Zangmonitoren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rouge
    • Jun 2009
    • 3

Zangmonitoren

Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar ben ik met een aantal oud bandleden een nieuwe band begonnen. We hebben een vaste oefenruimte ingericht met geluidsisolatie etc. In deze oefenruimte hebben wij onze instrumenten; Drums, Bas, en gitaren staan.
    Voor onze zanginstallatie hebben we nu nog een oude versterker staan met normale boxen hierop aangesloten. Deze boxen hadden we nog ergens liggen en met een hoop snoeren en kabeltjes zelf een installatie in elkaar geprutst. Het werkt, maar daar is direct alles mee gezegd.

Nu zijn we op zoek naar een zanginstallatie maar geen van allen hebben we verstand van zaken. Nu vraag ik jullie dus om advies. We willen een zanginstallatie die een helder geluid geeft en met genoeg kracht om over de drums en de marshalls (MG100) van de gitaren heen te komen. Deze staan overigens nooit voluit.
    Ook hebben we een mengpaneel die we gebruiken om de 3 mics op aan te sluiten. Dit is een Yamaha MG 166 CX-USB.

Omdat we een beginnende band zijn is ons budget niet geweldig hoog. (+/- 400 Euro) Het zou wel ideaal zijn als we de installatie ook zouden kunnen gebruiken tijdens een klein optreden (hierbij de instrumenten niet over de pa, alleen de zang) Het lijkt me namelijk financieel niet interessant voor ons om een set aan te schaffen die in staat is om als complete PA te dienen. Ook al hebben we wel een drummicrofoonset etc.

Kunnen jullie mij advies geven wat voor soort zanginstallatie / monitoren wij zouden moeten aanschaffen? En waar we zelf erg op moeten letten? Alvast Bedankt

Groeten
    Raise your hands now to testify!!
    Your confession will be crucified!!
  • Whitefarmer
    • Oct 2003
    • 1244

Wat zoek je nou?

Een PA-speakers of zangmonitoren?

want als je de 'monitoren' tijdens een optreden gebruikt als PA, heb je geen monitoren meer.

...mooie hobby he ....
    Groeten John
    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

1) over marshalls kom je nooit heen.

2) voor 400 euro tweedehands op marktplaats kijken naar een set oude martin monitors. Kom je vaak voor dat soort budget tegen. Soms zelfs in flightcase.
      lekker belangrijk!

Comment

• Rouge
        • Jun 2009
        • 3

Ze dienen als eerst als zangmonitoren tijdens het oefenen.

Comment

• Rouge
          • Jun 2009
          • 3

Is deze DAP Combi een goede optie?

DAP Combi: 2 x MC-12 Luidspreker + 1 x P-500 Versterker + 2 x Luidsprekerkabel 6 meter - J&H Licht en Geluid

Of kan ik dan beter voor 1 van de volgende 2 gaan?

DAP Combi K-112: 2 x DAP K-112 full-range luidspreker + 1 x DAP Palladium versterker - J&H Licht en Geluid
          DAP Combi K-115: 2 x DAP K-115 full-range luidspreker + 1 x DAP Palladium versterker - J&H Licht en Geluid

Dit zijn van die dj sets, maar kunnen ze ook goed gebruikt worden als zangmonitoren? Of is het geluid dan niet meer helder ofzo?

Comment

• RayM
            • Jan 2006
            • 742

De eerste optie zou ik nooit doen vanwege de piezo drivers.
            Ik zou voor de laatste optie kiezen, gewoon vanwege het meeste vermogen.
            Je gaat minder snel tegen vervorming aanzitten vanwege overbelasting. Je hebt gewoon wat meer speling.

Er staat wel dj sets maar dat is gewoon onzin.
            Heerlijk die stilte

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Ik zou voor de voorlaatste gaan. De meeste goedkope 15"+ 1" systemen hebben een beetje vaag mid en dat is nou het het gebied dat nauw luistert voor een zangstem. Een 15" is goed voor discodreun maar niet als monitor. Vandaar de voorkeur voor de 12" en die K-reeks van DAP is niet mis voor zijn geld.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...