Mydmx, Daslight, Sunlite of iets anders?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiyana
    • Dec 2008
    • 6

Mydmx, Daslight, Sunlite of iets anders?

Hallo allemaal,

Als rasechte Newbie hier een vraagje voor de experts. Wij hebben thuis voor de hobby een aantal dmx licht effecten met een Scanmaster. Nu hebben we een nieuwe laptop (Vista) en willen graag ook de digitale aansturing uitproberen.

Op internet vinden we Daslight, Mydmx en Sunlite als programma's die vaak genoemd worden. Wat voor ons belangrijk is, is dat het een eenvoudig programma is. Liefst met Nederlandse handleiding. Wij gebruiken het dus niet professioneel, maar gewoon om zelf thuis een feestje op te leuken.

Kan iemand aangeven wat de beste keus is en waarom?

Bedankt alvast!
    Kiyana
  • partydrivein
    • Jul 2008
    • 389

sunlight is goed maar mischien iets te duur voor in de woon/slaapkamer

daslight en mydmx zijn kopien van elkander en zijn voor nog een leuke prijs aan te schaffen.
    makkelijk om mee te werken enhet progameren vind ik persoonlijk makkelijk/fijn.

ook is in daslight de fixture creator erg makkelijk te bedienen voor als je effecten hebt die nog niet in de bibliotheek zitten.
    deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• Kiyana
      • Dec 2008
      • 6

Ik had ook al begrepen dat Sunlite het meest geavanceerde systeem was, maar kijkend naar wat mij ermee doen, lijkt het inderdaad niet verstandig (zeker nu ik ook de prijzen heb bekeken).

Jij hebt het over het toevoegen van niet in de bibliotheek opgenomen apparaten. Volgens mij gaat dat met Mydmx ook redelijk eenvoudig (als ik internet mag geloven).

Verder nog iemand advies?

Comment

• stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

Als het niet teveel mag kosten is freeware software met een interface van een €50 misschien een goede oplossing?
        exit night into LIGHT

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by stekelvarke
          Als het niet teveel mag kosten is freeware software met een interface van een €50 misschien een goede oplossing?
          Zo'n Enttec dongle-tje is trouwens altijd wel handig in je gereedschapskist. Er is genoeg freeware te krijgen wat ermee werkt, en de dongle werkt ook met Chamsys.

FreeStyler 3.0 moet ik ook nog een keertje uitproberen. Eens kijken wat er veranderd is sinds de 2.x serie.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• partydrivein
            • Jul 2008
            • 389

freestyler is nog steeds niks en de fixture creator daarvan ook niet.

die van mydmx en daslight wel maar dat zijn dan ook kopien van elkaar maar met een ander frontje

ik heb freestyler niet stabiel draaien een entec dongle met chamsys is volgens vele wel een aanrader ik werk er niet meer mee of ik wil lightjockey van martin of sunlight anders ga ik toch kiezen voor een bakkie met faders

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

En wat is nu je inhoudelijke bijdrage aan dit onderwerp?
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Kiyana
                • Dec 2008
                • 6

Ik dacht... laat ik de vraag in het Newbies forum stellen dan begrijp ik de antwoorden misschien?!?!?

Mannen, heren, jongens.... Wij zijn NEWBIES en jullie praten onbegrijpelijke taal. Wat ik gewoon graag zou willen weten is wat voor beginners de voor- en nadelen zijn van de drie software pakketten. Sunlite heb ik inmiddels al aan de kant gezet. Het gaat nu dus om Daslight en Mydmx.

Wat ik begrijp is dat het ene een "kopie" is van het andere, dus dat het niets uitmaakt welke van beide we gaan aanschaffen. Als dat de conclusie is, dan weet ik genoeg. Ik had alleen wat meer inhoudelijke info verwacht.

Toch bedankt allemaal.
                Kiyana

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

ik ben gebruiker van daslicht.

Ik ben begonnen demopakketjes van alle goedkope PC lichtpaketten te downen en eens te proberen mij huidige lichtset erin te programmeren. En wat dingetjes ermee uit te voeren. (volledig virtueel dus)

DAS bleek voor mij het makkelijkste resultaat op te leveren. Ik heb toen voor de goldversie gekozen omdat je de dongel ook zonder PC nog kunt gebruiken.

Bij bruiloftjes heb ik dan ook gewoon de lichtset alleen aan de dongel met een stroom adaptertje. 2 fresnell front, 2x LED flood en 4x CX2 martin werken dan mooie scenes af zonder problemen. Deze oplossing ben ik erg gelukkig mee want het is echt minimaal gedoe voor een behoorlijk mooi en goed gecontroleert resultaat.
                  lekker belangrijk!

Comment

• jaspertje
                    • Dec 2005
                    • 229

Originally posted by Stoney3K
                    Zo'n Enttec dongle-tje is trouwens altijd wel handig in je gereedschapskist. Er is genoeg freeware te krijgen wat ermee werkt, en de dongle werkt ook met Chamsys.

FreeStyler 3.0 moet ik ook nog een keertje uitproberen. Eens kijken wat er veranderd is sinds de 2.x serie.

hallo

bij mij draait de entect open dmx dongel wel stabiel onder freestyler

bij chamsys valt deze elke keer weg

shutter dicht een 10e van een seconde en alle waarden terug naar 0

wat kan hier de oorzaak van zijn..?

mvg jasper
                    sorry van de typfouten ben dyslecties

Comment

• partydrivein
                      • Jul 2008
                      • 389

off topic @ mod

hij vroeg om een progamma voor zijn licht omdat hij zijn scanmastertje zat is.
                      ik geef hem gebruikerservaring van mij van een paar progamma's.
                      of had ik mischien duidelijker moeten zijn?
                      Sorry hiervoor.

@ jaspertje

dan zal het wel aan mijn vista liggen

Comment

• jaspertje
                        • Dec 2005
                        • 229

Originally posted by partydrivein
                        off topic @ mod

hij vroeg om een progamma voor zijn licht omdat hij zijn scanmastertje zat is.
                        ik geef hem gebruikerservaring van mij van een paar progamma's.
                        of had ik mischien duidelijker moeten zijn?
                        Sorry hiervoor.

@ jaspertje

dan zal het wel aan mijn vista liggen

draaid nu wel stabiel onder XP en

maar nu op een usb 1 poortje ipv een usb 2.0 poord (vedder zelfde machiene)
                        sorry van de typfouten ben dyslecties

Comment

• thepalesaint
                          • Oct 2009
                          • 4

Beste mensen,
                          vraagje,.... ook ik overweeg daslight aan te schaffen maar er is iets wat ik niet begrijp. Ik heb de software gedownload en er wat mee aan het spelen. Wat ik me afvraag is, hoe ik in en keer een fadeout van alle lampen maak. Je zou denken aan een soort masterfader,...... Ik kan het maar niet vinden. Of zou dit niet kunnen?
                          Last edited by thepalesaint; 28-10-09, 09:53.

Comment

• mhsounds
                            • Sep 2009
                            • 933

er zit een black out functie... in de balk bovenin.
                            Freelance Light and Video |
                            Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

Working...