingen als een lichtafel.
                        Als ik je openingspost las (hardstyle,knipperen,..) dacht ik meteen aan een setje movingheads of scans, helaas is dit niet haalbaar met je budget van €400.

Als ik met mijn ervaringen een keuze zou moeten maken zou ik kiezen voor 4 LED parren en een LEDcon02 van JB-systems op een statiefje.
                        Aangezien je hier een waaier aan kleuren hebt, de LED parren zeker ok zijn voor het geld, strobo effecten zijn ongelofelijk makkelijk en de controler laat zich zeer gemakkelijk bedienen.
                        Wanneer je eerder iets multifunctioneel inzetbaar wil kan je kijken naar een setje 'gewone' parren, aangezien deze in alle situaties te gebruiken zijn. (van rock bandje tot fuiven)
                        Helaas zit je voor deze zet ook over de €400, dus zul je wel naar 2e hands aanbiedingen moeten kijken.
                        exit night into LIGHT

Comment

Working...