sa bluebox voor drive-inn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

sa bluebox voor drive-inn

hallo, ik weet het niet zeker dus heb ik het maar bij newbies gezet, ik heb een mooi setje SA blueboxes gezien bij decilux occasions en wil deze MISSCHIEN wel kopen, waar moet ik op letten bij deze kasten???
    ( Decilux audio bv. | Occasions )
    het zijn actieve (pms5000), zijn ze de prijs de wordt gevraagd waard??? en zijn ze eigenlijk wel geschikt voor drive-inn show gebruik??? (gewicht maakt niet heel veel uit, als er maar handvatten aan/in zitten) kunnen ze bijvoorbeeld op een tripod of lichtstatief(als ze te zwaar zijn voor tripods)

alvast bedankt, Daan

p.s. ik heb de search al gebruikt, maar niet heel veel gevonden
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

Je zegt gewicht maakt niet uit, nou ik denk dat je daar bij deze kasten even anders over denkt..
    Deze jongens zijn niet zwaar, maar loodzwaar. Ze zijn zelfs met 2 man niet leuk om te tillen..

Ik zou ze persoonlijk niet willen in mijn drive-in, zijn op zich wel leuke kasten voor een redelijke prijs.
    Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Deze dus, ja inderdaad wel erg zwaar

sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Ik denk dat het verstandig is Daan, dat je eerst je centjes bij elkaar spaart en dan met vragen komt als je SERIEUS iets wilt kopen.

Als je gewoon wat onderzoek had gedaan, was je erachter gekomen dat de betreffende BlueBox van Decilux zo'n 84kg weegt. (zie link sis)

Lijkt me pure logica dat je niet 2x84kg mee gaat slepen met je drive-in showtje. Laat staan dat het te tillen is....
        als 13-jarige....
        Last edited by 4AC; 14-12-10, 12:12. Reason: off topic deel verwijderd
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

ik zou 10 euro bieden, en dan de systemen handzamer maken, door de amps eruit te halen, en te verlengen met kabels.

Ook die zwarte verf zou dan eraf kunnen, en dan heb je een paar leuke speakers voor op je slaapkamer. Ze klinken (klonken??) echt te gek, maar om er een discootje mee te doen, gaat niet lukken.

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

De link van sis had ik al bekeken, maar op de site van "deprilux" staat dat het om de pms5000 gaat (of is dat niet de modelnaam) en niet om de 4525, die inderdaad niet erg gezond is voor je rug

daan
            Last edited by moderator; 17-03-09, 16:28. Reason: off topic verwijderd

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Daan , dan moet je mijn link nog eens goed bekijken.
              Op de foto van de box bovenaan de tweeter staat PMS 5000
              Zal waarschijnlijk de naam van de versterkermodule zijn .
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Lees even de berichten in dit topic van het concurrerende forum: New Line: Forum > Geluid > Stage Accompany Blue Box.

Beetje vervelend om zo een link te posten, maar gezien de belachelijk grote hoeveelheid informatie over de SA Blue Box kan deze link hier gewoon niet ontbreken. Staat vrijwel alles in wat je ooit over de Blue Box hebt willen weten...

Of je ze moet kopen blijft dan nog steeds een tweede... Ik ben zelf geen SA fan (verre van zelfs...) maar oke...

Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Originally posted by sis
                  Daan , dan moet je mijn link nog eens goed bekijken.
                  Op de foto van de box bovenaan de tweeter staat PMS 5000
                  Zal waarschijnlijk de naam van de versterkermodule zijn .
                  sis

jep, even nagekeken op de link van hieronder, pms5000 is idd de versterkermodule, ik denk dat ik nog eens goed na ga denken, het gewicht is groot, maar voor dit geld vindt je (nieuw/ 2ehands) niet zo snel iets dat het kwa kwaliteit tegen sa op kan nemen (of wel?)
                  verder wou ik graag weten of dit een goede (eerlijke) prijs is voor deze kasten? ik heb gelezen dat veel mensen de occasions van decilux nogal duur vinden?!? en kan je de hoorn draaien zodat de speaker niet altijd horizontaal hoeft te liggen?

daan

p.s. voor de personen die de verwijderde post wel hebben gelezen, ik had het gewoon even helemaal gehad met sommigen hier, sorry daarvoor

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Originally posted by MacGyverSounds
                    ik zou 10 euro bieden, en dan de systemen handzamer maken, door de amps eruit te halen, en te verlengen met kabels.

Ook die zwarte verf zou dan eraf kunnen, en dan heb je een paar leuke speakers voor op je slaapkamer. Ze klinken (klonken??) echt te gek, maar om er een discootje mee te doen, gaat niet lukken.

in het pdfje van sis staat dat het continue SPL op 1m 120 db is....

en hoe zit het trouwens met de amps, in dezelfde link staat dat het LAAG 250 watt rms krijgt en het HOOG 350, is dat een typefout of hoort dat zo (ik denk zelf andersom, laag 350, hoog 250)

en ze gaan tot 30 KHZ ???? vanaf 20 khz hoor je zowiezo nix meer, en dat wil je ook niet horen, vooral niet op 120 db!

daan

Comment

• stijn
                      • Feb 2009
                      • 67

Originally posted by djspeakertje
                      in het pdfje van sis staat dat het continue SPL op 1m 120 db is....

en hoe zit het trouwens met de amps, in dezelfde link staat dat het LAAG 250 watt rms krijgt en het HOOG 350, is dat een typefout of hoort dat zo (ik denk zelf andersom, laag 350, hoog 250)

en ze gaan tot 30 KHZ ???? vanaf 20 khz hoor je zowiezo nix meer, en dat wil je ook niet horen, vooral niet op 120 db!

daan

dat ze tot 30 khz gaan is wel met meer van die ribbon dingen zo.
                      dap heeft ook een paar van deze speakers.
                      die gaan tot 40 khz.
                      hoeveel kosten die dingen dan?
                      ik heb ze niet kunnen vinden op de site.
                      ik vind het ook wel een beetje raar dat de bas minder is dan hoog.
                      misschien hebben die ribbon dingen meer stroom nodig
                      en 120 db is helemaal niet zo veel.
                      heb je ze al beluistert?
                      dat is echt HEEEEEEL belangrijk.
                      echt doen.
                      djjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj-stinosssssssss (LET OP: ik geef vaak domme reacties!!!!)

Comment

• tijn
                        • Oct 2003
                        • 184

Niet aan beginnen! Ik heb zelf ooit in een ver verleden (15 jaar geleden) een tijd 4 blue boxen gebruikt voor drive in werk. En daar hadden we dan nog aparte subs bij ook. Onze conclusie destijds: klinkt lekker, maar geen druk, veeeel te zwaar en versterkers houden er bij te weinig spanning en/of te hoge temperatuur te snel mee op. Misschien leuk voor een vaste installatie in een cafe, maar zeker niet voor drive in werk.

Groeten,

Martijn

Comment

• stijn
                          • Feb 2009
                          • 67

Originally posted by tijn
                          Niet aan beginnen! Ik heb zelf ooit in een ver verleden (15 jaar geleden) een tijd 4 blue boxen gebruikt voor drive in werk. En daar hadden we dan nog aparte subs bij ook. Onze conclusie destijds: klinkt lekker, maar geen druk, veeeel te zwaar en versterkers houden er bij te weinig spanning en/of te hoge temperatuur te snel mee op. Misschien leuk voor een vaste installatie in een cafe, maar zeker niet voor drive in werk.

Groeten,

Martijn

had je de versterkers voluit gezet dan?
                          dan kunnen ze beter hun warmte kwijt
                          djjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj-stinosssssssss (LET OP: ik geef vaak domme reacties!!!!)

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

mijn samenvatting:
                            Er staan hier blueboxen voor 450 euro te koop.
                            Dan zit je in de categorie nieuw powered 10/12 inch plus hoorn van jbl, rcf.
                            hogere geluidsdruk maar minder van geluidskwaliteit.

en tweedehands (bv martin) met eindbak.

dat moet je goed overdenken.

Ook is 200 kilo speakers in een kleine auto/aanhanger meenemen niet echt kosteneffectief. transport is duur en zal steeds duurder worden.
                            lekker belangrijk!

Comment

• RayM
                              • Jan 2006
                              • 742

Originally posted by djspeakertje
                              kunnen ze bijvoorbeeld op een tripod of lichtstatief(als ze te zwaar zijn voor tripods)
                              Ruim 80 kg per stuk en dan op een (licht) statief?
                              Waar begin je aan?
                              Heerlijk die stilte

Comment

Working...