Allemaal gelijk?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laurens123
    • Jan 2009
    • 27

Allemaal gelijk?

Hallo allen,

Ik heb hier een Showmaster 48 staan die kapot is. Nu zocht ik op internet naar een mogelijke vervanging. En vond ik:

Botex 2448
    GLP 2448
    Showtec showmaster 48
    Elation scenesetter 48

Nu neem ik aan dat de showmaster sowieso een kopie is. Maar wie is de orginele? Of staat die er niet eens bij? En zijn er nog meer kopieën?

De GLP is het duurst met 325 euro, de Botex is 266 euro, de Showtec is op het moment 265 euro en de Elation is 311 euro.

Als geld geen rol speelt, welke is dan de beste keuze?

Dank voor reactie!

Laurens
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Mensen die stelen worden hun handen afgehakt, althans: als het aan mij ligt!

Bedrijven die een OEM product laten fabriceren met hun eigen naam er op die doen aan handel drijven en handel drijf je met het bedrijf waar jij je het lekkerst bij voelt en waar je " de meeste waar voor je geld krijgt".

Naam van het onderwerp even aangepast.
    Last edited by moderator; 10-04-09, 18:57.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Ze lijken hetzelfde, maar er zijn in de praktijk wel een paar minimale verschillen.
      Zo zijn de faders van de Showtec gewoon ruk, terwijl de Elation hele prettige faders heeft.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Laurens123
        • Jan 2009
        • 27

Eén van de faders van mijn schowtec is inderdaad kapot. Plus één van de knopjes aan de rechter kant van het bord.

Wat zijn die andere minimale verschillen dan?!

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

De andere verschillen zijn niet de moeite waard om je keuze op te gaan baseren.
          Denk aan andere vorm stroomadapter, andere pincode, andere kleur.
          Het 'gevoel' wat de Elation tov de Showtec geeft doet echter vermoeden dat er qua hardware en software ook verschillen zijn. Een Showtec heb ik al 3 keer laten crashen, met een Elation krijg ik dat niet voor elkaar (als geluidstech he... :P)
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• JustME125
            • Jun 2006
            • 297

ik heb nog nooit een showtechje laten crashen. Vraag me af welke "gecompliceerde" software van dat ding moet crashen. Die dingen zijn leuk om parren en effecten mee te sturen bij een disco maar verder moet je er niets van verwachten vind ik. zo eenvoudig dat iedereen ermee vooruit kan.

mzzls
            Correct me if I'm wrong

Comment

• jesperspier
              • Aug 2005
              • 5

[FONT=Verdana]Tja, de keuze is reuze... Het zijn allen butget tafels waarbij de kwaliteit niet veer verschilt. Het hangt vooral van de lichting af vanuit het altijd mooie china of een van de buren...
              Echter kan ik wel een antwoord geven op wie het origineel heeft gemaakt.
              Van een aantal bekende producten zoals de showmaster/scenesetter 24 of 48, en de 6ch dimmers met schuifjes aan de voorkant, is het orgineel van [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][FONT=Verdana]N.C.W. ENTERPRISE CO LTD. Beter bekend als Botex. Deze hebben ook jaren voor showtec geproduceerd. Wie wel eens een oud showtec product open heeft gehad weet misschien dat er op de printplaten nog vaak Botex stond. Echter is botex tegenwoordig weer los en moeilijk te krijgen in nederland. Alle andere merken zijn los van elkaar en drukken erg de prijs en om dat te kunnen worden er vaak slechte onderdelen gebruikt.

Mijn advies, koop een botex waar mogelijk voor de betrouwbaarheid of koop een showtec voor de goede service van de importeur/bouwer Highlite. Als een Highlite product stuk is binnen een jaar zullen ze het gewoon zonder vragen repareren of vervangen.[/FONT]
              [/FONT]

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

Heb sinds kort een GLP Scanmaster FX (inderdaad een andere tafel dan waar de topic-starter naar verwijst) en de kwaliteit/stevigheid vd faders is véél beter dan de botex- en showtec-scanmasters die ik al in huis had.

PS: ondertussen brengt nog geen andere firma de "FX" uit. Een eigen ontwerp van GLP dus maar?

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

je bent trouwens nog een paar merken vergeten melden die de showmasters in huis hebben:
                  hq-power
                  kool-light
                  eurolite
                  mz-vision
                  lightmaxx
                  ...

behalve de eurolite zou ik geen enkele aanraden te kopen! ze zijn allemaal goedkoper dan de reeds aangehaalde merken maar de faders zijn gewoon SLECHT

Comment

• DMiXed
                    • Jan 2008
                    • 370

Originally posted by Laurens123
                    Eén van de faders van mijn schowtec is inderdaad kapot. Plus één van de knopjes aan de rechter kant van het bord.

Wat zijn die andere minimale verschillen dan?!
                    dus als k t goed lees, dan ga je een nieuwe tafel kopen,
                    omdat er één schuifje en één knopje kapot is??
                    dan snap ik niet dat je n nieuwe gaat halen,
                    kijk ns na hoeveel het kost om m te laten repareren door highlite of
                    de winkel waar je hem hebt gehaald, meestal is dat toch ietsje goedkoper!
                    (heb verder niets gevonden over waarom je een nieuwe wilt, dus daarom deze reactie!)

Grtz Jeroen van Geffen
                    Jeroen van Geffen

Comment

• luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

een uur werk, nieuwe fader, nieuw drukcontact + kosten om op te sturen?

Als het toestel 2+ jaar is rendeert het idd niet meer om te laten herstellen, tenzij je het zelf kan fiksen.

Comment

• Leen
                        • Dec 2009
                        • 1

welk apparaat is t geworden?

Ik heb een vergelijkbaar probleem met een showtec showmaster 48 als jij destijds. Namelijk 2 beschadigde/defecte faders en een defecte audio-input waardoor de hele audio functie niet meer werkt. Ben erg nieuwsgierig naar jouw keuze en of je er nu tevreden over bent?

Comment

Working...