showtec PS-6304 verdeler

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vdm-producties
    • Mar 2006
    • 37

showtec PS-6304 verdeler

hallo allemaal

wij liepen tegen een klein probleem aan. in een gehuurd dimmerrack kwam een showtec PS-6304 63A naar 4x 32A verdeler tegen.

nu is onze vraag, hoe zit het dan met de verdeling? wij weten dat er bij normale belasting ( dus geen volle belasting) uit 63A- 3x 32A getrokken kan worden.

weet iemand hoe dan de boel afgezekerd is? want het lijkt me best lastig om 4x 32A vol te trekken over 63A

en mensen die wijzen naar de showtec site, daar staat niks op

wie kan me helpen?
    Last edited by vdm-producties; 23-03-09, 09:01.
  • LJmalcolm

T is eigenlijk heel simpel, je krijgt 63A binnen. Meer dan dat kun je ook niet door die verdeler trekken, maar ze hebben er wel 4 aansluitingen van 32A opgemaakt. Deze aansluiting kun je dus niet allemaal vol belasten.

Je kunt per aansluiting maximaal 32A trekken en in totaal kun je per fase 63A trekken.

Met het aansluiten moet je dus goed opletten dat je niet over de 63A totaal gaat zitten

Comment

• vdm-producties
      • Mar 2006
      • 37

Originally posted by LJmalcolm
      T is eigenlijk heel simpel, je krijgt 63A binnen. Meer dan dat kun je ook niet door die verdeler trekken, maar ze hebben er wel 4 aansluitingen van 32A opgemaakt. Deze aansluiting kun je dus niet allemaal vol belasten.

Je kunt per aansluiting maximaal 32A trekken en in totaal kun je per fase 63A trekken.

Met het aansluiten moet je dus goed opletten dat je niet over de 63A totaal gaat zitten

ja dat snap ik, maar op welke fase zit dan de 4e aansluiting aangesloten?

anders heb ik 2x32A over 1 fase 63

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

...moeilijk...

Je krijgt 3*63 A binnen, dit wordt opgedeeld in 4 * 3*32

Er is dus geen 4e fase ofzo.

Het is dus GEEN fase-verdeler (die van 3*32 3*1 fase maakt)

Dus: L1 63A gaat naar alle L1's van de vier 32 A WCD'tjes, hetzelfde geldt voor L2 en L3 (uiteraard met passende zekering-automaten ertussen)

Sorry, maar als je dat niet snapt, kan ik het je ook niet uitleggen (en vind ik de term 'produktions' in je alias niet echt op zijn plaats )
        Last edited by Whitefarmer; 22-03-09, 15:53.
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Originally posted by vdm-producties
          .... wij weten dat er uit 63A- 3x 32A getrokken kan worden.
          Da's knap!!!!

Ik krijg er maar 'net' 2 keer 32 uit!
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• vdm-producties
            • Mar 2006
            • 37

Originally posted by Whitefarmer
            ...moeilijk...

Je krijgt 3*63 A binnen, dit wordt opgedeeld in 4 * 3*32

Er is dus geen 4e fase ofzo.

Het is dus GEEN fase-verdeler (die van 3*32 3*1 fase maakt)

Dus: L1 63A gaat naar alle L1's van de vier 32 A WCD'tjes, hetzelfde geldt voor L2 en L3 (uiteraard met passende zekering-automaten ertussen)

Sorry, maar als je dat niet snapt, kan ik het je ook niet uitleggen (en vind ik de term 'produktions' in je alias niet echt op zijn plaats )
            joh als je persoonlijk wilt afzeiken doe het dan recht in me gezicht, jou naam, witte boer, is ook een lekkere alias

ik probeer gewoon wat info in te winnen en als je dus geen normale reactie kan plaatsen doe dat dan niet
            Last edited by vdm-producties; 22-03-09, 19:13.

Comment

• LJmalcolm

Voor we beginnen is het wel makkelijk dat je het verschil weet tussen enkelfase(240V blauwe CEE met L1+N+PE) en driefase (240/400V rode CEE L1+L2+L3+N+PE)

De 63A die binnenkomt bestaat uit L1,L2,L3,N en PE. De 32A aansluitingen hebben ook deze 5 polen, het is dus niet zo dat elke aansluiting 1 fase krijgt.

L1 in -> beveiliging 1tm4 -> aansluiting 1tm4 L1 uit
              L2 in -> beveiliging 1tm4-> aansluiting 1tm4 L2 uit
              L3 in -> beveiliging 1tm4-> aansluiting 1tm4 L3 uit
              N in -> beveiliging 1tm4-> aansluiting 1tm4 N uit
              PE in -> aardrail -> aansluiting 1tm4 PE uit

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is voor je
              Last edited by Guest; 22-03-09, 19:25. Reason: spelling..

Comment

• vdm-producties
                • Mar 2006
                • 37

hoi malcom

ik weet wel hoe het standaard zit, kon alleen geen info vinden over de verdeler

bedankt

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

Zoals hierboven is gezegd, het lukt je dus nooit om meer dan 2x 32A vol belast uit een 63A te trekken.

In je verdeler gebeurd eigenlijk niet zoveel.
                  Er komt 63A binnen, dit gaat door 1x een RCD van 63A, welke eigenlijk beetje dient als hoofdzekering, daarna door naar de 4x 32A cirquitbreakers, en dan naar de uitgangen.
                  Simpel toch?

Wat echter wel scheef is, er zit een 5x 10mm2 kabel aan... 63A zou ik daar ook al niet door heen willen trekken...

en vdm, wel even rustig hea
                  MEEO Audio Licht Rigging,
                  Mark van der Werff
                  Groningen

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by LJmalcolm
                    V
                    N in -> beveiliging 1tm4-> aansluiting 1tm4 N uit
                    Cool... een beveiliging op je nul

Heel simpel antwoord op de vraag van TS:

Die 4x 32A zijn een practisch hoogstandje. Ja, je kan maximaal 2x 32A volledig benutten, maar dat is hetzelfde als 4x 32A voor de helft.
                    Stel dat je een versterkerrack, dimmerrack, nog een dimmerrack en een 32A verdeler voor je kleine verbruikers (mengtafel bijvoorbeeld) hebt. Allemaal zijn ze voorzien van een 32A aansluiting omdat ze meer trekken dan 3860W (16A groep), maar ze trekken een stuk minder dan een volledige 32A aansluiting.
                    Het is veel handiger als je alles dan lekker in je 63A kan prikken... klaar.
                    Zou je 2x 32A hebben, dan moet je weer gaan doorlussen of splitsen. Springt er dan een par die het hele zooitje kortsluit, valt ook je mengtafel uit omdat de zekering van de 32A aansluiting eruit klapt. Niet handig.

(Ehmm... dit is een voorbeeld. Mengtafel en dimmerrack op dezelfde groep is over het algemeen bad practice...)
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• LJmalcolm

Originally posted by renevanh
                      Cool... een beveiliging op je nul

Heel simpel antwoord op de vraag van TS:

Die 4x 32A zijn een practisch hoogstandje. Ja, je kan maximaal 2x 32A volledig benutten, maar dat is hetzelfde als 4x 32A voor de helft.
                      Stel dat je een versterkerrack, dimmerrack, nog een dimmerrack en een 32A verdeler voor je kleine verbruikers (mengtafel bijvoorbeeld) hebt. Allemaal zijn ze voorzien van een 32A aansluiting omdat ze meer trekken dan 3860W (16A groep), maar ze trekken een stuk minder dan een volledige 32A aansluiting.
                      Het is veel handiger als je alles dan lekker in je 63A kan prikken... klaar.
                      Zou je 2x 32A hebben, dan moet je weer gaan doorlussen of splitsen. Springt er dan een par die het hele zooitje kortsluit, valt ook je mengtafel uit omdat de zekering van de 32A aansluiting eruit klapt. Niet handig.

(Ehmm... dit is een voorbeeld. Mengtafel en dimmerrack op dezelfde groep is over het algemeen bad practice...)
                      In het geval van showtec geen nulbeveiliging maar de nul wordt wel aangesloten via de 3F+N automaat

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

joh als je persoonlijk wilt afzeiken doe het dan recht in me gezicht, jou naam, witte boer, is ook een lekkere alias

ik probeer gewoon wat info in te winnen en als je dus geen normale reactie kan plaatsen doe dat dan niet
                        off-topic:
                        Call me stupid, je stelt een vraag en krijgt antwoord.

en sorry, maar ik heet John van den Wittenboer (ik kon als bedrijsnaam geen betere bedenken).

Als je niet tegen een beetje kritiek kunt, doe dat dan niet hier!

Voor iemand van 19 (die dus waarschijnlijk nog op school zit) vind ik dat je wat meer eigen research had kunnen doen.

Sorry Mod!
                        Groeten John

Comment

• Joost van Ens
                          • Jan 2001
                          • 628

ja dat snap ik, maar op welke fase zit dan de 4e aansluiting aangesloten?

anders heb ik 2x32A over 1 fase 63
                          Als je dit soort Vragen gaat stellen, denk ik dat je in de wereld van de sterkstroom bestaande uit meer dan 1 fase, niet thuis hoort, en je heel voorzichtig moet gaan schamen en zeker niet andere mensen die je het goed uit leggen moet gaan af...... .

Joost.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                            • Nov 2005
                            • 950

Ga ik gelijk ook een vraag stellen:

mag de genoemde RCD in deze verdeler, welke dus een aardlekautomaat is, dienst doen als hoofdafzekering?

Of terwijl: als er een gezamenlijke stroom gaat lopen, welke hoger is als 63 ampere, klapt dan de RCD er ook uit, of dient deze alleen als aardlek preverentie?
                            MEEO Audio Licht Rigging,
                            Mark van der Werff
                            Groningen

Comment

• Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

@Joost

Bedankt

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
                              Ga ik gelijk ook een vraag stellen:

mag de genoemde RCD in deze verdeler, welke dus een aardlekautomaat is, dienst doen als hoofdafzekering?

Of terwijl: als er een gezamenlijke stroom gaat lopen, welke hoger is als 63 ampere, klapt dan de RCD er ook uit, of dient deze alleen als aardlek preverentie?
                              Een aardlek is GEEN zekering!

Voor hogere stromen heb je 'zwaardere' aardleks nodig (hogere belasting van de componenten, denk bijv. aan de diameter vd interne bedrading. Er zal immers een 63a stroom doorheen moeten kunnen lopen).

De afzekering van de 63A vindt plaats voor de 63A WCD.(in de meterkast).

Antwoord is dus ... nee....!

Wat zal je toepassing zijn? misschien zijn er 'oplossingen'.

groet John
                              Groeten John

Comment

Working...