Vraaagjee (echt newbie!)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • judoka91
    • Apr 2009
    • 2

Vraaagjee (echt newbie!)

Heey, even een vraagje!

Aangezien ik helemaal niets van boxen, versterkers etc. af weet heb ik de volgende vraag:

Ik ga in de zomer naar terschelling en daar wil ik natuurlijk een lekkere bass, maar ook gewoon goed geluid rond de tent hebben Nou is mijn vraag...

Wat zou ik moeten aanschaffen, ik had al eens op conrad.nl gekeken, waar ik de volgende box vond : raveland powerbox xcv 1200, zwart (best. nr, 302594-89) Het lijkt mij (als leek) een leuk boxje, maar is het wel iets? Zo ja, wat zou ik er nog bij moeten kopen zodat hij aangesloten kan worden op een mp3 en dat alles ook nog normaal werkt?

alvast bedankt!

jeffrey
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

welkom op dit forum zou ik zeggen...
    daarnaast ff vermelden dat dit geen hifi electro forum is...
    wij spelen met spullen waardoor je ooit je tentje kan wegblazen maar bon om je vraag een beetje te beantwoorden:
    Een degelijk stel speakers die als ze actief zijn enkel nog stroom en signaal moeten krijgen... zijn ze niet actief dan dien je enkel een signaal kabel te hebben MAAR deze signaal kabel komt van je versterker die (in jouw geval) zijn signaal krijgt van je mp3tje
    de boxen hebben dan geen stroom meer nodig maar je versterker wel...
    maar voor bij een tentje zou ik al aardig tevreden zijn met een mooie hifi installatie. deze geven doorgaans mooi en goed geluid...
    Hold on a second, relax and listen...

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Originally posted by Funmaker
      welkom op dit forum zou ik zeggen...
      daarnaast ff vermelden dat dit geen hifi electro forum is...
      wij spelen met spullen waardoor je ooit je tentje kan wegblazen maar bon om je vraag een beetje te beantwoorden:
      Een degelijk stel speakers die als ze actief zijn enkel nog stroom en signaal moeten krijgen... zijn ze niet actief dan dien je enkel een signaal kabel te hebben MAAR deze signaal kabel komt van je versterker die (in jouw geval) zijn signaal krijgt van je mp3tje
      de boxen hebben dan geen stroom meer nodig maar je versterker wel...
      maar voor bij een tentje zou ik al aardig tevreden zijn met een mooie hifi installatie. deze geven doorgaans mooi en goed geluid...

Zeg gerust een draagbare cd-speler, wij gaan al een aantal jaren met een grote dewaard tent op vakantie naar het buitenland, en geloof me, voor een vakantie van 2-3 weken past er nix meer bij! (volkswagen passat stationwagon+5 pers; geen aanhanger) al helemaal geen hifi installatie!

Daan

En als je wel de ruimte hebt, dan past het niet in je tent of gaat alles kapot na de eerste regenbui!(ervaring)
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• koentjes
        • Dec 2007
        • 333

hallo even een vraagje,

ik weet niks van overlast veroorzaken op vakantie....

maar ik ga naar terschelling, en wil graag zo snel mogelijk mijn buren over de mik hebben, wat kan ik het beste meenemen??

sorry, ik kon het even niet laten

Comment

• Funmaker
          • Jun 2006
          • 922

exactly my thoughts maar tsja ik ga hopelijk niet naar dezelfde camping
          Hold on a second, relax and listen...

Comment

• degrotepeter
            • Apr 2008
            • 58

ah het kan best hoor
            koop gewoon die box zou ik zeggen (misschien twee)

haal er een verstkerkertje bij bv. tapco juice 1400 (€300) (ik heb maar goedkoop gezocht aangezien je box ook niet duur is)
            En dan je mp3tje aansluiten (wel verloop kabeltje nodig van 3.5mm naar tulp)
            En je bent klaar =D
            [CENTER]music is my life...
            [/CENTER]
            [CENTER]even after...
            [/CENTER]

Comment

• judoka91
              • Apr 2009
              • 2

Wilde eigenlijk met een euro-tje of 200-300 wel klaar zijn, weet dat het geen groot budget is, maar is natuurlijk ook voor de 'lol'.

Comment

• DJ_matthias
                • Jun 2005
                • 620

Originally posted by judoka91
                Wilde eigenlijk met een euro-tje of 200-300 wel klaar zijn, weet dat het geen groot budget is, maar is natuurlijk ook voor de 'lol'.

koop dan maar (ook voor de lol) een set computerspeakers met subwoofer (2.1 setje)

met dat geld ga ja er niet direct komen
                we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Roelande
                  • Jan 2009
                  • 140

300 euro budget? pak een DeWalt met mp3 ingang en je komt al een eind ver op je kamping

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Hmmm, dit lijkt me een gevalletje Appelhof?

Met je budget kom je niet ver. Het valt verder ook niet echt binnen dit forum.
                    Wandel dus een willekeurige electrozaak binnen en koop een geinig pc-geluids-setje zou ik zeggen. Meer rendement heb je echt niet nodig op de camping, laat staan een goede pa-set.

Ooit was er een plan om mijn Sound Mate Easy setje mee te nemen op vakantie, maar dat ging niet door. De redenen daarvoor lijken me vrij zinloos om te noemen.

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

wij doen aan PA, dat is toch echt heeeeeeeel wat ander dan CA
                      Voor de profi die hards, Camping Acoustics....

Slotje door modje, valt (ver!) buiten de competenties van het licht en geluid dorum om camping overlast te stimuleren.

Evengoed wel een hele goeie vakantie gewenst!
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...