Welke lichtbesturing?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soundmaster
    • Mar 2006
    • 23

Welke lichtbesturing?

Ik ben opzoek naar een lichtbesturing op de computer. Ik heb 2 winners die ik daarmee wil aansturen en mischien nog wat parren. Nou heb ik 3 verschilende 'kastjes' op het oog, maar wat is nou de beste/betrouwbaarste?

1: Daslight DVC2 128-M Virtual DMX Controller - J&H Licht en Geluid
    2: Enttec DMX USB Pro | Dongle | Freeware - J&H Licht en Geluid
    3: American DJ myDMX - J&H Licht en Geluid

Ik dacht dat je bij de tweede nog eens controller kan aansluiten? Maar wat is nou de beste koop van de 3?

Alvast bedankt voor de reacties
    ..
  • Flash experience
    • Nov 2007
    • 32

Dashlight en de entec dogle heb ik al ervaring mee. Dashlight werkt fijn en stabiel al hangt de werking ook veel af van de gebruikte pc of laptop. Maar het dashlight programma op zich werkt fijn.

De entec doggle gebruik ik met de gratis software freestyler, ook dit werkt fijn maar anders als dashlight.

Als aanrader meot je kijken wat je wilt het dashlight kasje kan maar 128 kanalen uitsturen, terwijl de entec er 512 kan uitsturen. Nu is dat niet zo zeer en probleem voor twee winners maar moest je gaan uitbreiden of ooit grotere dingen doen kan je misschien wel in kanaal problemen geraken.

Is het enkel voor ditenn iets groter zou ik opteren voro dashlight wegen de beste persoonlijke ervaringen.

Comment

• drummerke
      • Oct 2006
      • 432

ik heb thuis een enttec usb pro dmx samen met freestyler. Momenteel leen ik eens een dashlight usb dmx en software..das toch wel stuk makkelijker voor met ledpar's goh man...

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

En als je freestyler nu eens parkeert en chamsys probeert?
        Werkt ook, lijkt meer op een normale tafel en tja...proberen zou ik zeggen!
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Bob Verbist
          • Jul 2009
          • 8

Ja moet hier bij aansluiten,

Haal die enttec dongle in huis en doe het via chamsys. Het programma is echt niet moeilijk en met de handleiding ben je er snel mee weg.

Je kan alles op het internet vinden en er is zelf een quick guide in het nederlands.

+Voordeel als je ooit verder gaat zal je sneller weg zijn met grote tafels.

Groeten

Comment

Working...