Rodec BX-9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pjadskop productions
    • Nov 2008
    • 128

Rodec BX-9

Hoi, ik heb net een rodec BX-9 gekocht, maar ik merk dat de VU meter alleen op het hoofdtelefoonkanaal gaat. Nu is mijn vraag, hoe kan ik zien of het spelende kanaal (master) niet in het rood gaat terwijl men met de andere kanalen bezig is, want dan reageerd de vumeter natuurlijk alleen op de hoofdtelefoon. Als het voor mij alleen was was dat geen probleem, maar het is voor (kleinschalig) verhuur. (Ik weet het, dan had ik beter een mx180 mkii gekocht, maar deze bx-9 was een buitenkans). Zou het helpen als ik een decibelmeter achter de mixer plaats? En de schuivers, mogen die helemaal open, of eerder rond de 8 of zo.
    Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

Heb geen ervaring met de BX9, maar volgens mij zit het zo:

PFL van een kanaal ingedrukt --> VU geeft PFL signaal weer
    Geen enkele PFL ingedrukt --> master singnaal

Lijkt mij het meest logische...

Maar voor verhuur maakt het niet uit, als alle lampjes branden dan is het hard genoeg voor doorsnee DJ (toch als die zijn setje komt huren vrees ik)

- Decibelmeter achter je mixer ?
    Decibelmeter is los toestel dat op een bepaalde plek (via microfoontje) meet hoeveel dB er daar is.
    Jij bedoeld warschijnlijk een limiter...
    Die kan je speakers wel beschermen (hoewel een rodec niet snel clipt, heeft veel hoofdruimte!)

-Schuiven bij een DJ mixer mogen gerust helemaal open (en doen ze zowieso toch!)
    PFL geeft signaal weer van een schuif die 100% open staat, dus normaal is je gain geregeld op een open schuif.

Hoop dat je hier al eindje mee voort komt...

Grtzz DJ nn
    ... the sound of silence...

Comment

• pjadskop productions
      • Nov 2008
      • 128

Ik bedoelde dit apparaatje: American Audio DB-DISPLAY LED zwart - J&H Licht en Geluid
      Nee meneer, de boom staat niet op de bergen, want de bergen zijn op vakantie in Disneyland, meneer

Comment

• DJ nn
        • Jun 2006
        • 489

Originally posted by pjadskop productions
        Dat is eigenlijk gewoon een uitgerokken versie van je VU meter in je mixer...

Is leuk om extra units op te vullen in je amprack ofzo, geeft (in mijn ogen) geen meerwaarde...

grtzz DJ nn
        ... the sound of silence...

Comment

• Dj Gino V
          • Feb 2009
          • 237

kan niet echt helpen heb wel een rodec maar dan de cx 1100 en zeer content van vind zelf persoonlijk beter als de 180mkII en daar kan ik de uv meter regelen met een select boton voor uv2 en de uv1 reageert ook alleen op de pfl en als ik niets selecteer krijg ik ook geen singaal op uv 1

grtz Gino V

Comment

• pjadskop productions
            • Nov 2008
            • 128

Dat is ook net de bedoeling dat het een uitgerokken vumeter is, aangezien deze voor het uitgaande signaal ontbreekt, zoadt ik (vanachter mijn lichtsturing) toch wat het uitgaande signaal qau clippen in de gaten kan houden. Zou niet graag hebben dat ik weer stukken heb, er staat wel een Beringer DCX ultradrive pro voor mijn versterkers, maar als ze in het mengpanneel in het rood gaan krijg je alles kapot.
            trouwens nog iets, even off topic, ik heb in mijn jbl glijbaanboxen nieuwe RCF woofers gestoken, maar nu krijg ik in de gaten dat ze vrij heftig/"spastisch" reageren. Ik heb woofers in werking nog nooit bekeken dus ik weet niet of dit normaal is (ja ik weet echt weinig van dit materiaal, maar ik leer naderhand met de hulp van wat grotere verhuurders)

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Dat is ook net de bedoeling dat het een uitgerokken vumeter is, aangezien deze voor het uitgaande signaal ontbreekt, zoadt ik (vanachter mijn lichtsturing) toch wat het uitgaande signaal qau clippen in de gaten kan houden. Zou niet graag hebben dat ik weer stukken heb, er staat wel een Beringer DCX ultradrive pro voor mijn versterkers, maar als ze in het mengpanneel in het rood gaan krijg je alles kapot.
              trouwens nog iets, even off topic, ik heb in mijn jbl glijbaanboxen nieuwe RCF woofers gestoken, maar nu krijg ik in de gaten dat ze vrij heftig/"spastisch" reageren. Ik heb woofers in werking nog nooit bekeken dus ik weet niet of dit normaal is (ja ik weet echt weinig van dit materiaal, maar ik leer naderhand met de hulp van wat grotere verhuurders)

dat woofers heftig reageren kan komen omdat ze te laag gaan, een hoorn heeft een bepaalde lengte(hoornpad), op een of andere manier kan je uitrekenen hoe dat precies zit(weet niet hoe, ergens gelezen op dit forum, gewoon ff zoeken) maar als je te laag gaat beweegt de luidspreker alsof hij geen weerstand heeft van de lucht in de hoorn dus maakt de woofer grotere uitslagen dan hij kan/mag en gaat hij "spastisch" reageren, maar er zijn vast mensen die je daar verder mee kunnen helpen dan ik kan.

veel succes Daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

volgens mij weet jij niet goed waar je mee bezig bent en gebruik je toestellen zonder eerst de handleiding te lezen...

Comment

• pjadskop productions
                  • Nov 2008
                  • 128

Originally posted by luc2366
                  volgens mij weet jij niet goed waar je mee bezig bent en gebruik je toestellen zonder eerst de handleiding te lezen...
                  Hoezo? men rodec-handleiding heb ik al 5 keer gelezen, en bij die speakers zit geen handleiding.
                  Ik vroeg gewoon of ik dat kan oplossen met een simpele VU-meter.
                  En wat de woofers betreft, ik had er nog gn dcx2496 tussen steken, maar een gewone cross-over, waarbij je de min freq niet kunt instellen, dat probleem zal nu wel opgelost zijn.

Comment

Working...