goekope actieve x over

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • knoppenbert
    • May 2009
    • 26

goekope actieve x over

Hoi,

Ik heb nu een set met per kant 1 * laag en 1 * mid/hoog deze worden aangestuurd met 1 amp, en in de laagkasten zit een passief x over. Nu heb ik nog 1 amp over dus wil ik sub en top apart gaan aansturen maar dan heb ik een actieve x over nodig. Ga ik hier inderdaad dan winst uit halen en wat is een leuke lowbudget x over? Ik heb al een Samson gezien en een Behringer wat verdient dan de voorkeur?
    Ik rij de tourbus wel
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Hallo,

Daar ga je zeker meer winst uit halen, want aan een passieve crossover valt niks in te stellen.

Een leuk crossovertje is iets van Behringer CPX 3400 als ik me niet vergis, heb ik ook als vervanging op dit moment tot dat we een leuke processor hebben gevonden. Het is zijn geld meer dan waard. Kost niks en doet het.

Maar ja meer moet je ook niet verwachten, lampjes doen het niet, polariteit is op 1 of andere gekke reden om gewisseld(en nee het ligt niet aan mijn kabeltjes)

maar voor het geld kun je hem niet laten liggen

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by jaksev
      Hallo,

Daar ga je zeker meer winst uit halen, want aan een passieve crossover valt niks in te stellen.

Een leuk crossovertje is iets van Behringer CPX 3400 als ik me niet vergis, heb ik ook als vervanging op dit moment tot dat we een leuke processor hebben gevonden. Het is zijn geld meer dan waard. Kost niks en doet het.

Maar ja meer moet je ook niet verwachten, lampjes doen het niet, polariteit is op 1 of andere gekke reden om gewisseld(en nee het ligt niet aan mijn kabeltjes)

Precies. Ik hoor over de Behringer CX3400 ook niks anders dan berichten dat hij het doet wat hij moet doen. Verwacht niet top prestaties, maar hij doet gewoon wat het hoort te doen. Heb deze zelf ook in bezit en ook op zoek naar een processor. Helaas is er wel iets mis met mijn X-over. Maar ik denk dat dat bij behringer een beetje standaard is. Dat 1 van de 10 apparaten wel eens kuuren kunnen hebben.

Ik bedoel dus te zeggen: Behringer CX3400, daar kun je je geen bult aan vallen
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Originally posted by dj-wojcik
        Ik bedoel dus te zeggen: Behringer CX3400, daar kun je je geen bult aan vallen
        Voor het geld dat het ding moet opbrengen (dacht 79 of 99 euro?) kan je nix gebeuren. Gewoon ff experimenteren met de settings, veel plezier!

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• sntho0
          • Sep 2003
          • 196

Zeker doen, zo'n active x-over, als je versterkers tenminste afdoende zijn.
          En vergeet niet je passieve x-over te passeren van je subs.
          Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• knoppenbert
            • May 2009
            • 26

bedankt voor alle tips, ik ga er mee aan de slag, ik meld me weer als ik alles goed en naar tevredenheid werkend heb.

Bert
            Ik rij de tourbus wel

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Originally posted by knoppenbert
              bedankt voor alle tips, ik ga er mee aan de slag, ik meld me weer als ik alles goed en naar tevredenheid werkend heb.

Bert
              Laat dan ook even weten welke speakers en versterkers je hebt (merk/type/vermogen/imp.). Dan hebben we een beetje beeld bij wat je schrijft.
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Hallo,

Check ens of je toevallig niet de INVERT button heb ingedrukt..
                De Handleiding lezen wil ook nog wel eens helpen..

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• jaksev
                  • Jul 2007
                  • 365

Ja die invert button MOET ik indrukken, want anders is de polariteit dus gewisseld, en werken de bassen in tegen fase. Ik heb het geprobeert met een andere crossover een Electro Voice crossover, en daar klonken de bassen wel goed.

Daarvoor hoef ik geen apparaat voor te gaan gebruiken om te controleren of ze daadwerkelijk in tege fase werken dat hoor je zo ook wel.

Het enigste waarom ik die behringer gebruik is omdat de crossover eigenschap veel beter is dan die van de EV. De afzwakking van de filter is grooter, meer dB`s per decade dan die EV. Maarja op die EV klinken de toppen veel beter.

Comment

• knoppenbert
                    • May 2009
                    • 26

Originally posted by Whitefarmer
                    Laat dan ook even weten welke speakers en versterkers je hebt (merk/type/vermogen/imp.). Dan hebben we een beetje beeld bij wat je schrijft.
                    komt ie:
                    Dynacord subs
                    Solton tops
                    peavey eindtrap
                    Yamaha eindtrap
                    Behringer x-over

Het is een bijelkaar geraapt zooitje, maar het werkt en als ik het zelf zeg, klinkt het nog wel aardig ook. Ik moet nog eens een keer met een paar anderen expirimenteren, maar tot nu toe ben ik niet ontevreden. Misschien kan ik nog ergens een spectrumanalyser lenen zodat ik e.e.a. kan nameten.

Maar goed,

word vervolgd.

Bert
                    Ik rij de tourbus wel

Comment

• salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

Ja die invert button MOET ik indrukken, want anders is de polariteit dus gewisseld, en werken de bassen in tegen fase. Ik heb het geprobeert met een andere crossover een Electro Voice crossover, en daar klonken de bassen wel goed.

Daarvoor hoef ik geen apparaat voor te gaan gebruiken om te controleren of ze daadwerkelijk in tege fase werken dat hoor je zo ook wel.

Het enigste waarom ik die behringer gebruik is omdat de crossover eigenschap veel beter is dan die van de EV. De afzwakking van de filter is grooter, meer dB`s per decade dan die EV. Maarja op die EV klinken de toppen veel beter.
                      Welke is 'die' button dan?
                      Zover ik weet kan je in 3 weg mode per band het signaal inverten, dus low/mid/high.
                      Het kan een gevalletje 'Behringer bagger' zijn dat jouw x-over echt een probleem heeft.

Overigens zou ik niet zo snel een advies geven om een CX3400 te kopen zeker niet omdat deze toch echt niet 'Road proof' is.
                      ART maakt ook goedkope X-overs die van een beter kwaliteit zijn, of gewoon een dbx 234 X-overtje.
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

Working...