Hoe sluit je je parren aan op een DMX controller?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marcel D
    • Mar 2009
    • 5

Hoe sluit je je parren aan op een DMX controller?

Hallo,

Ik heb een tijd geleden een DMX controller aangeschaft. ( de DC-1216 van Botex)
    En nu is mijn vraag: hoe sluit ik mijn parren er op aan?
    Op het gebied van geluid ben ik best goed, maar op het gebied van licht een leek.

PS: Ik heb ook een dimmerpack
  • DJ-Jan
    • Jun 2008
    • 327

par(ren)-Dimmerpack-dmx kabel-botex controller

p.s. het zou fijn zijn als je je profiel invult zodat wij weten ofdat we met een 24 jarige persoon of een 14 jarige persoon te maken hebben
    Last edited by DJ-Jan; 15-03-09, 19:29.
    Event-Light

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Originally posted by Marcel D
      Hallo,

Ik heb een tijd geleden een DMX controller aangeschaft. ( de DC-1216 van Botex)
      En nu is mijn vraag: hoe sluit ik mijn parren er op aan?
      Op het gebied van geluid ben ik best goed, maar op het gebied van licht een leek.

PS: Ik heb ook een dimmerpack

op gebied van licht ben ik ook niet zo geweldig, maar volgens mij moet je vanuit je dmx controller met een dmx kabeltje IN je dimmerpack, en dan UIT je dimmerpack naar je parren (harting-achtige pluggen/stekker of gewoon schuko of dat rare bulgin gedoe) ik weet het niet zeker, check het anders ff bij de winkel waar je het gekocht hebt!!!(garantie ed)

daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Marcel D
        • Mar 2009
        • 5

Ik snap hoe je het aan moet sluiten, maar ik weet niet hoe je je dmx controller moet programmeren.

Comment

• Toan_08

Marcel, staat het niet in je Handleiding? mischien moet je het gewoon lezen, inplaats het door ons te laten voorkauwen

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Originally posted by Marcel D
            Ik snap hoe je het aan moet sluiten, maar ik weet niet hoe je je dmx controller moet programmeren.
            Zou het dan niet handig zijn als je de naam van je topic aanpast naar iets als "hoe programmeer ik mijn DMX-controller?" en dan ook nog het type van de controller erbij. Tis maar een idee hoor....

Overigens zijn de eenvoudige dmxcontrollertjes heel simpel, kom je er echt niet uit met de handleiding?
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• DJ-Jan
              • Jun 2008
              • 327

Waar woon je? En wat is je leeftijd?
              Event-Light

Comment

• DJ-Jan
                • Jun 2008
                • 327

En wat is het probleem met het programmeren? Wat lukt er niet?
                De andere modusen werken wel prima?
                Event-Light

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Laat het ff weten zodra je de handleiding hebt gelezen...
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Goed, handleiding dus gelezen en nog niet duidelijk wat de bedoeling is.
                    Even kort samengevat wat je moet doen, je vraag hoort toch echt thuis in de categorie basiskennis of info die je verkoper je kan geven.
                    Valt niets over te discussieren en daarom ongeschikt als forum onderwerp.

Je lampen moeten aan/uit kunnen en gedimd. Je sluit ze dus aan op je dimmerpack.

Je dimmerpack wil je gaan aansturen met je dmx controler.

Volgorde wordt dan:[LIST][*]Controler aansluiten op 230V vaste spanning,[*]Dimmer aansluiten op de vaste spanning,[*]Lampen aansluiten op de dimmerkanelen;[*]DMX kabel van de controler naar dimmerpack[/LIST]KLAAR!
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ-Jan
                      • Jun 2008
                      • 327

Originally posted by moderator
                      Goed, handleiding dus gelezen en nog niet duidelijk wat de bedoeling is.
                      Even kort samengevat wat je moet doen, je vraag hoort toch echt thuis in de categorie basiskennis of info die je verkoper je kan geven.
                      Valt niets over te discussieren en daarom ongeschikt als forum onderwerp.

Je lampen moeten aan/uit kunnen en gedimd. Je sluit ze dus aan op je dimmerpack.

Je dimmerpack wil je gaan aansturen met je dmx controler.

Volgorde wordt dan:[LIST][*]Controler aansluiten op 230V vaste spanning,[*]Dimmer aansluiten op de vaste spanning,[*]Lampen aansluiten op de dimmerkanelen;[*]DMX kabel van de controler naar dimmerpack[/LIST]KLAAR!
                      Niet je terminator vergeten
                      Event-Light

Comment

Working...