martin freekie + 2x scanner

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lorenz_LVO
    • Jan 2009
    • 45

martin freekie + 2x scanner

hallo,

ik heb me een martin freekie aan geschafd en twee scanner van azktek dj robo.

nu is mijn vraag kan ik die twee scanners het tegen overgestelde kan laten doen in een programma

dus ik bedoel als de ene naar link schijnt de ander naar rechts

of moet ik deze elke appart in stellen en twee show tegelijk laten aflopen?

mvg,Lorenz
  • meine
    • Mar 2005
    • 35

Zoek eens op de woorden: pan, tilt, inverse.
    Grote kans dat je deze ergens in een handleiding van de apparaten tegen komt.
    Succes.

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Alleen als de scans het kunnen (dus een instelling op de scan zelf), de Freekie kan dat zelf niet.

Comment

• lorenz_LVO
        • Jan 2009
        • 45

Originally posted by jurjen_barel
        Alleen als de scans het kunnen (dus een instelling op de scan zelf), de Freekie kan dat zelf niet.
        aah oke bedankt
        ik denk niet dat de scanners het kunnen (zijn maar goedkope)

Comment

• MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

Dat zegt natuurlijk helemaal niks. De TS7-B van Eurolite kan ook Pan en Tiltreverse.

Dus ik zou zeggen, pak de manual dr eens bij, en gij zult het antwoord vinden
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

Comment

• Marik
            • Jan 2006
            • 52

Laat die handleiding maar zitten, aztek dj robo kan geen pan en tilt inverten. Tenminste niet de versie die ik, alweer een flinke tijd geleden, in mijn handen heb gehad.

Comment

• lorenz_LVO
              • Jan 2009
              • 45

Originally posted by MEEO Licht en Geluid
              Dat zegt natuurlijk helemaal niks. De TS7-B van Eurolite kan ook Pan en Tiltreverse.

Dus ik zou zeggen, pak de manual dr eens bij, en gij zult het antwoord vinden
              neeh staat er niet in
              handleiding is ook maar twee blz groot

toch bedankt

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

Als het niet in de handleiding staat, kun je dr donder op zeggen dat ze deze functie dus NIET hebben!
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

Comment

• Gitarist 62
                  • May 2006
                  • 278

Als je altijd symmetrisch wil werken kan je wel één van je scans openschroeven en de aansluitingen van je pan ompolen. Met wat mazzel staat er wel pan en tilt op de print bij de aansluting van de connector naar je spiegelmotor. Even solderen en klaar. Sommige scans kan je ook gewoon de connector omdraaien.. Maar ken deze niet, dus moet je even kijken.
                  Of als je nooit zoiets aan het handje hebt gehad het LATEN DOEN door iemand/ je reparateur... Is een klusje van niks maar je moet wel ff weten hoe en wat.
                  1 scan even "inverted" markeren (dan weetje welke'normaal' werkt en welke 'andersom'
                  Vooral als je nog eens uitbreidt met scans wel aan te raden!
                  Je kan het ook luxer doen door een ompool schakelaartje er tussen te zetten
                  ~Clearsound~

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Of gewoon alles laten zoals het hoort en gewoon goed programmeren...

Comment

• ronniedege
                      • Jun 2009
                      • 4

Martin freekie hulp gezocht

Hallo mensen. Ben nieuw in de wereld van dmx dus wilde ik beginnen met een niet te lastige controller. Heb sinds vandaag de martin freekie in huis omdat die er erg overzichtelijk en gebruiksvriendelijk uit zag. De knoppen voelden stevig aan en er zitten niet te veel toeters en bellen op. Lag me niet uit om de volgende vraag, want ben echt een newbee....

Het zit namelijk zo, het apparaat heeft 12 kanalen waarmee je uiteraard 12 dmx kanalen van je fixture individueel kunt bedienen. Nu lees ik in de manual dat je bij de fixture set up alleen de pan, tilt en dimmerwaarden kan toewijzen. Er wordt niets gezegd over de shutterspeed, kleur, gobo's etc.

Nu moeten er mac 250 kryptons aangehangen worden en die beschikken over maarliefst 14 (geloof ik) kanalen. Nu kan ik die met de 12 kanalen op de freekie al niet allemaal aanroepen, maar de laatse 2 zijn toch niet zo heel erg belangrijk. Ook kunnen de macs in een minder kanalen modus draaien.

Hoe kan ik de faders individueel toewijzen aan de betreffende kanalen op de macs? Het moet mogelijk zijn, want anders zaten er geen 12 kanalen op de freekie.
                      Last edited by moderator; 06-06-09, 14:38.

Comment

• jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

Fixture 1 heeft gewoon kanaal 1 t/m 12 (dus het rijtje faders). Je hoeft verder niets toe te wijzen, want er valt weinig toe te wijzen: iedere fader heeft zijn functie. Enkel omdat je een joystickje hebt voor pan/tilt, moet je zeggen op welke 2 kanalen die functies zitten (verschilt per fixture).

Voor het programmeren moet je de overige parameters dus gewoon met de faders zelf instellen.

Succes!

Comment

• ronniedege
                          • Jun 2009
                          • 4

Dankje. Stelde waarschijnlijk een niet al te slimme vraag. Het is nu iig duidelijk!

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

nou....zo onhandig is je vraagstelling niet. Hou gaat dat werken met die 14 kanalen?
                            Gaat dat werken omdat er twee aan de pan/tilt worden toegewezen?
                            Of kan een krypton in een andere modus werken?

Die vraag blijft nog even onbeantwoord.
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3150

Niet zo heel moeilijk: de Freekie kan niet omgaan met fixtures met meer dan 12 kanalen. De laatste twee kanalen zullen:
                              a) niet bediend kunnen worden als je ze allemaal onder 1 fixturenummer zet; of
                              b) met de eerste 2 kanalen van fixture 2 meelopen.

En de Freekie kan niet overweg met meer dan 1 kanaal voor pan of tilt (lees: kunnen niet op de joystick, kun je uiteraard wel met de faders bedienen).
                              Last edited by jurjen_barel; 07-06-09, 14:41.

Comment

Working...