Behringer UB1832FX pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rob111
    • Jan 2008
    • 8

Behringer UB1832FX pro

Hallo,

Wat kost een 2e hands Behringer UB1832FX pro normaal gesproken?
    Ik kan er een kopen uit 2004 voor 125euro.
    Is dit een goed optie of raden jullie dit af?

bvd,

Rob
  • Rob111
    • Jan 2008
    • 8

Daarnaast zou ik ook eigenlijk wel jullie ervaringen over deze mixer willen horen!!

danku!!

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

Ik zou geen tweedehands Behringer materiaal kopen. Voor een paar tientjes meer heb je de XENYX 1832FX, wat de opvolger van het UB model is, en dan heb je een nieuwe mengtafel. Een Behringer tafel die bijna 5 jaar oud is zou ik niet meer vertrouwen als het gaat om de toestand van faders, potmeters en connectoren. Een nieuwe Eurodesk is het geld niet (of je moet echt krap zitten).

Ik heb zelf op zich goeie ervaringen met de Eurodesk en XENYX serie, al gaan ze niet lang mee (reken een afschrijving van ~2 jaar), maar daarom zijn ze wel ideaal voor klussen waarvan je weet dat je apparatuur stuk terugkomt (bv. studentenfeesten of carnaval), het doet zijn werk prima maar heeft niet echt de duurzaamheid die je van bv. een Midas, A&H of Soundcraft verwacht.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• DJ-AT-WORK
        • Mar 2009
        • 5

Ik heb een half jaar terug ook zo'n mixer gekocht het leek me een koopje toen. Maar zoals zoveel mensen zeggen goedkoop is duurkoop. Ik had na +/- 15 keer mixen krakende faders en later niet werkende fantoom voeding. Ik heb de mixer terug gebracht naar de winkel en gevraagd of ik hem om kon ruilen voor een andere mixer; dat is een soundcraft spirit geworden, hiermee nog nooit problemen gehad.
        Kortom mijn ervaring: ZEER SLECHT

Succes.
        DJ AT WORK

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1067

koop gewoon geen mixer van berhinger...

maar van een goed merk zoals al aangegeven..A&H, soundcraft

ik heb een paar jaar terug een spirit live 16-4-2 gekocht voor een 175 euro dat ding werkt nog steeds...

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by jens
            koop gewoon geen mixer van berhinger...

maar van een goed merk zoals al aangegeven..A&H, soundcraft

ik heb een paar jaar terug een spirit live 16-4-2 gekocht voor een 175 euro dat ding werkt nog steeds...

valt best mee met behringer, bij ons op school staat er een oude eurorack (al zeker 2 jaar, zolang zit ik daar nou op school) en die wordt zeker wekelijks gebruikt( op de monitoren, voor zang of als monitortafel) en die doet het nog altijd, voor zover ik weet nooit problemen mee gehad. als foh hebben we trouwens WEL een A&H, de GL2200 24/4, ook een prima tafel voor onze aula(samen met een setje ks-solo2, 2xcw118 en 2xct212 en 1xca-4u) geen slechte ervaring mee(laatst een hele zaterdag micjes op gedaan voor een musicalrepetitie, nix mee mis)

daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Originally posted by djspeakertje
              valt best mee met behringer,

daan
              Nou ehhhh, ik heb niet zo'n goede ervaring met behringer :
              MX 8000 : na een jaar krakende faders en mute knopjes kapot.
              UB 1832 FX pro : effectensectie kapot en zelfde probleem met faders enz...
              DEQ 24/96 : heeft mijn EAW set opgeblazen door een interne fout.
              Nu heb ik nog een klein reserve behringer XENYX 1222 FX : klinkt niet goed, effectensectie totaal onbruikbaar en ook weeral krakende faders ( is nu 2 maand oud ) .
              Enfin t'is ook maar een reserve in noodsituaties.
              Nee nee, mijn hoofdmengtafel is een dynacord CMS 1000 en dat is heel andere koek, deze klinkt dus echt wel en de effecten sectie is heel goed bruikbaar , zeker in samenwerking met mijn TC. Electronic M350
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Rob111
                • Jan 2008
                • 8

Dankje voor jullie respons!

Ik ben overtuigd en zal me niet geven aan de behringer!

Echter heb ik toch een mixertje nodig, we gaan namelijk weer met een bandje beginnen, en het mixertje dient eigelijk alleen voor wat te monitoren en beetje galm op de mics etc. niks bijzonders aangezien we verlopig nog lang niet optreden!

vandaar dat mijn budget niet heel hoog is!

maar heeft iemand van jullie dan suggesties? ik zelf heb ook nog een
                tapco mix260FX gezien, schijnt zo te zijn dat die door mackie worden geproduceert. is dat wat dan?

nogmaals dank

Comment

• Beckers Entertainment
                  • Dec 2008
                  • 650

DJ-Wojcik heeft er zo een. Heb er een keertje mee gewerkt en moet zeggen, dat hij het vrij aardig deed. Zeker voor de prijs. Heb zelfs nog een tijd getwijfeld of ik er ook zo een zou kopen. Op de doos na is er nog niets aan kapot. Maar Wojcik zal ongetwijfeld nog wat meer ervaringen met je kunnen delen. En inderdaad. Tapco is Mackie, maar dan met een andere naam.

Groeten Jasper
                  Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

Originally posted by Rob111
                    ....ik zelf heb ook nog een tapco mix260FX gezien, schijnt zo te zijn dat die door mackie worden geproduceert. is dat wat dan?...
                    jup heb er een in mijn bezit. En word inderdaad door mackie gefabriceerd. Maar dit betekend niet dat de hele tapco lijn met onderdelen van mackie word gemaakt. Het is namelijk een soort van "budget serie" van mackie. Maar voor het geld kun je geen bult vallen. Het werkt naar mijn weten perfect. Nog geen problemen gehad.

Originally posted by Beckers Entertainment
                    DJ-Wojcik heeft er zo een. Heb er een keertje mee gewerkt en moet zeggen, dat hij het vrij aardig deed. Zeker voor de prijs. Heb zelfs nog een tijd getwijfeld of ik er ook zo een zou kopen. Op de doos na is er nog niets aan kapot. Maar Wojcik zal ongetwijfeld nog wat meer ervaringen met je kunnen delen. En inderdaad. Tapco is Mackie, maar dan met een andere naam....
                    tjah doos, dat is natuurlijk een nadeel van de Tapco 260 fx.
                    Ik ben al vanaf het begin dat ik de Tapco heb, aan het zoeken voor een flightcase. Maar ik kan dus ook geen vleugels voor vinden. Vandaar dat ik hem steeds netjes terug in de doos doe. Maar voor sommige mensen is dat beetje lastig

dus als iemand een oplossing heeft?

iemand anders nog ervaring?
                    anders heeft de TS nogvragen?
                    Last edited by dj-wojcik; 19-03-09, 10:07.
                    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by djspeakertje
                      valt best mee met behringer
                      De DI's kun je inderdaad prima gebruiken.

Net als SIS heb ik al te vaak problemen gehad/gezien met Behringer spullen. Van uitpakken uit een doos en knoppen die er gelijk al afvallen tot randapparatuur die uitvalt binnen een jaar. Natuurlijk heb je garantie binnen dat jaar maar daar heb ik op het moment van uitval geen ene kl*te aan.

Misschien kun je kijken naar de Allen & Heath ZED serie. Niet al te dure serie van een goed merk.
                      Zijn er vanaf 12 kanalen (6 mic, 3x stereo) t/m 24 kanalen (16 mic, 4x stereo).
                      Last edited by vasco; 19-03-09, 13:39.

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

tapco vind ik erg prettig werken. Gebruik hem als keyboard submixer en voor inputs in de homestudio.

voor het geld erg goed.
                        lekker belangrijk!

Comment

• Beckers Entertainment
                          • Dec 2008
                          • 650

Originally posted by vasco

Misschien kun je kijken naar de Allen & Heath ZED serie. Niet al te dure serie van een goed merk.
                          Zijn er vanaf 12 kanalen (6 mic, 3x stereo) t/m 24 kanalen (16 mic, 4x stereo).
                          Daar kan ik me inderdaad ook in vinden. Ik heb zelf de ZED 14, dus zonder effecten. Maar je hebt de ZED 12 en die heeft dan een stereokanaal ingeruild voor een effecten fader. Ben erg tevreden met deze mixer. Hij doet wat hij moet doen en is de verwachte A&H kwaliteit.

Just my 2 cents.

Groeten Jasper
                          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

Working...