keuze 2 top speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Ik ben het helemaal eens met whitefarmer. Al blijft het wel jou geld, en als jij merkge!l bent moet je vooral voor zo'n budgetbak van een bekender merk gaan, want die zullen het ook goed doen.

Wat me alleen verbaasd is: "dit is de 1e installatie die ik aan ga schaffen daarom wil ik goede kwaliteit waar ik lang meer voorruit kan." en dan ga je nog voor de Pro-serie. Waarom niet de BCS?!
    Ik zeg niet dat ik gebruikservaring heb met de enkel 12" uit de bcs-serie, maar ik heb wel de dubbel 12" mogen beluisteren/zien/voelen. En dat gaat toch wel érg lekker voor z'n geld! DUsss, waarom de pro?
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• ruudvd
      • Dec 2008
      • 12

Ik vind de pro serie er mooier uitzien omdat het plastic behuizing is.
      en het kost niks meer als de 12 inch van de bcs serie.
      en de versterker word dan ook een 4-ac want kwa specs zien die er ook goed uit.

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Originally posted by ruudvd
        Ik vind de pro serie er mooier uitzien omdat het plastic behuizing is.
        en het kost niks meer als de 12 inch van de bcs serie.
        en de versterker word dan ook een 4-ac want kwa specs zien die er ook goed uit.
        Oké, dat is dan duidelijk... als jij uiterlijk voorop stelt.
        Van 4-acoustic is de prijs/kwaliteit bijna belachelijk dus hier ga je wel plezier van hebben denk ik.

2x Pro-12n= 239 euro
        AP-500= 399,50 euro
        =
        638,50 euro

2x Pro-15n= 349 euro
        AP-500= 399,50 euro /AP-700=548,99 euro)
        =
        748,50 euro / 897,99 euro

Wel voorzichtig zijn met de versterkerknopjes dan.
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• ruudvd
          • Dec 2008
          • 12

en 2 statieven, 2 kabels van 10 m is ook nog nodig dan toch?
          wil je beter geluid hebben omdat de speakers dan op oorhoogte staan?
          toevallig nog iemand ervaring met de flightcases van 4-ac?
          want als ik dan een versterker koop moet die natuurlijk wel goed beschermd zijn.
          en zou het de +/- 110 euro waard zijn om 15 inch ipv 12 inch speakers te pakken?
          Last edited by ruudvd; 11-01-09, 11:02.

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

en dat is dan IN de BTW zonder korting!
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

en 2 statieven, 2 kabels van 10 m is ook nog nodig dan toch?
              wil je beter geluid hebben omdat de speakers dan op oorhoogte staan?
              toevallig nog iemand ervaring met de flightcases van 4-ac?
              want als ik dan een versterker koop moet die natuurlijk wel goed beschermd zijn.
              en xlr-en naar je amp, case voor je speakers, mixer, cd-spelers, micro, EQ, vervoermiddel....
              WELKOM in deze HOBBY (bodemloze put)

Groet John
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')

Comment

• ruudvd
                • Dec 2008
                • 12

maar omdat het zoveel kost wil ik wel meteen iets goeds hebben.

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

maar omdat het zoveel kost wil ik wel meteen iets goeds hebben.
                  Met alle respect, maar dan MOET je toch echt aan een andere set denken!

HK, EV, JBL, Dynacord....

En geloof me: 'HET IS NOOIT GOED GENOEG!!!'

Denk ook aan de toekomst, als je nu topjes koopt waar je straks niets meer mee doet, is dat ook weggegooid geld.

Koop je nu toppen die WEL goed/acceptabel zijn, kun je ze later als monitor, of als top in een meerweg-systeem gebruiken. Dat kan met 'goedkope' ook, maar dat ga je later niet willen!

Het blijft: 'Alle waar voor zijn geld'.

mijn tip: Ga veel luisteren in diverse muziekzaken, op party's, optredens enz.. en kijk wat er staat/hangt.

Ga ook voor jezelf na waar je over 1 jaar wilt staan (qua apparatuur), doe je dan nog steeds feestjes voor familie/vrienden, of ga je 'groter'.

Maak een lijstje met dingen die je zou willen hebben en hang er een prioriteit aan.

Iedereen kan je zeggen hoe hij/zij het zou doen, maar het is JOUW geld!

Succes met je keuze
                  John
                  Groeten John

Comment

• ruudvd
                    • Dec 2008
                    • 12

ik zal proberen je advies op te volgen.
                    kan ik nu beter een paar maanden over nadenken en iets naar mijn keuze kopen als nu snel iets kopen en dat het mij na een jaar niet meer bevalt.
                    maar zou het het extra geld waard zijn om 15 inch speakers te pakken?
                    Last edited by ruudvd; 11-01-09, 13:43.

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

maar zou het het extra geld waard zijn om 15 inch speakers te pakken?
                      Een 15"-er geeft beter de lage tonen weer (meer bas), een 12" geeft juist vocalen beter weer.

Vandaar dat sets vaak bestaan uit sub-top combinatie, sub voor de lage tonen en top voor het mid/hoog.(niet schieten iedereen)

Daarom is het misschien slim om eerst 12" toppen te kopen die je later (als je weer wat gespaard/verdiend hebt) aan kunt vullen met bassen (desnoods eerst 1 en later nog 1). Zo kun je stapsgewijs bouwen aan een nette set.

Maar bedenk dat je (bijna) altijd in andere zaaltjes staat, waarvoor je dus vaak beter een andere set kunt gebruiken.

Oplossing:
                      investeer eerst in fatsoenlijke afspeelapparatuur, en huur de eindset in.
                      CD-spelers en mixer blijven hetzelfde, of je nou voor 10 man of voor 500 man speelt

Ik snap dat je je eigen setje wilt, maar denk goed na of dat wel rendabel voor je gaat zijn, ga eens naar de lokale PA-boer, en informeer wat verschillende setjes kosten (huur), misschien dat je daar ook wel wat kunt klussen (verwacht geen dik uurloon, maar je moet je kennis verbreden).

En lees dit forum maar eens door (daar ben je ook wel enkele dagen/weken mee bezig), en dan bedoel ik niet alleen het newbie deel!!

....en als je dan toch bezig bent in dit forum....

....vul dan je profiel wat verder in....

groeten John
                      Groeten John

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Even aangevuld in rood...

En lees dit forum maar eens door (daar ben je ook wel enkele dagen/weken/MAANDEN mee bezig), en dan bedoel ik niet alleen het newbie deel!!

....en als je dan toch bezig bent in dit forum....

....vul dan je profiel wat verder in....
                        Het zou standaard verplicht moeten worden. En dan na het invullen een bevestigingsmail om je account te activeren. Weten we iig dat het mailadres klopt...

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

[FONT=Verdana]Whitefarmer, je zegt dat hij voor 'kwaliteit' moet gaan voor merken als HK, EV, JBL en Dynacord. Wat zijn je ervaringen met 4-acoustic luidsprekers?
                          Ik ben het niet met je eens wat betreft je merkkeuze. Iedereen heeft zijn/haar budget, en niet iedereen kan bovenaan beginnen. Ik vind -zeker de bcs-serie, maar die valt hierbuiten- 4acoustic een merk waar je langer plezier van kunt hebben.

En je moet toch ook ergens beginnen? Als ruudvd bijvoorbeeld nu zou doorsparen voor een HK premium pro 12. Voor het gemak vergelijk ik deze dan met een BCS-112 van 4-acoustic. De hk's kosten 740 euro en de 4ac's 249 euro. Ruudvd begint met draaien, met een simpel top setje. Met zijn setje draait hij voor ongeveer 60 personen. Enkel, met de 500 euro die hij zou besparen door voor de bcs-112 heeft ruudvd gelijk een paar bcs-118b subjes gekocht. Hierdoor gebruikt hij zijn versterker op 4 ohm, om de kosten te drukken. Al snel komt ruudvd erachter dat hij met zijn huidige set voor meer mensen kan draaien; ongeveer 100 welteverstaan. Hierdoor gooit hij de prijzen wat verder omhoog en al snel krijgt hij de kans om ook andere apparatuur te vervangen. En zo krijgt hij steeds meer inkomsten. Na enige tijd bedenkt ruudvd zich dat hij verder wil. Hij verkoopt zijn gehele audiosetje en koopt een mooi stackje, van wat dan ook.... en zo kun je groeien.
                          Hoe het gegaan was met de hk's? Na lange tijd sparen kon ruudvd eindelijk subjes bij zijn setje kopen. Prijs omhoog, en ..... bla.
                          Tuurlijk, dit is enkel een voorbeeld en er valt hier flink over te discussiëren, maar wat ik duidelijk probeer te maken is dat je door onderaan de ladder te beginnen sneller boven bent... Doorgroeien, zo hebben al die CEO's in de zakenwereld dat ook gedaan.

Scheer dus niet alles over één kam en ga gelijk voor dat ene-goede-maar-ook-dure-merk en waag de sprong, en wie weet loont het

PS, ik maak hier géén reclame voor 4acoustic, ik had net zo graag een ander merk ik voorbeeld willen nemen als die er was. En ik voel mezelf toch nét niet zo kansloos om hier reclame te maken...

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. (LOL)

[/FONT]
                          Last edited by 4AC; 05-01-11, 15:05.
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

HK Premium Pro 12's kosten in de passieve uitvoering iets van 380 euro per kast en actief iets van 700 euro per kast...

En dan heb ik het nog niet over de 2-3-5-jaar? garantie met een goed dekkend dealer-netwerk en gerespecteerde en 2de hands-goed-geld opbrengende naam...

Komt bij dat de 4AC-ontwerpen mij allemaal een beetje erg aan Wharfedale doen denken. Geen slechte kasten, maar niet iets waar je geld voor terug gaat krijgen. Dan kun je wat mij betreft nog beter een setje K112's kopen...
                            Last edited by Outline; 11-01-09, 20:05.

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

Originally posted by Outline
                              HK Premium Pro 12's kosten in de passieve uitvoering iets van 380 euro per kast en actief iets van 700 euro per kast...
                              Volgens mij ga ik je verbazen: ik had het zowel met de hk's als met de 4ac's dan ook over een setprijs... Citaat: [FONT=Verdana]"De hk's kosten 740 euro en de 4ac's 249 euro[/FONT]." Meervoud.

En dan heb ik het nog niet over de 2-3-5-jaar? garantie met een goed dekkend dealer-netwerk en gerespecteerde en 2de hands-goed-geld opbrengende naam...
                              Hier kan ik zelf helaas weinig over zeggen. Een familielid van mij heeft daarentegen veel ervaring met 4-Acoustic en het is ook hem waar ik mijn informatie op basseer. Hij ervaart de service van 4-acoustic als prima. "Altijd een reactie op je mails, prima verzending, goede garantie.
                              Eens een filter kapot gehad in een BCS215, direct en gratis nieuwe filters verstuurd naar Frankrijk! (daar staan ze)" Ik citeer maar even.

Komt bij dat de 4AC-ontwerpen mij allemaal een beetje erg aan Wharfedale doen denken. Geen slechte kasten, maar niet iets waar je geld voor terug gaat krijgen. Dan kun je wat mij betreft nog beter een setje K112's kopen...
                              Goed, dat is dan jouw mening. Geld ga je er wel voor terug krijgen, dat kan ik je bewijzen... De K112 is zeker vergelijkbaar met de Pro-12, enkel is deze vele malen duurder. En als de kwaliteit vergelijkbaar is, wat houd je dan nog tegen om die paar tientjes niet in je zak te houden?

De bcs-112 is een top met een betere hoorn dan een pro-12, prima afwerking en een professioneel uiterlijk. Die kosten nog steeds minder dan een k112. Wat is het voordeel van de dap dan t.o.v. de bcs en de pro? Het merk?!
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Whitefarmer
                                • Oct 2003
                                • 1244

Ikzelf heb 4-ac FCS 115M (4 stuks a € 300 bruto in de BTW), en ben daar 'gematigd tevreden' over. Ik gebruik ze meestal als monitor, maar gebrek aan setjes dwingt mij ertoe om ze soms als fullrange frontsetje te gebruiken.
                                Ik vind het een wat 'rommelig' geluid geven, maar net acceptabel.

qua service:
                                1 keer een filter stuk gehad, en die gewoon omgeruild in Duitsland (ik moest er toch zijn). Zonder kosten.

Kennis van me heeft de FCS 118H, (dubbele set) in gebruik, en ook dat klinkt acceptabel.(€ 2390,- Bruto IN de BTW)

BCS en PRO series heb ik GEEN ervaring mee.

Ook heb ik 2 stuks Dap K115, eigenlijk hoor ik die net zo lief als de FCS monitors.... (ook niet!)

Als ik mijn centjes opnieuw uit kon geven zou ik (denk ik) geen 4-AC kopen!!!

Maar dat komt waarschijnlijk door mijn 'drive' om altijd maar weer 'beter' te hebben/doen.

Conclusie:
                                voor het geld geen verkeerd merk, maar het blijft 'hobby-spul'.

En 'morgen' weet ik wat ik vandaag 'had moeten doen/kopen'!!

groeten John
                                Groeten John

Comment

Working...