lichten aansluiten met dmx controller.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vinserv
    • Jun 2009
    • 2

lichten aansluiten met dmx controller.

hallo,.
    werk in cafe waar wij wat nieuwe lichten hebben gekregen.
    nu is alleen de vraag hoe sluit je dit aan?
    het gaat om

4 x trispot (adj)
    2x lightmaxx rgb bar

reeds aangesloten op een ledcon2: 4x led par64.

bekabeling is aanwezig. hoe sluit je dit "extra" aan op de dmx controller?
    we hebben een ledcon2 maar hoe krijg ik "al" deze lichten op 1 controller?? ik zie maar 1 ingang op de controller. (mis ik niet een verdeel kastje ofzo?
    de trispot kan je met elkaar linken, master/slave maar hoe sluit ik dan de rest aan? hoor het graag.

hebben ook nog een Showtec Light Jockey 16 liggen. misschien kunnen we daar wat meer mee? ben echt een leek op dit gebied dus ,.. {help}

mvg
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

Als het goed is heeft al het apparatuur wat op DMX werkt een in en een uitgang... Deze kun je dus allemaal aan elkaar hangen (doorlussen) maakt niet uit wat voor type of welk merk het spul is.

Zodoende is alles aangesloten aan je lichttafel en moet je de nieuwe apparaten programmeren.
    Licht is altijd zwaar.

Comment

• vinserv
      • Jun 2009
      • 2

ok,.. dus in welke volgorde maakt niet uit?

hoe kan ik dan het ene licht laten branden en de andere bijvoorbeeld uit zetten of juist aan of op strobo?,.. die ledcon2 is niet echt uitgebreid?,..

ik zal het allemaal wel eens doorlussen en de adressen instellen,..

bedankt,.

Comment

• rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

Hoe je de functies kunt gebruiken weet ik ook niet, dit is namelijk afhankelijk van hoe die ledcon2 werkt. Je zal dat moeten laten doen door iemand die weet hoe die geprogrammeerd moet worden. Of er moet met toeval iemand zijn die je piekfijn alles uit kan leggen. Succes ermee.
        Licht is altijd zwaar.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

ff opletten bij die JB systems Ledcon apparaten, die sturen geen dmx signaal uit, maar een eigen (van dmx afgeleid) protocol.

Je kan er uitsluitend (!) de bijpassende JB systems apparaten me aansturen.
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...