hulp met zanginstalatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jan_bervoets
    • Jun 2009
    • 3

hulp met zanginstalatie

hoi ik wil met mijn band (drum + 2git +1bas ) willen een zanginstalatie kopen , niets bijzonders het moet gewoon hard gaan en weinig kosten

ik weet dus niet echt wat je allemaal nodig hebt om te beginnen en daarom vroeg ik of dit ging

XENYX 1002 Mixer, Xenyx Preamps - Kleine mengtafels deze mixer

TSX 12 12" Passivbox - Passive boxen 2 van deze

kan ik nu met deze 2 dingen er zang uit halen of heb ik nog andere dingen nodig ? en gaan deze boxen hard genoeg voor een eenvoudig repetitietje en heel misschien een optreden in een café ?

mvg,

jan ( andere suggesties zijn meer dan welkom !)
    my amp and my guitar are my ice-cream and chocolate .
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Je vergeet sowieso al een versterker. Verder raad ik je aan om te investeren in geluid. Zo'n speaker kost wel niets, maar presteert ook niets. En dan nog niet gesproken over de kwaliteit. Voor op de slaapkamer, ja. Voor in een repetitieruimte, nee.
    TIP: American Audio

Groeten Jasper

PS. Vul je profiel even in, dan weten we met wie we te maken hebben.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• laptop
      • Jan 2009
      • 187

als eerst welkom op het forum.

als eerst een paar vragen voor jouw.
      wat is je BUDGET?
      moeten de drums, gitaren en bas er ook over?
      waarom moeten ze op standje oorlog tijdens de repetitie?

Ten tweede is je mixer keus oké, maar ik zou zelf voor een XENYX 1202FX gaan. Deze heeft een paar effecten, die redelijk goed zijn om op de zang te gebruiken. En je kunt er redelijk wat op aansluiten.

Over je speaker keus is veel te zeggen. Wanneer je de search functie had gebruikt had je gevonden dat deze speakers erg weinig aankunen, hoeken breken af grill deukt snel in, klinkt te schel etc.etc.

En om op je laatste vragen te antwoorden. NEE je kunt met deze twee din gen geen zang uitversterken. Dit omdat je ook nog een versterker nodig hebt want deze speakers zijn passief. Ook zul je nog één of meer microfoons nodig hebben, en een hele bult met kabels.

mvg

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Hard gaan en TSX12 is, mede door het te lage rendement, geen optie!
        Je kunt beter voor iets gaan zoals de Vibe 12 van JB, een APX van American Audio, een MS12 van Alto, ...
        Als je ook nog een serieuze bas wilt hebben dan pak je er een subwoofer bij maar maak a.u.b. niet de fout om geld te investeren in een TSX12 voor zoiets!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

De TSX12 heeft anders wel TWEE handgrepen hoor!

Even serieus: voor een optreden in een cafe(tje) heb je tegenwoordig al gauw een zangsetje van 2x 500 watt nodig van een goed merk.

Als je toch hoort hoe hard de drummers tegenwoordig slaan. Niet normaal meer! Zelfs de dames laten mij regelmatig versteld staan......

Paul
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

ditch de xenix en ga voor tapco!

en koop 1 (een) bruikbare tweedehands powered speaker.
            JBL eon

Beter eentje die je goed kan horen, heel blijft en later als monitor gebruikt kan worden. Dan twee flutdingen.

Een goede nieuwe rcg, jbl, ev enz powered speaker heeft vaak niet eens een mixer nodig om een microfoon aan de praat te krijgen.

Bij nieuw zou ik dan ook gewoon alleen 1 rcf tien-inch powered speaker met een paaltje kopen. Als je die met een SM58 of 845/945 microfoon in een oefenruimte neerzet kun je voor een prikkie serieus repeteren.

NERGEN staat in steen gehouwen dat een zanginstallatie uit twee speakers moet bestaan!
            lekker belangrijk!

Comment

• jan_bervoets
              • Jun 2009
              • 3

Originally posted by showband
              ditch de xenix en ga voor tapco!

en koop 1 (een) bruikbare tweedehands powered speaker.
              JBL eon

Bij nieuw zou ik dan ook gewoon alleen 1 rcf tien-inch powered speaker met een paaltje kopen. Als je die met een SM58 of 845/945 microfoon in een oefenruimte neerzet kun je voor een prikkie serieus repeteren.

NERGEN staat in steen gehouwen dat een zanginstallatie uit twee speakers moet bestaan!
              kan je met 1 10-inch powered speaker gehoord worden ? ik dacht altijd dat je wel minstens 2speakers nodig had , en voor de vermelding het gaat hier maar om 1 zangstem en mijn budget is gewoon zo laag als het kan

mvg ,
              jan

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by jan_bervoets
                kan je met 1 10-inch powered speaker gehoord worden ? ik dacht altijd dat je wel minstens 2speakers nodig had , en voor de vermelding het gaat hier maar om 1 zangstem en mijn budget is gewoon zo laag als het kan

mvg ,
                jan
                Je hebt toch ook maar één mond?
                Natuurlijk kun je in een oefenruimte prima uit de voeten met een enkele speaker, bij live optredens is het wat onhandig, één speaker midden voor op het podium.
                Wat ik zie is dat je spullen uit de categorie prullen wilt aanschaffen, beter doe je eraan nog ff door te sparen en wat goeds te kopen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

Originally posted by jan_bervoets

mvg ,
                  jan
                  Met een luide speaker die blijft werken wordt je gehoord.

Met twee stuks amateur DJ spullen maak je geen deuk in een pakje boter. Twee weken terug nog. Met twee acht inch topjes en een 2x12 inch sub naast een set B-merk DJ gestaan. Die had twee 15 inch subs met twee 12 inch toppen staan en was vrijwel niet te horen. (de zaal was wat groot uitgevallen. En driekwart was met verplaatsbare houten schuttingkjes afgezet)

Livemuziek en DJ geluid is echt niet te vergelijken! Met een CD klinkt alles al snel goed. Maar als je een microfoon naast gitaarversterkers aan wil zetten heb je gewoon een probleem.

Marktplaats - De plek om Nieuwe en Tweedehands spullen te kopen en verkopen
                  is net zo duur gaat harder..

iets meer geld
                  lekker belangrijk!

Comment

• jan_bervoets
                    • Jun 2009
                    • 3

Originally posted by showband
                    Met een luide speaker die blijft werken wordt je gehoord.

is net zo duur gaat harder..

iets meer geld
                    wow bedankt die spullen zien er interresant uit, vele hier raden me aan een actieve box te kopen om dan later als monitor te kunnen gebruiken , wat vinden jullie eigelijk van de DAP k 115a ? zo een budget actieve speaker Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.musik-service.de/images/prx/395751042/i00.jpg
                    Last edited by jan_bervoets; 18-06-09, 21:08.

Comment

Working...