welke topjes voor bij men turbosound sub?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by gunther
    Ik bedoelde eerder... zoek ik een versterker met exact dezelfde rms waardes als de luidsprekers of voorzie ik hier best een marge?
    Wanneer je de aanbevolen vermogens aanhoudt haal je maximaal rendement uit je set. Je zou kunnen overwegen om twee versterkers van 1200 Watt @ 4 Ohm te kopen, doordat je toppen 8 Ohm zijn zit je dan dicht bij de geadviseerde waarden. Het gaat hierbij overigens niet om de laatste 100 Watt, dus ergens tussen de 900 en 1300 Watt @ 4 Ohm voor de subs en 450 tot 650 Watt @ 8 Ohm voor de toppen zit je goed mee.
    Bedenk dat een verdubbeling van het vermogen slechts een net hoorbaar verschil in druk geeft van 3 dB.
    Zelf heb ik rackjes met Lab 4000's en Lab 1600's van respectievelijk 2100 en 830 Wat @ 4 Ohm en die gebruik ik voor al mijn sets, dus ook voor mijn dubbel 12/2" toppen die 'slechts' 600 Watt RMS zijn. Er staat dus een 2100 Watt versterker op de 12" mid speakers en een 830 Watt versterker op de hoog driver die niet meer dan 100 Watt mag hebben.
    En toch gaat dit al jaren goed zonder ooit iets opgeblazen te hebben.
    Last edited by MusicXtra; 25-10-09, 22:39.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• gunther
      • Feb 2009
      • 17

thx !!

Nu weet ik tenminste waarnaar ik op zoek moet gaan...

Het zal nog niet voor direct zijn, ga me rustig de tijd nemen om een mooi setje occasie crown of qsc amps te vinden

Comment

• gunther
        • Feb 2009
        • 17

ff deze thread afstoffen

De set is ondertussen aangevuld met een extra Turbosound TL1550 sub
        en 2 Ram Audio versterkers BUX2.0 en BUX3.4

Ik ben momenteel alles in een 19" rackje aan het afmonteren,

xlr input, speakon voor speakers, powercon voor de bux2.0, x-over en eq, ...

maar hoe voorzie ik de stroom voor de bux 3.4 ? ook via een powercon?
        (er hangt namelijk nogal een dikke kabel aan die amp.)

thx

Comment

• vdlaanlichtengeluid
          • Jun 2010
          • 640

ken de amp niet maar de kabel kan wel dik zijn maar het gaat uiteindelijk om de aderdikte van de kabel.

Als het gewoon 220 stekker aan zit zou je met een 3x2,5mm² aan je powercon gewoon uit moeten komen. Als je het echt gek zou hebben met 3 amps in een rekje kan je altijd nog naar krachtstroom op je rek toe. Maar ik zou het altijd zo maken dat je op 380 en 220 kunt draaien.

Comment

• gunther
            • Feb 2009
            • 17

Kabel aan de Ram Audio Bux 3.4 is 4 carre

volgens de technische fiche:

Required AC Main
            1/8 rated power (230V @4Ω)
            8.5 Ampere

Dus als ik het goed begrijp is dit niet op vol vermogen?
            De verkoper zei me dat hij op vol vermogen tot 18 Ampere nodig heeft.

Vandaar mijn vraag... Welke voeding socket en kabel dien ik te gebruiken?
            Ik wou een powercon met 2.5 carre kabel voor de bux2.0/eq /x-over EN een apart socket voor de bux 3.4 gebruiken.

Om alzo in 2 kringetjes van 20 ampere kunnen in te pluggen.

Of zie ik dit fout?

specs:

Comment

Working...