Nieuwe mixer (SIRUS??)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Een beetje rondneuzen voor een efx 8 op internet in de benelux , prijs minder dan 300 euro incl BTW .
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

Denk dat jij hem ook hebt gezien op de duitse website?^^
      Maar garantie vind ik ook vrij belangrijk, vandaar dat ik hem eigenlijk bij mijn vaste leverancier wil bestellen. Maar als iemand nou zegt, hij gaat niet kapot! Dan bestel ik hem direct daar!
      Want als je hem via internet bestelt kun je hem weer opsturen, ben je hem 3 maanden kwijt en krijg je geen vervanger. Bestel ik hem via mijn leverancier, komt hij dezelfde avond nog een zelfde/betere mixer langsbrengen.
      Of ken jij hier in nederland ergens een firma die hem aan 300 kan aanbieden en ook deze service kan bieden?

Groeten Jasper
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Originally posted by Beckers Entertainment
        ... ben je hem 3 maanden kwijt en krijg je geen vervanger. Bestel ik hem via mijn leverancier, komt hij dezelfde avond nog een zelfde/betere mixer langsbrengen....
        Dan wist ik het wel...

Toch lullig als je tegen jouw klant moet zeggen:

sorry, deze was een paar tientjes goedkoper, 'zonder garantie'.

groeten John
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Beckers Entertainment
          • Dec 2008
          • 650

Originally posted by Whitefarmer
          Dan wist ik het wel...

Toch lullig als je tegen jouw klant moet zeggen:

sorry, deze was een paar tientjes goedkoper, 'zonder garantie'.
          Precies. En als we dan toch aan het investeren zijn, doen we het ook maar meteen goed. Voel ik het tenminste over 2 maanden ook nog aan mijn portomonee.

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Kom ik weer!
            Ik heb nóg even gezocht en voor me laten zoeken. Nu kan ik een Spirit Folio SX voor 150-200 euro kopen. Ik heb gekeken voor de Soundcraft EFX 8, maar de Folio heeft 12 mic. kanalen. En heeft zoals ik het begrijp 4 stereo kanalen? Dat zijn dus 2 stereo en 4 mic. kanalen erbij! Bovendien heeft hij 100 mm faders, dat is dus ook een voordeel. Hij heeft subgroepen, in tegenstelling tot de EFX8 en 3 aux kanalen. Hij mist de effecten, maar denk niet dat ik die nodig heb voor wat ik ermee doe..
            Wat zouden jullie doen? De verkoper (die mijn oom kent) zegt dat hij bijna niet gebruikt is, dus dat geloven we dan maar..
            Ik heb er een keer mee mogen werken, maar dat is al lang geleden.
            Als het goed is krijg ik hem morgen even op proef maar wat professionele hulp in de vorm van jullie is altijd welkom
            Owjah, omdat er op internet bijna geen foto te vinden is klikt u hier om te kijken hoe hij eruitziet. Het kaartje is geen sluipreclame, maar stond er toevallig nog op!

Groeten Jasper

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Persoonlijk vind ik de SX nog uit de tijd dat je meer waar kreeg voor je geld bij Soundcraft.

Dat het 'Spirit' is en dus geen Soundcraft: ach, het komt al jaren uit dezelfde pen en werd toch door Soundcraft verkocht. Soundcraft wilde destijds een duidelijke scheidslijn tussen 'hobby' en 'pro'. Nu ook die markt goed loopt en oa A&H daar wel met eigen naam werkt, kan er ineens wel naam op die gevalletjes...

Over die extra stereo-ingangen: je hebt er gewoon 2 op de schuif en 2 rechstreeks naar de Masters. Dus extra? Ja, maar zonder toonregeling e.d.
              Last edited by Outline; 29-01-09, 14:53.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

ik heb al jaren een SX in de oefenruimte als mixer.

Mechanisch erg slecht. (wiebelige plastic knoppen/schuiven) plastic jackingangen en vooral een flutaansluiting voor de voeding. Die nota bene afwijkend van alles is. In deze prijsklasse zul je dit trouwens altijd wel hebben behalve als je mackie koopt.

Maar bij mij puur door een persoon gebruikt en netjes behandeld in een flightcase werkt ie al jaren. Dus een goede investering is het wel geweest.

Bij een lokaal podium hebben ze de 8XLR uitvoering voor jamsessies en die is altijd stuk wegens te kwetsbaar. Dat werkt dus totaal niet.

De subgroep is trouwens onbruikbaar net als de inserts op deze subgroep.
                Maar 12 kanalen XLR en twee stereokanalen is net zo veel aansluitmogelijkheden als je in kleine optredens ooit gaat gebruiken. Heb je er meer nodig dan zit je sowiso een (prijs)klasse te laag te zoeken.
                lekker belangrijk!

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Ik heb nooit gezegd dat het kwalitatief geweldig is, wel dat ik vind dat je in die tijd meer waar voor je geld kreeg qua mogelijkheden bij Soundcraft. Heb overigens ook nooit gezegd dat het echt slecht is. Er zijn er iig genoeg van verkocht...

Qau levensduur moeten de nieuwe serie's zich ook nog maar bewijzen. En laten we wel wezen: voor wat het kost met een fatsoenlijke naam erop, is het toch wel aardig spul.

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

*Schopt tegen zijn topic*

Toch nog even leven in het topic blazen. Ik heb nog een mogelijkheid gevonden. Allen & Heath ZED-14 mixer. Is er hier iemand op het forum die ervaring heeft met deze mixer ( of een andere uit de ZED serie ).
                    Of is een Soundcraft toch geschikter?

Ik twijfel tussen de Soundcraft EFX8 of de A&H ZED-14. Het prijsverschil is 100 euro( in het voordeel voor de soundcraft ) maar A&H is toch een merk waar je meer van verwacht, wat betreft kwaliteit...(?)

Ik zie zelf ook dat de EFX 8 effecten in heeft gebouwd, maar deze heb ik lang niet altijd nodig. En als ik ze een keer nodig heb kan ik met de USB aansluiting van de ZED-14 het signaal naar CAKEWALK SONAR doorsturen, effecten toevoegen en weer terugsturen naar een stereokanaal.

Wie o wie helpt mij!?

Groeten Jasper
                    Last edited by Beckers Entertainment; 10-02-09, 18:33.

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Je kan ook deze kopen: ZED SERIES :: ALLEN & HEATH
                      Die is wel 499 euro, maar dan heb je ook gelijk effecten er op.

Wat je iig hebt met de 14 en de 12FX is:
                      -6x mono
                      -4/3x stereo (14/12FX)
                      -op de 12FX dus ingebouwde effecten

Maar belangrijker:
                      -100mm faders
                      -4x aux (2 pre/2 post)
                      -3 band toonregeling met midsweep op mono
                      -2 band toonregeling op stereo
                      -gegarandeerd goede bouwkwalitiet (wordt hetzelfde gebouwd als grotere/duurdere serie's)
                      -goede service

Als je het budget hebt, zou ik wel weten wat ik zou doen. De A&H is toch degelijker en naar mijn idee ook waardevaster en dus gewoon een betere investering waar je gewoon even mee voorruit kan.

Comment

• Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

Bedankt voor je reactie. Maar de effecten heb ik zo weinig nodig en het extra stereokanaaltje kan altijd van pas komen, dus dan koop ik liever de ZED 14.
                        Dan gaat er nu een mailtje richting mijn leverancier, dan heb ik hem deze week nog binnen. Zo snel als ik hem heb laat ik nog wel het een en ander erover weten. ( hoe hij bevalt en dergelijke )

Groeten Jasper

Comment

• DMiXed
                          • Jan 2008
                          • 370

A&H mixertje klinkt zeer lekker, en is heel goed opgebouwd! Voor t prijsje moet je m eigelijk niet laten staan. Gewoon heel simpel, alles wat je nodig hebt, geen poespas en goede kwaliteit!! Op school ook net de ZED-14 binnen, maar direct r aan gedacht om m zelf ook aan te schaffen, als mn mixertje t begeeft...

Grtz Jeroen van Geffen
                          Jeroen van Geffen

Comment

Working...