beginnende lichtcontroller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_S_A_M_x
    • Feb 2009
    • 17

beginnende lichtcontroller

hoi,

Ik ben beginner en zoek daarom controller(s) voor m'n licht installatie,
    dit zijn de volgende toestellen die daar moeten worden op aangesloten worden:

-4x Martin Mania SCX600
    -16x Par64
    -2x Martin Atomic 3000
    -anders nog wat randapparatuur (Led spot)

Dit is wel een begin er zou toch nog uitbreiding komen met de tijd.

Ook zou ik willen met software werken(dashlight) en voor daarop zoek ik een controller voor chases te selecteren en mss een paar faders voorzien.

Wie kan mij helpen, als er nog vragen zijn post gerust.
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Ik zou voor Sunlite gaan. Dit omdat het veel fijner werkt zeker voor een beginner.

De meeste effecten kun je hier vinden en ze zijn gelijk showklaar Hiermee bedoel ik dat als je een SCX600 pagina aanmaakt je alle standaard bewegingen , kleuren, gobo's enz kant en klaar zijn.

Je stelt je scanner in - geef een begin adres, geef het aantal scanners aan en voila de PC maakt een kant en klare pagina aan. klikken en go !

Prijs scheelt niet veel to DASlight : De software die ik gebruik is de Sinlute 512 Basic en kost 400,00 in BTW

MEt 512 kanalen heb je in feite genoeg en met deze setup ( jouw lichtshow ) heb je nog genoeg oveer om in de toekomst uit te breiden.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• DJ_S_A_M_x
      • Feb 2009
      • 17

Originally posted by Rolandino
      Ik zou voor Sunlite gaan. Dit omdat het veel fijner werkt zeker voor een beginner.

De meeste effecten kun je hier vinden en ze zijn gelijk showklaar Hiermee bedoel ik dat als je een SCX600 pagina aanmaakt je alle standaard bewegingen , kleuren, gobo's enz kant en klaar zijn.

Je stelt je scanner in - geef een begin adres, geef het aantal scanners aan en voila de PC maakt een kant en klare pagina aan. klikken en go !

Prijs scheelt niet veel to DASlight : De software die ik gebruik is de Sinlute 512 Basic en kost 400,00 in BTW

MEt 512 kanalen heb je in feite genoeg en met deze setup ( jouw lichtshow ) heb je nog genoeg oveer om in de toekomst uit te breiden.
      En wat zou je aanraden voor Parcan's dan wel als controller en niet als software???

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Voor je parren kan je een 4 kanaals pakken maar voor meer uitbreiding ( of als je alle parren apart wilt gebruiken een 24 kanaals controller van de merken JB Showtec Elation ik Zou voor De laatste gaan ( zeker voor betere kwaliteit en een mooiere look ) maar dat is mijn smaak

Prijzen zijn :

JB Systems :

LM430 : 104,25
        CMX24 : 149,25

Showtec :

LITE4 : 99,00
        Showmaster 24 : 151,00

Je hebt ook bij showtec 8ch 12ch controllers

Elation :

Stagesetter 24 : 142,00
        Scenesetter 24 : 179,00

Hoe stuur jij je parren aan ? heb je 4bars of losse dimmerrecks ?

Mocht je 4 bars hebben zou ik een 4 kanaals dmx controllertje nemen ( lekker kompakt en makkelijker bij eventuele losse verhuur )

Ik zou persoonlijk voor parren een aparte losse controller nemen en voor de DMX effecten sunlite om lekker makkelijk en snel te programeren.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Originally posted by DJ_S_A_M_x
          hoi,

Ik ben beginner en zoek daarom controller(s) voor m'n licht installatie,
          dit zijn de volgende toestellen die daar moeten worden op aangesloten worden:

-4x Martin Mania SCX600
          -16x Par64
          -2x Martin Atomic 3000
          -anders nog wat randapparatuur (Led spot)

Dit is wel een begin er zou toch nog uitbreiding komen met de tijd.

Ook zou ik willen met software werken(dashlight) en voor daarop zoek ik een controller voor chases te selecteren en mss een paar faders voorzien.

Wie kan mij helpen, als er nog vragen zijn post gerust.
          Voor een beginner pak je het meteen goed aan

Ik ben niet zo'n lichtman, dus even een domme vraag/opmerking:

Vallen de martin scans niet een beetje in het niet tussen par 64 (ik neem aan 1kw, maar zelfs bij 500W) en 2 stuks atomic 3000(die ken ik WEL)

Hoe heb je de stroomvoorziening gedacht? (dit trekt aardig wat(t) )
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• DJ_S_A_M_x
            • Feb 2009
            • 17

Originally posted by Whitefarmer
            Voor een beginner pak je het meteen goed aan

Ik ben niet zo'n lichtman, dus even een domme vraag/opmerking:

Vallen de martin scans niet een beetje in het niet tussen par 64 (ik neem aan 1kw, maar zelfs bij 500W) en 2 stuks atomic 3000(die ken ik WEL)

Hoe heb je de stroomvoorziening gedacht? (dit trekt aardig wat(t) )
            Zelf heb ik het materiaal nog niet, maar ik wel dat dit het zou worden qua budget als beginner moet dit toch wel lukken, kan zijn dat ik die strobe's ga vervangen nor Jb's FL1800D - minder stroom.

Vond die Martin's toch wel wat hebben voor hun budget en werkin ervan.

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Heb me laatst nog verbaasd om 150W martin scannertjes, uit dezelfde modelserie. Konden zéér mooi combineren bij twee t-4'tjes met par64 500w. Echt absurd hoeveel licht eruit komt, naast het soepele bewegen en de superstrakke gobo's.
              Alleen maar lof over die dingen dus, enkel de prijs...
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Tja alles naar zijn waarde natuurlijk.

Martin is op zich niet zo duur hoor de SCX600 is wel wat duurder ( 496,00 ) dan de SCX500 ( 265,00 ) maar je hebt dan ook 2 verschillende scans.

En JA er komt een bak licht vanaf ( ook de 500 ) zeker voor het lampje wat er in zit.

Comment

• partydrivein
                  • Jul 2008
                  • 389

Het is simpel atomic aan andere lampjes uit
                  Kom ik wel eens vaker tegen en als je het niet vergeetwerkt het gewoon, al heb ik altijd mijn andere licht uit bij een strobe...
                  Last edited by partydrivein; 17-02-09, 09:12. Reason: spelfout...
                  deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Op zich simpel ja vooral via sunlite. HEeb op de spatie blind en of strobe funktie staan bij iedere druk op de spatie gaat alles op blackout en gaat de strobe of blinder aan !

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Originally posted by Rolandino
                      Hoe stuur jij je parren aan ? heb je 4bars of losse dimmerrecks ?
                      Haal deze vraag nog maar even aan daar je er nog geen antwoord op hebt gegeven.

Als beginner ben ik bang dat je nog geen dimmers hebt en ook bent vergeten hier aan te denken omdat ze niet bij de lijst staan. Je hebt er toch 2 tot 4 van nodig bij 16 parren afhankelijk hoe jij je parren wilt gaan aansturen.

Comment

• DJ_S_A_M_x
                        • Feb 2009
                        • 17

Originally posted by vasco
                        Haal deze vraag nog maar even aan daar je er nog geen antwoord op hebt gegeven.

Als beginner ben ik bang dat je nog geen dimmers hebt en ook bent vergeten hier aan te denken omdat ze niet bij de lijst staan. Je hebt er toch 2 tot 4 van nodig bij 16 parren afhankelijk hoe jij je parren wilt gaan aansturen.
                        Dit had ik al in mijn prijs berekend dus die zitten er bij (PB41 van JB).

Heb ook al eens zitten zoeken op het net, en denk dat ik het simpel zal houden met een software sunlite en als contoller een Showtec showmaster48.

Wat ik wel nog zou willen vragen is of er iemand weet dat sunlite ook kunt besturen met een showmaster zoals je het zou programeren op je toetsen bord, maar dan via MIDI.

Comment

• DMiXed
                          • Jan 2008
                          • 370

Dacht niet dat de showmaster dit kan (midi)

maar je kunt met andere midicontrollers ook je software aansturen
                          bijv. een behringer BCF-2000.
                          Weet dat bijv. Freestyler deze ondersteund, wat ikzelf gebruik,
                          en met die BCF kun je zo makkelijk je scenes faden en fixtures controlleren,
                          wat best wel goed werkt als je het eenmaal onder de knie hebt!

Grtz Jeroen van Geffen
                          Jeroen van Geffen

Comment

• DJ_S_A_M_x
                            • Feb 2009
                            • 17

Originally posted by DMiXed
                            Dacht niet dat de showmaster dit kan (midi)

maar je kunt met andere midicontrollers ook je software aansturen
                            bijv. een behringer BCF-2000.
                            Weet dat bijv. Freestyler deze ondersteund, wat ikzelf gebruik,
                            en met die BCF kun je zo makkelijk je scenes faden en fixtures controlleren,
                            wat best wel goed werkt als je het eenmaal onder de knie hebt!

Grtz Jeroen van Geffen

Ik dacht dat hij wel midi kan draaien, er is toch midi in/out aanwezig.

Comment

Working...