DMX aansluiting verloopen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Jeffrey
    • May 2009
    • 2

DMX aansluiting verloopen

Hallo,

Ik ben sinds kort bezig met mijn eigen Drive-in shows geven, en nu wil ik nieuwe lampen gaan aanschaffen met een DMX aansluiting.
    Ik heb nu lampen die ik in een soort van verdeler aansluit (met een gewoone 2 fase stekker) waarmee ik ze kan stellen en vanaf dat apparaat een speaker kabel naar mijn speakers zodat ze op de maat van de muziek gaan. dat apparaat word gevoed door netstroom

Nu is mijn vraag: kan ik dat apparaat op 1 of andere manier op een DMX controller krijgen? zodat ik het daarmee kan regelen?

groetjes en alvast bedankt
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Gezien je geen electronicaachtergrond hebt lijkt me, en dus ook niet zomaar zelf aan de bouwerij gaat, is het antwoord simpelweg: neen, dit kan niet.

DMX is een protocol, je verdeler (door ons ook wel lichtorgel genoemd) is een kastje wat je lampen direct schakelt.
    Je hebt al een controller. Deze heeft waarschijnlijk ook iets als Audio-in of een microfoontje. Kan je het typenummer geven?
    Je kan dan simpelweg een DMX dimmerpack (of switchpack) kopen en deze aansluiten op je DMX controller.
    Middels de Audio-in of microfoon kan je dan een soort van effect creeren wat je nu ook hebt met je lichtorgel.
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• DJ Jeffrey
      • May 2009
      • 2

Re:

Ik heb een beetje verstand van elekrtonica ik werk zelf in de bouw bij een loodgietersbedrijf en mijn maat is elektricien geweest dus met elektra komt wel goed als je kan vertellen hoe dat moet? maar ik kan dus niet gewoon een dmx dimmer met stopkontakten kopen ofzoiets?

gr

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

"Lichtorgels", want dat zal het wel zijn, die zó oud zijn dat ze nog met een LS-signaal worden aangedreven kun je het beste aansluiten op een vrachtwagen voor huisvuilophaling...
        Zowel het toestel als het effect is toch niet meer van deze tijd.

Doe vóór je met DMX begint toch maar eerst wat meer informatie op over wat kan en niet kan en wat er op de markt is zodat je een systeem koopt dat voor JOU het beste geschikt is en voor JOU het makkelijkste werkt.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Radar
          Moderator
          • Jul 2002
          • 890

"DMX DIMMERS" kun je hier vinden:
          Dimmer pack | dimmer | pack dmx dim - J&H Licht en Geluid
          Ik doe niet aan bijgeloof.
          Dat brengt ongeluk.

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Originally posted by DJ Jeffrey
            Ik heb een beetje verstand van elekrtonica ......gr
            En dan heb je het over een 2-fase stekker

Zoals hierboven gezegd, blader eens door de webshob, of catalogus van een of ander groot 'warenhuis'. Daar kom je een heleboel dingen tegen (denk bijv. aan led ipv gloeilamp, scheelt je een FASE)
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

Working...