Behringer DCX 2496 of DBX DriveRack PA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Behringer DCX 2496 of DBX DriveRack PA

Wie heeft er gebruikservaringen met de Behringer DCX? Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar de DBX DR PA. Mja de Behringer is toch wel de helft goedkoper.

Ik heb gelezen dat de DBX DR PA, geen goede limiters er in heeft zitten, en dat de beveiliging niet super was.
    Bij de Behringer was de klank wel minder, maar er zit net wat betere technologie dan bij die DBX.

Voor de rest zijn ze wel het zelfde. Alleen ja het blijft behringer, ik heb hier ook een CPX3400 liggen, de helft van de lampjes doen het niet. En op een of andere manier is de polariteit omgewisseld in het apparaat. Het licht niet aan de amp`s of de speakers, want als ik er een EV AC one op hang draaien de subs niet in tegen fase.
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

eric audio

hey,

Ik heb momenteel een dbx driverack px staan (is voor actieve speakers) maar ben er niet zo echt tevreden over. Ik heb nu even een andere processor te leen (made in china - Eric audio). Behalve dat de processor anders is opgebouwd klink hij toch wel iets aangenamer + veel minder ruis dan met de dbx driverack.

Waarvoor wil de de processor gaan gebruiken?

Comment

• TCMC
      • Jul 2005
      • 56

Originally posted by jaksev
      Wie heeft er gebruikservaringen met de Behringer DCX? Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar de DBX DR PA. Mja de Behringer is toch wel de helft goedkoper.

Ik heb gelezen dat de DBX DR PA, geen goede limiters er in heeft zitten, en dat de beveiliging niet super was.
      Bij de Behringer was de klank wel minder, maar er zit net wat betere technologie dan bij die DBX.
      Nou, voor Driverack PA, Driverack 260 en Behringer is allemaal wat over te zeggen.

Beide Driveracks hebben zeer goede limiters aan boord die door iedereen in te stellen is. Het kan met de OverEasy presets die lekker snel en gemakkelijk werken. Uiteraard kan je ook zelf de zaak helemaal handmatig instellen. Overige functies van Driverack werken ook prima. Alleen bij de Driverack PA zul je de fasedraaing moeten missen en moet je zelf dan een inverter XLR kabeltje tussenzetten. Verder geeft de Driverack PA een knal als je hem eerder uitzet dan de versterker (Maar wie doet dat nou ook).

De Behringer DCX2496 heeft heel veel leuke functies aan boord, vrij weinig ruis, ook goed en snel te bedienen via de remote software. Dynamiekbereik is zelfs heel goed en de vervorming is best wel laag. Limiter is wel van het erg harde type, maar veel zaken zijn ook goed op te lossen met de Dynamische EQ's. Helaas is de technische kwaliteit (betrouwbaarheid) van Behringer een stuk minder, en wel wat met name de interne bekabeling betreft, connectors, kleine elco's in de signaalwegen, displays die uitvallen en (gelukkig zelden voorkomend) de SMPS.

TCMC
      Blijven lachen :)

Comment

• jaksev
        • Jul 2007
        • 365

@ drummerke
        Ik wil ze gaan gebruiken voor mijn RCF ESW 1018(18" 700 watt op 8 ohm) met een crest 8001, en zelfbouw topjes(1''/15'' 390watt op 4 ohm) met een crest 7001. Ik heb nu een Behringer crossover en een EV AC One crossover, die heb ik als filters gebruikt, omdat de Behringer een beter laag doorlaat filter erin heeft zitten dan die EV, en op die EV klinken de topjes beter. en ja laten we eerlijk zijn dat werkt niet. Maar het klinkt wel. IK heb voor de crossovers nog een DBX EQ staan.

Met een proccessor kan ik het type crossover instellen, Butterworth, Bessenl, Linkwitz enz. en het aantal dB`s per decade. Ook heel handig. En er zitten ook mooi wat EQ`s op.

Alleen ik weet nog steeds niet welke dan die Behringer of die DBX,

@ TCMC
        Jou voorkeur gaat dus uit naar die DBX 260? Alhoewel die behringer ook goed is alleen de kwaliteit stukken minder. heb ik nu ook met die behringer, als je een knopje in drukt moet er een lampje gaan branden, de helft doet het niet. Fase is omgedraaid in het apparaat.

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

De DCX2496 is een goeie instapper met veel functies voor weinig geld, ik zie hem ook vaak voorbijkomen in verhuurkisten. Ik vind de remote stuurbaarheid een redelijk voordeel (iets wat de Driveracks niet kunnen), gewoon laptop bij het FOH en je processor-instellingen van 1 of meerdere units tegelijk aanpassen.

Aan de betrouwbaarheid heeft Behringer de laatste paar jaar goed gewerkt, de een heeft verhalen van apparaten die na 1 jaar de geest geven, de ander zet zijn Ultradrive dagelijks in en heeft geen enkel probleem. Ik denk dat het een klein beetje geluk of pech is, ik heb nooit echt grote problemen met Behringer apparatuur gehad, mits er fatsoenlijk mee omgegaan wordt (dus geen roadie-tennis).
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• metalteacher
            • Dec 2007
            • 467

Zijn er inmiddels al wat duurzaamheidservaringen met de dcx 2496? ik sta nu voor de keuze of een driverack pa of een behringer ultradrive.
            Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

ik heb inmiddels de dbx al een jaar, en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
              vind hem fijn werken.
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• jans
                • Feb 2003
                • 869

Ik heb er twee.
                Toen ze nieuw waren zijn ze beide redelijk snel na aankoop terug gegaan en daarna nooit problemen meer gehad.

De Behringer kleurt het geluid wel. Van de DBX weet ik dit niet.
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• metalteacher
                  • Dec 2007
                  • 467

Ik heb gisteren een driverack pa+ gekocht, maar ben niet tevreden over de functies die erop zitten. de behringer is veel uitgebreider in te stellen. en veel gebruiksvriendelijker.

vloek ik nu in de kerk, of zeg ik iets zinnigs.

ik dacht dat het slim zou zijn een dbx aan te schaffen vanwege de betrouwbaarheid, maar heb daar nu sterke twijfels over vanwege de beperkte instellingen.
                  Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• nijhuisr
                    • May 2003
                    • 182

Ik werk nu zo'n 3 jaar met 2 berhingers en dit gaat zeker goed, prima in te stellen voor niet te veel eisende gebruikers en dit zijn volgens mij alle gebruikers van behringer spullen.

Pas op bij slappe netvoeding, onder de ca. 210 VAC werken ze niet meer.

Dat een cross-over of processor kleurt in het geluid lijkt me sterkt, eerder de aangesloten speakers doen dat. Bij mij geeft het een prima geluidje.

De oude veries hadden wat problemen met de interne flatcables maar dit is nu wel opgelost.

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Ik heb meerdere DBXen in gebruik ( driverack PA ) en ben er best tevreden over klank is goed en alle funktie's die je nodig hebt aanwezig.

Wel heb ik al een paar x problemen gehad met het uitvallen van de processor.

Start niet meer op ( vastgelopen software )

Display uitval heb ik ook diverse malen gehad ( voedingsproblemen )

Dus klachten die mss bij Behringer zijn heb ik ook bij DBX meegemaakt.

Heb nu een aantal Synq DLP6 in gebruik maar moet zeggen dat deze wel erg goed is qua klank en beveiliging.

Kost 465,00 ex BTW dus een stuk duurder als Behringer en in dezelfde prijsklasse als DBX maar moet zeggen dat tot op heden de DLP6 beter presteert dan de DBX. Op lang termijn kan ik nog niet zeggen want heb de DLP nu bijna een jaar in gebruik en de DBXen als ruim 4 jaar.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...