microfoons set musical

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timdeking
    • Apr 2009
    • 3

microfoons set musical

ik ben op zoek naar een set met een stuk of 10 microfoons het liefst het type DAP EH-2 Headset met ontvanger en zender dus een complete set nu is mijn vraag wat heb ik hier voor nodig wat voor soort onvanger en zender heb ik nodig en in de toekomst wil ik misschien nog een stuk of 10 microfoons kopen en die moet ok op die ontvanger komen.

al vast bedankt voor jullie suggesties

Tim
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

simpel: geld.

Snap ik je vraag niet goed?

de combinatie zender/ontvager is altijd 1:1, dus iedere microfoon heeft een eigen ontvanger.

Gezien de inhoud van de vraagstellign onderwerp gemoved.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Per zender (handheld) heb je dus een ontvanger nodig, bijvoorbeeld de DAP ER-1193

Zoals je misschien al weet: DAP is geen topmerk. 10 a 20 zenders van DAP simultaan gaan gebruiken is een serieus risico nemen.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• timdeking
        • Apr 2009
        • 3

dus ik moet voor elk microfoon een ontvanger hebben. zijn er niet onvangers voor meerdere microfoons? zo ja willen jullie dan vermelden wat voor een dat is en welke zender ik nodig hebt

Tim

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2138

Ik weet niet wat de bedoeling is natuurlijk, maar is wel handig dat iedere micro zijn eigen ontvanger heeft. Je wil toch iedere stem apart kunnen bewerken op je mengtafel???
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• timdeking
            • Apr 2009
            • 3

nee niet echt het is voor een musical dus de stemmen moeten niet bewerkt worden maar gewoon via de geluids installatie naar de boxen

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Twee zenders op één ontvanger kan niet.
              In de ontvanger zit een kleine processor om het radiosignaal weer om te zetten naar een electronisch signaal, en die kleine processor zal geen multicore zijn. Dat betekend dat hij één signaal tegelijk kan omzetten. Ga je met twee zenders tegelijk naar de ontvanger zenden, dan krijg je twee halve signalen (en onverstaanbaar gestotter).
              Daarnaast gaat het gewoon enorm storen, dat gebeurd al voordat het maar bij de ontvanger is.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

Originally posted by timdeking
                nee niet echt het is voor een musical dus de stemmen moeten niet bewerkt worden maar gewoon via de geluids installatie naar de boxen
                Volgens mij hebben we hier te maken met iemand die niet veel kaas heeft gegeten van geluidstechniek. Op zich niet erg, maar stel je dan ook gewoon open voor commentaar.
                De eerste DAP-set die je niet met minstens een EQ wilt bewerken, moet ik nog meemaken. En meerdere microfoons simultaan op één ontvanger is ook uitgesloten.

Daarnaast: kwa betrouwbaarheid, on-the-road-proof-heid en geluidskwaliteit zijn DAP-zenders nou niet echt top of the bill (eerder botton of the very very long bill). Mijn advies: kijk rond voor Sennheiser-sets uit de EW-100 serie. Of als er totaal geen budget is: een fatsoenlijke set huren.

Succes!

Comment

• ronny
                  • Dec 2002
                  • 2138

Originally posted by timdeking
                  De geluidsinstallatie = mengtafel = bewerken. Hoe ga je anders die ene stem er juist wat meer uitkrijgen als een andere stem?

Verder wil je hier en daar ook wel eq-en aan de stemmen, anders wordt het geheel niet verstaanbaar.

Volgens mij kan je beter een set gaan huren. Kost ook heel wat geld, maar als je bij de verhuurder voor pakweg 10 voorstellingen gaat huren, zal die vast en zeker iets van de prijs doen. Dan heb je meteen goede micro's met goede ontvangers en vooral antennes! Geen kerstboom van staafantennes, maar gewoon een paar vlaggen.

Als je echt geen idee hebt waar we het hier allemaal over hebben, dan zou ik gewoon een technieker erbij huren, al is het maar voor de boel op te starten de eerste keer... . Kijk dan goed mee over zijn schouder en vraag uitleg, dan kan je het de volgende keer ook.
                  niet zagen, gewoon doen!

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Originally posted by ronny
                    Als je echt geen idee hebt waar we het hier allemaal over hebben, dan zou ik gewoon een technieker erbij huren, al is het maar voor de boel op te starten de eerste keer... . Kijk dan goed mee over zijn schouder en vraag uitleg, dan kan je het de volgende keer ook.
                    Understatement van het jaar zou ik zeggen
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2138

Goh, wat heb ik gewonnen?

Na 1 keer is misschien al wat snel ja
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...