Probleem stroom

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj b e a t
    • Apr 2007
    • 16

Probleem stroom

halo,

Nu ben ik van plan om ong. 6 scanners + 2 sunstrips aan te schaffen maar..
    Ik vroeg mij af hoe ik da allemaal stroom ga geven.. in totaal met andere effecten gaat dat ong. 9 toestellen zijn die stroom nodig hebben..

En het gaat hier over aan afstand van 6m ( uiteinden van brug ) dus kan ik onmogelijk allemaal op 1 plaats aansluiten op grote verdeelblok?

Hoe doen jullie dat?

alvast bedankt!
    I live for Hardstyle baby!
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

1 230 slof aan de ene kant van je truss en 1 aan de andere kant?
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• 4uss
      • Aug 2005
      • 578

1 230V lijn de truss in, en dan met stekkerblokjes de boel verdelen... Ga gewoon naar de bouwmarkt om de hoek en koop daar ZWARTE!! stekkerdoosjes. Zo zijn wij begonnen, werkt heel goed.
      Als je standaard een Jan Willempje (Admiral kabel T-Fix (Jan Willempje) 16 cm per 50 stuks - J&H Licht en Geluid) aan je kabel knoopt kun je ze makkelijk aan je truss hangen.

Comment

• dj b e a t
        • Apr 2007
        • 16

dank u! voor de reacties.

Ik dacht al zoiets maar mss bestond er wel iets anders

Comment

• DJ_matthias
          • Jun 2005
          • 620

Originally posted by dj b e a t
          dank u! voor de reacties.

Ik dacht al zoiets maar mss bestond er wel iets anders
          dit bestaat zeker! maar dan gaat het je natuurlijk wel wat meer kosten...
          even een voorbeeld:

*1 multiblok/breakoutbox (Showtec BO-6-S1 Break-out box, 6 x Shucko, 1 x 16 pin - J&H Licht en Geluid)

*1 multi harting 16 15 meter (Power Multicable 16 Pole 15m - J&H Licht en Geluid)

*1 break in (http://www.ljochtnet.nl/images/break_in.jpg)

nu heb je 8 lijnen ter beschikking in je lichtbrug met maar 1 kabel omhoog te halen!
          we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
          Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• 4uss
            • Aug 2005
            • 578

Originally posted by DJ_matthias
            dit bestaat zeker! maar dan gaat het je natuurlijk wel wat meer kosten...
            even een voorbeeld:

*1 multiblok/breakoutbox (Showtec BO-6-S1 Break-out box, 6 x Shucko, 1 x 16 pin - J&H Licht en Geluid)

*1 multi harting 16 15 meter (Power Multicable 16 Pole 15m - J&H Licht en Geluid)

*1 break in (http://www.ljochtnet.nl/images/break_in.jpg)

nu heb je 8 lijnen ter beschikking in je lichtbrug met maar 1 kabel omhoog te halen!
            Maar aangezien t hele zooitje met gemak op één groep kan is dat wel ernstige overkill...

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by 4uss
              Maar aangezien t hele zooitje met gemak op één groep kan is dat wel ernstige overkill...
              Zeker omdat het DMX aangestuurde apparatuur is, geen 8 groepen lampjes...

Let wel even op het vermogen van de speeltjes. Geen idee om welke apparatuur het gaat en hoeveel dat trekt, maar op een 230V groep kun je maximaal 3680 watt gebruiken.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

En ik gok dat je daar met 2 sunstrips en 6 scanners akelig dicht in de buurt gaat komen...
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                  En ik gok dat je daar met 2 sunstrips en 6 scanners akelig dicht in de buurt gaat komen...
                  Dat gokte ik ook al... vandaar
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• dj b e a t
                    • Apr 2007
                    • 16

Met die max. van 3680Watt zal ik idd. rekening moeten houden.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Met die max. van 3680Watt zal ik idd. rekening moeten houden.
                      Ook handig om er nog iets reserve in te houden, dan bedoel ik dus niet dat je tot 3675 Watt gaat belasten.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dj b e a t
                        • Apr 2007
                        • 16

Originally posted by MusicXtra
                        Ook handig om er nog iets reserve in te houden, dan bedoel ik dus niet dat je tot 3675 Watt gaat belasten.

Ja, dat was ik van plan ook om wat reserve te houden.

Hoeveel reserve is infeite aan te raden?
                        Tot max. 3500 Watt gaan ? Of is dat nog wat te weinig zekerheid?

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Ja, dat was ik van plan ook om wat reserve te houden.

Hoeveel reserve is infeite aan te raden?
                          Tot max. 3500 Watt gaan ? Of is dat nog wat te weinig zekerheid?
                          Ik zou iets meer reserve houden, 3000 Watt per groep, en liever nog 2500 Watt, is echt wel het maximale. Hou er ook rekening mee dat lampen altijd een behoorlijk forse inschakelstroom trekken.
                          En weet je 100% zeker dat de door jou gebruikte groepen ook echt helemaal vrij zijn?
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dj b e a t
                            • Apr 2007
                            • 16

Originally posted by MusicXtra
                            Ik zou iets meer reserve houden, 3000 Watt per groep, en liever nog 2500 Watt, is echt wel het maximale. Hou er ook rekening mee dat lampen altijd een behoorlijk forse inschakelstroom trekken.
                            En weet je 100% zeker dat de door jou gebruikte groepen ook echt helemaal vrij zijn?

Aja ok, nu ben ik toch al een stukje verder.

Bedankt voor de tip!!

Comment

• SoundOfSilence
                              • Mar 2007
                              • 766

Daarnaast heb je nog de kleine lettertjes:

een hema-blokje (of blokker/xenos o.i.d) is meestal belastbaar tot 10 ampere. Da's dus maar 2300 watt.
                              Daarnaast mag je blokjes officieel niet doorlussen, dus met 1 omhoog, door naar de 2e, daarvandaan door naar de 3e is officieel niet toegestaan.

Slimmer is het dan om te gaan voor 2 of 3 echte blokken (bijvoorbeeld http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/ProductTemplates/jenh/Product.aspx?productid=241c275f-cc84-4f09-8bf1-65aca6765881) die je individueel van beneden laat komen.

óf je gaat voor een kleine 380 verdeler (http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/ProductTemplates/jenh/Product.aspx?productid=HL90470) die je in de truss knoopt met daarin 3 stuks 230 blokken geprikt.
                              Sta je op een locatie waar ze krachtstroom hebben ga je lekker op 3x16 amp omhoog, zo niet, dan neem je het befaamde 1x schucko -> 16 amp CEE (3 fase) verloopje en gaat op 1 fase naar boven.
                              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

Working...