Een paar newbee licht vragen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • robert17
    • Mar 2009
    • 10

Een paar newbee licht vragen

Ik heb nu al een flinke verdiept als newbee in licht maar een aantal dingen
    worden mij nog steeds niet duidelijk.

1) Stel je hangt een kleine animated colour laser op in de woonkamer van 200MW Het is heel donker.
    Als je dan vanuit een paar meter afstand projecteerd heb je dan een goed zichtbaar effect qua animatie? Is dit bij zon kleine laser bij ENIG verstandig gebruik niet gevaarlijk.

2) Rook
    Is het persee nodig om bijvoorbeeld uberhaupt wat van de animatie te zien.
    Is het wel te doen in een woonkamer rook? Aanslag bijvoorbeeld op de flatscreen ed? Of is het niet aan te raden.

3) DMX controller of DMX software
    Ja al heel veel topics over gelezen.
    Maar wat mij niet duidelijk is.
    Als je flink wil gaan programmeren is dan een controller handiger dan software.
    Persoonlijk lijkt een dmx controller mij fijna lekker niet achter de pc.
    Maar is het programmeren achter een pc niet handiger/makkelijker?
  • LJmalcolm

op vraag 1 en 3 durf ik wel antwoord te geven

1 : 200 MW = MegaWatt is extreem veel, maar je bedoelt waarschijnlijk mW(miliwatt) en in dat geval is het meer dan genoeg voor in een donkere kamer! Ik vraag me alleen af of ze in deze vermogens gemaakt worden maar dat is een ander verhaal.. Hoe schadelijk 200 mW is voor je ogen durf ik ook niet te zeggen maar er zitten hier ook mensen die dat wel weten

en kwa software/hardware voor DMX ben ik enorm fan van Chamsys, dit kan gewoon op de pc draaien en bedient worden met "wings" en touchscreen. Een ideale combinatie als je via de pc wil programeren/operaten

Comment

• @lex
      • Jul 2006
      • 1086

Zonder zie je altijd wel iets, maar een dunne nevel is wel mooier. Een standaard rookmachine is daarvoor mi al te zwaar! Dan kom je uit bij een hazer of een cracker. Deze laten bij intensief gebruik inderdaad een olie-achtige film op je spullen achter.

@lex
      Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• LJKEVIN
        • Dec 2005
        • 426

Waarbij een oilcracker vaker een wat vettige resten achter laat.
        Rookmachines van goede kwaliteit laten vaak (vrijwel)geen resten achter..

Heb je alleen een laser, of ook andere dmx apparatuur?
        Soms kan een (goedkope) dmx sturing voldoen, en soms een pc sturing...

Het is maar net wat je zelf graag wil..
        Zelf ken ik sunlite ook vrij aardig, daar heb je al dongles van 128 kanalen voor een appel en een ei...
        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

Working...