Digital loudspeaker management unit

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sano
    • Feb 2009
    • 19

Digital loudspeaker management unit

Hey,
    Ik zit met 2vraagjes.
    Werkt een digital loudspeaker management unit volgens dit principe:Je verbind je mengtafel outputs met de inputs van de digital loudspeaker management unit, daarna kan je meerdere versterkers aansturen?
    Zoja...Welke zijn dan goed kwa kwaliteit/prijs verhouding?[LIST=1][*]Electrovoice DC-ONE[*]Ecler DP400[*]...[/LIST]Alvast bedankt,
    Grtz
    Sano
    Veni, vidi, velcro | Ik kwam, ik zag en ik bleef plakken
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Heel simpel gezegd is het een x-over, EQ, limiter, en delay in een behuizing. Die je geheel naar persoonlijke smaak kunt instellen.

En ja je kunt er verschillende versterkers op aansluiten want het is de bedoeling dat je er aktief mee gaat werken.

Je kan natuurlijk ook gewoon fullrange verschillende versterkers gebruiken voor bv verschillende zones.

Tja wat zijn goede ???

In mijn ogen alles naar zijn geld en met wat voor doeleinden wordt het gebruikt.

Zelf heb ik DBX en dat bevalt mij prima Behringer voldoet ook zijn plicht.

Synq is ook prima. Zoal ik al zei alles naar zijn prijs.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Kilian
      • Dec 2005
      • 179

Is een minidrive of omnidrive van BSS een leuk idee?
      Last edited by Kilian; 06-03-09, 02:45.

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

DC-ONE is een prima unit die zijn werk goed doet. Hij heeft echter maar 2 inputs, dus als je het sub los wil aansturen vanaf de tafel dan moet je even verder zoeken.

Comment

• Sano
          • Feb 2009
          • 19

Bedankt voor de antwoorden, ik weet wat ik moest weten.
          Denk dat mn keuze bij Synq of electrovoice zal liggen.
          Grtz

Comment

• salsa
            • Jan 2007
            • 1315

Als ik dit soort vragen lees vraag ik mijzelf wel af of de vrager zelf wel weet waar die mee bezig is...

Speaker Management systemen zijn geen 'kinder speeltjes' en bevatten vele extra functies boven een 'gewone' analoge X-over.
            Je moet wel weten hoe je jouw geluidssysteem wil horen klinken en hoe je dit moet doen.

En die indruk krijg ik niet helemaal.......

Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• djspeakertje
              • Oct 2008
              • 1912

Originally posted by Sano
              Bedankt voor de antwoorden, ik weet wat ik moest weten.
              Denk dat mn keuze bij Synq of electrovoice zal liggen.
              Grtz

ik vind synq en EV wel en erg groot verschil(als synq die jij bedoelt tenminste dat merk is dat bij JBsystems hoort)

daan
              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Sano
                • Feb 2009
                • 19

Originally posted by salsa
                Als ik dit soort vragen lees vraag ik mijzelf wel af of de vrager zelf wel weet waar die mee bezig is...

Speaker Management systemen zijn geen 'kinder speeltjes' en bevatten vele extra functies boven een 'gewone' analoge X-over.
                Je moet wel weten hoe je jouw geluidssysteem wil horen klinken en hoe je dit moet doen.

En die indruk krijg ik niet helemaal.......

Dave
                Ik weet wat ik doe, werk niet alleen, stel open vragen, sta open voor andere meningen/visies, loop trouwens nog school zodat ik meer uitleg krijg ( voor dat er weer gezaag komt... Dit topic heeft niets met school te maken. )
                Door zulke vragen te stellen, leer ik zoiezo bij ( ook al ken ik het er zijn altijd verschillende methodes/meningen/visies/... )
                Over de units... ik weet de basisprincipes, heb er her en der al wat van gelezen, weet de meeste mogelijkheden en het belangrijkste ( voor mij dan ) ik koop zoiets, leer er mee werken tot ik het kan, ik koop nooit iets dat direct in gebruik wordt gesteld zonder grondige ( persoonlijke ) analyse.
                Grtz
                Jonas

Comment

Working...