x-over of processor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

x-over of processor

Beste mede forumleden,

Zit nu op dit moment met een klein probleempje. Het volgende is me namelijk voor gevallen:

Ik ben terug van een feest die zaterdag heeft plaats gevonden. En al gauw kreeg een van de kanalen op mijn versterker van de toppen geen signaal meer. Na wat meet werk bleek dus dat er geen singaal van de Behringer cx3400 kwam. En ja nu kun je wel zeggen: "ja dat kan kloppen, het is en blijft behringer". Maar er zijn ook zat genoeg mensen die net als mij zeggen dat de cross overtjes nog lang niet zo slecht zijn voor niet al te grote productie's.

Dit heb ik nog kunnen op te lossen door voor even de speaker door te lussen. (even later kwam het signaal terug en heb ik het weer omgepluged)

Later op de avond kreeg ik een storing op mijn subs. Soms kreeg hij rare uitschieters, waarna hij het even weer deed en soms ook weer totaal weg bleef. Ook dit probleem was later op de avond weer TOTAAL verdwenen. Waardoor ik met mijn handen in het haar zat. Met de vraag: "WTF is dit?!"

Ik overweeg dus om mijn cross-over te vervangen. En nu zit ik met de vraag wat ik hiervoor in de plaats kan zetten. Daarnaast wil ik hiervoor geen fortuinen neer leggen. Maar hierbij knap ik dus wel weer af van de x-overs van Behringer.

Dus naar wat research gedaan te hebben heb ik dus één concrete vraag.
    Zou ik nu weer een x-over aanschaffen. Of kan ik ook een digitaal management gebruiken?

groetjes

Robin

ps. Mijn excuses maar heb natuurlijk een soort van budget van z'n 300 euries. En wederom kom ik dan uit op bv de behringer DCX2496
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Die vraag heb ik laatst ook al een keer gesteld, en daar heb ik goed antwoord op gekregen.

Ik heb zelf ook zo`n crossover`tje van behringer, en zoals ze zeggen je moet geluk met behringer hebben, en dat heb ik gelukkig gehad bij mij doet hij het goed.

Ik ben zelf nu ook aan het kijken voor een proccessor, omdat ik nu alles doe met een crossover en een EQ. Dat werkt fijn maar met een proccessor kun je net wat meer instellingen doen.

Uit de antwoorden die ik heb gekregen is mijn keuze gevallen op een Behringer proccessor, of een DBX 206. Echter weet ik nog niet zeker wat ik wil.

Behringer is en blijft Behringer, ik heb liever een DBX. Maar ja je stelt je proccessor 1 keer in en je blijft er met je fikke vanaf. En verwisseld af en toe je programma, meer niet. Die behringer ruist niet. In tegenstelling tot een DBX, is de kwaliteit gewoon stukken minder. Je moet gewoon geluk met je behringer hebben.

De service van Behringer is trouwens zeer goed. Dat is het voordeel--> is het kapot, opsturen, nieuwe of reparatie.

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1066

De service van Behringer is trouwens zeer goed. Dat is het voordeel--> is het kapot, opsturen, nieuwe of reparatie.
      of je koopt dbx wat weer niet stuk gaat

ik heb een driverackje PA en dat gaat prima voor kleine setup zoals 4 basjes en 2 toppen of iets dergelijks de 260 is een stapje hoger weer maar met een budget van een 300 euro zou ik op zoek gaan naar een 2e hands driverack PA ipv berhinger

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Heb je de uitgangen van de x-over aangesloten met gebalanceerde kabels op versterkers met echte gebalanceerde ingangen? Mijn Behringer vertoont ook kuren als ik de gebalanceerde uitgang ongebalanceerd maak door pin 1 aan pin 3 te leggen. Bij lage volumes gaat alles goed maar bij hoge volumes geeft ie dan af en toe een knal waardoor er tijdelijk een kanaal niets meer doorgeeft.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jaksev
          • Jul 2007
          • 365

Originally posted by jens

ik heb een driverackje PA en dat gaat prima voor kleine setup zoals 4 basjes en 2 toppen of iets dergelijks de 260 is een stapje hoger weer maar met een budget van een 300 euro zou ik op zoek gaan naar een 2e hands driverack PA ipv berhinger
          Dat klopt:P,..je kunt het ook gelijk goed doen.

Kun je met die drive rack PA ook de filter type`s instellen? is dat een 28 of een 31-band EQ?

Comment

• jaksev
            • Jul 2007
            • 365

Kun je met die drive rack PA ook de filter type`s instellen? is dat een 28 of een 31-band EQ?

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Is dat wel te vertrouwen om een 2de hands processor te kopen? Want waar moet je dan allemaal op letten

Originally posted by laserguy
              Heb je de uitgangen van de x-over aangesloten met gebalanceerde kabels op versterkers met echte gebalanceerde ingangen? Mijn Behringer vertoont ook kuren als ik de gebalanceerde uitgang ongebalanceerd maak door pin 1 aan pin 3 te leggen. Bij lage volumes gaat alles goed maar bij hoge volumes geeft ie dan af en toe een knal waardoor er tijdelijk een kanaal niets meer doorgeeft.
              Het lijkt ook op het probleem van mij. Maar ik heb overal gebalanceerde kabel gebruikt. En het helpt al helemaal niet om het een en andere om te wisselen

Originally posted by jaksev

ik geloof dat ik in de handleiding gelezen heb dat er een dubbele 28 bands EQ bij zit.

Tot nu toe erg bedankt voor jullie reactie's.
              Waar moet ik trouwens aan denken als ik denk over een tweedehandse PA of PX?
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• jaksev
                • Jul 2007
                • 365

Ik wil waarschijnlijk ook een 2e handse DBX kopen, of een nieuwe behringer.

Ik denk dat je alles goed moet testen, software kun je niet echt testen en dat is ook een kwestie van een update.

Maar gewoon alle in- en uitgangen. alle knopjes. ik denk dat je bij een DBX niet zoveel kapot spul tegen komt.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Originally posted by jaksev
                  Ik wil waarschijnlijk ook een 2e handse DBX kopen, of een nieuwe behringer.

.
                  Marktplaats.nl > DBX Driverrack PA - Muziek en Instrumenten - Effecten

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1066

alles kan kapot, maar je moet wel heel lomp doen met een driverack om dat stuk te krijgen...

met een driverrack maak je eerder wat anders stuk dan het apparaat zelf

als je zń ding koopt kan je natuurlijk vragen of je hem even mag uitproberen! met een kleine set-up kan je hem al testen als je weet hoe die werkt.

Het is een 28 kanaals eq die erin zit...

verder kan jij gewoon een 2/3weg systeem erin zetten met het freqentie verloop wat jij wil

zou eens opzoek gaan naar de driverack op het forum..genoeg voor & ook nadelen te lezen...of gewoon op de dbx site kijken

succes

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Ik zou een behringer nemen !

Die DBX driverrack PA is te duur voor zijn kwaliteit.

Behringer klinkt beter als de driverrack en geeft veel minder problemen op het gebied van voeding en display en is gewoon zijn geld dubbel en dwars waard.

Ik zeik DBX niet af maar de driverrack PA vindt ik zijn geld niet waard.

Wat mss ook een leuke processor is is de DLP6 van Synq

Die heb ikzelf ook en ben er erg tevreden over ( klank is super )

Ligt ook aan je budget wil je goedkoop kun je Behringer nemen.

Wil je iets meer uitgeven dan een DBX
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...