martin freekie + 2x scanner

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronniedege
    • Jun 2009
    • 4

Correct me if i'm wrong maarrrrr.... Als ik als fixture 1 een krypton zet, dan kan ik 12 kanalen bedienen. Fixture 1 heeft dmx adres 1. Fixture 2 heeft dmx adres 13. Als de in de krypton ook dmx adres 1 geselecteerd is dan kan ik toch moeilijk via fixture 2 de overige kanalen van de krypton aanroepen, daar het adres ingesteld is op 1.

Had op internet ergens gelezen over de verschillende modi van de mac. Hij zou ook in een 12 kanalen modus kunnen draaien, maar dat kan ik nergens meer terugvinden.

Aan de andere kant (lach me niet uit) is het allemaal maar voor thuisgebruik. Heb inmiddels de ultieme dj setup en wilde nu wat extra's op de hobbykamer.

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Ik neem aan dat als er een 12-ch modus op de Krypton zit, dat daar wel iets over staat in de handleiding.

You're indeed wrong, here comes the correction:
      Ch. 13 en 14 zitten zeker wel in de Krypton als je 'm op kanaal 1 instelt. Je stelt namelijk alleen het startadres in (in dit geval dus ch. 1) dan telt 'ie automatisch alle parameters/kanalen door. Als jouw krypton dus 14 kanalen nodig heeft, zal hij daarvoor dus automatisch kanaal 1 t/m 14 op de DMX-lijn voor nemen. Als je dus met fixture 2 (v.a. kanaal 13) aan de gang gaat, heeft dat dus invloed op de laatste 2 kanalen van de krypton die naar fixture 1 luistert.

Comment

• partydrivein
        • Jul 2008
        • 389

Je freekie telt gewoon door....
        je kanalen zitten onder die tabs aan de zijkant
        tab 1 = 1 t/m 12
        tab 2 = 13 t/m 24
        tab 3 = 25 t/m 37
        enz. enz.

Als jij je macs in 14 channel mode hebt staan, kun je ze gewoon alle 14 bedienen,
        je zet de volgende dan gewoon op 15, of als je hem in de volgende tab wilt hebben op 25.
        Om 1 kop te bedienen moet je dan wel in 2 tabs werken,
        je geeft zelf aan dat je de laatste 2 kanalen niet zo boeiend vind dus dat zal je niet zo storen.

greetz...
        deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• ronniedege
          • Jun 2009
          • 4

Allen bedankt voor jullie reacties. Het is me nu echt duidelijk. Had de manual van de kryptons al doorgespit maar daar staat duidelijk in vermeld dat de gewone 16 bit modus 14 kanalen vraagt en de extended modus 17 kanalen.

Hoe ik er dan bij kom dat er nog andere set ups mogelijk waren.... Waarschijnlijk een paar fixtures door elkaar gehaald. Teveel informatie tot me genomen de afgelopen week.

Maar dan gebruik ik gewoon 2 fixtures per mac. De eerste komt dan op adres 1 en de tweede op adres 25. Dan gebruik ik in totaal 4 kanalen.

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

@partydrivein: weet je zeker dat het over de Freekie hebt? Deze hebben namelijk geen tabs aan de zijkant. Daarnaast kun je fixtures (bedoel je dat met tabs?) niet verschillend programmeren in 1 show.

Comment

• partydrivein
              • Jul 2008
              • 389

Raar, dacht het vorige keer wel dat ik erachter stond...
              Hij was toen al wel geprogged maar ik dacht dat ik nog steeds fixture's selecteerde/tabs aangezien je op de freekie geen fixture libary hebt...

Volgens mij is de freekie gewoon een net wat grotere scanmaster van een betere kwaliteit en een wat beter merk
              deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

Working...