Assign kill/ -add (Showtec Light-Jockey)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BUGsy
    • Jan 2006
    • 17

Assign kill/ -add (Showtec Light-Jockey)

Besten,

Een jaar geleden heb ik een Showtec Light Jockey gekocht.
    Ik heb alle handige mogelijkheden ontdekt, maar ook na uren proberen en zoeken kom ik er maar niet achter wat onder de knop "button setup" nou het verschil is tussen 'Assign Kill' en 'Assign Add'. Mij lijkt dat op het moment dat je een chase hebt lopen en je een Assignde scene 'flashed' de scene in het eerste geval in plaats van de chase wordt weergegeven, en in het tweede geval erbij komt.
    Dit is echter niet het geval, in beide modi wordt de scene ge-add. Wil je de chase killen, ben je gedwongen de aparte add/kill knop te gebruiken. Dit laatste is op zich niet zo'n probleem, maar ben toch erg benieuwd wat de functies nou inhouden

Dus heeft iemand enig idee wat Assign kill / -add doet en/of hoe het gebruikt moet worden?

Thx!
  • Yves
    • Jun 2007
    • 40

RTFM!

In de handleiding staat te lezen:

[FONT=Arial][FONT=Arial][FONT=Arial-Bold][FONT=Arial-Bold]Add Kill Funktie[/FONT][/FONT]

[LEFT]1. Druk de Chase knop en kies met de PATTERN knop een Chase.
    2. Druk de Add / Kill knop (de gele LED brandt)
    3. Het Chase-Programma stopt als een van de 16 Flash knoppen ingedrukt wordt.
    Met behulp van de funktie Assign Add, kunnen hiermee ook complete scene’s[/LEFT]
    geflasht worden.
    [/FONT]
    [/FONT]
    Handleiding NL
    Last edited by Yves; 29-05-09, 10:07. Reason: link toegevoegd
    [LEFT]Vedi Vidi Velcro (Ik kwam, ik zag en ik bleef plakken)[/LEFT]

Comment

• BUGsy
      • Jan 2006
      • 17

[FONT=Arial][FONT=Arial]Dit had ik ook al gelezen. Naar mijn mening wordt de uitleg van de functie niet duidelijk gegeven, maar ik dacht na het lezen hiervan dat het als volgt zou werken:
      Bij add/kill functie (de knop met de gele LED) uitgeschakeld maakt het niet uit of je Assign Kill of Assign Add hebt geactiveerd, de geflashte scene wordt naast de chase weergegeven (dit klopt met de praktijk). En bij add/kill functie ingeschakeld dacht ik dan dat bij Assign Kill de geflashte scene in plaats van de chase komt en bij Assign Add de geflashte scene wordt toegevoegd aan de scene. Dit laatste klopt niet, ook in dat geval vervalt de scene. Conclusie: de add/kill knop met de gele LED bepaald wat er gebeurt, niet Assign Kill of Assign Add.
      [/FONT]
      [/FONT]
      Het is ook niet zo dat je met assign add meerdere assign scenes tegelijk kan laten zien...

Iemand anders een idee?
      Last edited by BUGsy; 30-05-09, 09:53.

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Ik dacht:

Als hij in 'add' staat, en er loopt een chase/scene, en je 'flasht' dan, dan 'add' je (komt erbij) de het betreffende flashkanaal.

Staat hij in 'Kill', en er loopt een chase/scene, dan 'Killt' hij de scene/chase (alleen het 'geflashte' kanaal brandt.)

dus:

ADD: dan flash je een kanaal 'over' de scene/chase heen.
        Kill: je chase/scene stopt (tijdelijk) en alleen je 'flash' kanaal brandt.
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• BUGsy
          • Jan 2006
          • 17

De functie(s) die jij omschrijft wordt geregeld door de add/kill knop.
          De Assign Kill en Assign Add functies regelen dit niet.

Ik ga haast denken dat er een programmeer fout in mijn tafel zit....

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Als dat zo is, dan hebben al die sturinkjes diezelfde "programmeerfout" al vele jaren!

Ik begrijp dat je wil weten hoe je die functie kunt gebruiken, hoe is ook mij een raadsel!

De kans is groot dat het knopje helemaal geen functie heeft...
            Althans, ik ben er nog niet achter wat het ding zou moeten doen!

Los van de nieuwsgierigheid over de functie, mis je de functie op je sturinkje?
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• BUGsy
              • Jan 2006
              • 17

Voor alsnog valt dat wel mee, maar hoe kan je een functie missen waarvan je niet weet wat het doet
              Zou het desondanks toch graag willen weten.

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Je kan een functie missen doordat je iets niet kunt realiseren met het sturinkje.
                Wanneer dat niet het geval is lijkt het achterhalen van een functie mij nogal tijdverspilling.

Evengoed veel succes!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• BUGsy
                  • Jan 2006
                  • 17

Ben ik niet met je eens. Als blijkt dat de functie tijdbesparing brengt, gebruiksvriendelijker is of meer mogelijkheden biedt, is het geenszins tijdverspilling.

Maar bedankt voor de succes wens.

Comment

• Wope
                    • Sep 2011
                    • 1

De functie werkt als volgt:

Eerst moet je een assign scene maken:

Assign scene’s maken en opslaan onder kanaal 1-16

1. Druk de Assign knop ca 3 sec. tot de rode LED oplicht
                    (In het LCD Scherm verschijnt AS: - - )
                    2. Schuif fader 1-8 in de gewenste stand en schakel de gewenste
                    schakelaar 9-16 aan of uit.
                    3. Houdt de Assign toets ingedrukt en druk de Flash knop 1. Alle LED´s gaan kort aan,
                    en deze scene is onder fader 1 opgeslagen.
                    4. Op deze wijze kunnen nog 15 scene’s onder kanaal 2-16 opgeslagen worden.

Daarna kun je die scene oproepen terwijl een chase loopt:

Assign scene’s afroepen als een Chase loopt

1. Houdt de Shift knop ingedrukt, en druk de Button Setup knop tot de rode LED
                    oplicht ( )
                    2. Druk de Chase knop en kies met de PATTERN knop een der Chases
                    (met de Speed regelaar de Chase-snelheid regelen).
                    3. Schuif de Master regelaar naar boven en schuif de kanaal-fader waar de scene
                    opgeslagen is naar boven. (de scene ligt nu over het looplicht, door de
                    masterfader naar onder te schuiven wordt deze scene gedimmt.

Hopelijk is hiermee je vraag beantwoord...

Groeten
                    Wouter
                    Last edited by Wope; 14-09-11, 11:51.

Comment

Working...