Newbie met laser-dmx vragen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driesdk
    • Jun 2009
    • 2

Newbie met laser-dmx vragen

Besten,

Ik speel in een band, en hebben niet zo lang geleden de Laserworld El-250RGY laser gekocht in de Musicstore in Keulen.
    Nu was mijn vraag wat we er allemaal mee kunnen. In eerste instantie gebruiken we hem live samen met een rookmachine om iets extra te hebben op het podium.
    Nu vroegen we ons af wat er mogelijk is met DMX.

-Is het mogelijk om een figuur in de laser te verwerken, een logo of iets dergelijks?
    -Kunnen we de kleuren, de snelheid, de bewegingen en dergelijke handmatig programeren of veranderen.

Wat kopen we hier het beste voor? een usb-dmx kastje waardoor we op de laptop kunnen werken? of beter een mengpaneeltje. En wat zouden zo ongeveer de goedkoopste oplossingen zijn hiervoor.

We hadden graag wat gespeeld met de kleuren, en bepaalde shablonen die er in zitten gebruiken op bepaalde momenten. Als het even kan nog zelf een figuur erin zetten, als dit mogelijk is.
    Wie kan me verder helpen wat er mogelijk is met deze laser?
    Bedankt.
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Je koopt een product en gaat vervolgens vragen wat je er eigenlijk mee kan?
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by JeroenVDV
      Vind ik ook een beetje raar. Ook snap ik niet dat er gekozen word voor een laser om iets toe te voegen aan een band. Leuk als je verhuurbedrijf hebt en je staat met je lichten bij een bandje en je hangt er ergens een lazer tussen (als nap ik niet wat de toegevoegde waarden hiervan is). Maar een laser in eigenbeheer van een band? never mind.

Een logo word moeilijk om dit bij dit type toe tevoegen. Verder zou ik je aanraden om de lazer eigenlijk alleen maar te gebruiken als effect. Dus misschien maar 1 of 2 keer in de gehele show. Zo behoud het wel z'n effect. Want ik ken LJ's die denken dat ze de hele dag die laser aan moeten hebben.
      Last edited by dj-wojcik; 26-06-09, 22:25.
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Lazy
        • Sep 2003
        • 294

Originally posted by dj-wojcik
        Vind ik ook een beetje raar. Ook snap ik niet dat er gekozen word voor een laser om iets toe te voegen aan een band.
        Geloof me, een laser kan wel degelijk iets toevoegen bij een band....

Of noem jij Coldplay, Muse etc. geen bands....?

Nu praten we dan wel over heel andere apparatuur maar jouw stelling dat een laser niet past bij bandjes is echt onzin...

Comment

• JustME125
          • Jun 2006
          • 297

Originally posted by Lazy
          Geloof me, een laser kan wel degelijk iets toevoegen bij een band....

Of noem jij Coldplay, Muse etc. geen bands....?

Nu praten we dan wel over heel andere apparatuur maar jouw stelling dat een laser niet past bij bandjes is echt onzin...
          Ik heb nooit concerten van deze bands bekeken maar ik geloof niet dat Coldplay de hele avond alleen op een simpel laserworld lasertje staat te draaien en daar ging het nu juist om (dat een laser niet de hele avond boeiend is wanneer je geen ander licht hebt hangen bij een band).

Maar ff terug naar het topic.
          Ik zou je van harte aanraden om een mengpaneel te kopen wanneer je geluid gaat doen en een lichttafel te kopen wanneer je met licht aan de gang gaat. Verder zou ik je aanraden om eens ergens een verkoper op te zoeken die je fijn persoonlijk kan vertellen wat je allemaal kan met DMX, en zou ik lekker de handleiding van je laser doorlezen om eens te onderzoeken wat je allemaal kan bedienen aan dat ding. Figuren zelf tekenen en opslaan in die laser lijkt me sterk. Daar heb je toch wel iets duurdere spullen voor nodig. Ik denk overigens ook niet dat de scanners van die laserworld snel genoeg zijn voor een beetje een figuur.

Succes met uitzoeken
          Correct me if I'm wrong

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

zoek even op laserworld en je het een boel info.
            Verder:

Nu vroegen we ons af wat er mogelijk is met DMX.

-Is het mogelijk om een figuur in de laser te verwerken, een logo of iets dergelijks?
            -Kunnen we de kleuren, de snelheid, de bewegingen en dergelijke handmatig programeren of veranderen.
            Laat dat nu net allemaal keurig in de handleiding staan!
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Zheny
              • Mar 2009
              • 42

mocht het programmeerbare laser zijn(weet ik zo niet), dan kun je thuis je figuren met je pc erin zetten. en met je dmx mengtafeltje de figuren oproepen.
              dat werkt naar mijn mening makkelijker dan elke keer een laptop met dmx dongel eraan.

succes
              http://www.licht-geluid.nl

Comment

• Driesdk
                • Jun 2009
                • 2

Whow,
                Ok, allereerst, sorry voor de late reacties, ik dacht dat ik had aangevinkt op de hoogte gehouden te worden bij een reply, dit was dus niet.

Anyway. beetje vreemde reacties, ik dacht nogthans dat ik vrij vriendelijk was.
                Laat ik het nog even uitleggen

Jeroen, deze laser werkt ook met een geluidssensor die er in zit. Zo gebruikten we deze, en nu vragen we ons af wat we er nog meer mee zouden kunnen. Is dat dan verkeerd?

Vind ik ook een beetje raar. Ook snap ik niet dat er gekozen word voor een laser om iets toe te voegen aan een band.
                Deze laser staat nogthans mooi bij de grondnevelmachine die we hebben, de muziek is zeer snel en aggressief en daar past die laser perfect bij.

Laat dat nu net allemaal keurig in de handleiding staan!
                Dat staat niet in de handleiding. Anders zou ik dit niet vragen hier.

Ok, terug van het begin, bedankt voor diegene die toch wilden antwoorden op mijn vragen. Ik heb wel de indruk dat hier vooral werd gegooid met antwoorden als; ik snap het nut niet, daar is dat prutslasertje te goedkoop voor of zoek het zelf op.

Ik vroeg me eigenlijk gewoon af wat de mogelijkheden waren via dmx voor deze laser, of wat er nog mee kon, want de handleiding bestaat uit ongeveer 2 paginas onrelevante informatie .

Comment

• tha_dj
                  • Jan 2004
                  • 375

Ach best leuke laser, voor erbij......
                  En ja met een simpel DMX licht tafeltje kun je de kleuren regelen ( alleen rood, groen, geel, oranje of een combi )

Ook diverse tunnels en waves die staan voorgeprogrameerd, maar een logo kan je hier niet in uploaden....

Echt een basic laser die iets extra's toevoegd maar meer ook niet.
                  your light !

Comment

Working...