Dmx-usb controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matthias Hens
    • May 2009
    • 1

Dmx-usb controller

Beste,

Ik heb een paar vragen.
    *Ik zou graag gobo's van de Nicols Pat 100 vervangen, kan dit? En welk type gobo's dan?

*Ik heb een dmx-usb controller, met 1 xlr ingang, maar hoe kun je dan meerdere dmx-series besturen?
    bijvoorbeeld, ik heb 2 scanners aan elkaar gekoppeld met dmx, dan gaat deze xlr naar mijn enige dmx-controller poort, maar dan zou ik graag ook nog mijn lasers besturen via dmx. Hoe sluit ik ze dan beide aan?

Mvg Matthias Hens
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

duidelijk weer iemand die aan dmx begonnen is zonder er een snars van te snappen... (verhuizen naar newbie-sectie?!)

dmx is daisy-chain. Je lust gewoon van je eerste toestel tot je laatste alles door aan dezelfde kabel en het toestel neemt zelf zijn "eigen" signaal van de kabel af waarmee je het kan besturen
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• starcouple
      • May 2009
      • 5

tsja

uhm ooit gedacht aan addresseren ?

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Allez... werkt de zoekfunctie niet op zondag?
        Tijd voor een namiddagje inlezen over DMX hier op dit forum en je wordt al heel wat slimmer!
        Overigens vrees ik ervoor dat je de gobo's kunt vervangen van die Pat 100 want dat is nou niet echt een professioneel toestel dus zullen ze wel vast op een speciale schijf zitten.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...