scan met eigen leven

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

scan met eigen leven

Hallo allemaal,

Vandaag op locatie aan het opzetten geweest. Hier een lichtbrug geplaats met onderandere 4 Robe DJ-Scan 250XT. Deze worden aangestuurd met een Robe DMX Control 512.

Tijdens het testen/proggen ging de eerst scan in de reeks een eigen leven leiden, de andere gingen gewoon door zoals met de controller uitgestuurd.

De scan in de software gereset, geen resultaat. Daarna de stekker eens uitgetrokken en na kort wachten weer ingestoken. Hierna deed de scan het weer goed. Maar na een minuut of 10 deed zich het probleem weer voor.

Je hoort de scan ook veel "geluid" maken, gobowiel en kleurenwiel waren volgens mij de hele tijd aan het draaien.

Ik hoop dat de uitleg een beetje duidelijk was.

Wie weet wat hier aan de hand kan zijn.

Groeten Alex
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

al geprobeerd alleen de scan aan te sluiten op je controller?

Gebruik je een terminator (eindstop) aan het eind van je dmx-lus?
    Misschien verhelpt dat je probleem

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

klinkt als een rotte kabel of verbinding in je dmx lijn. Vervang eens alle kabels, als dat niet werkt alle scans een voor een op de controller testen om te kijken of er een probleem is met 1 van de apparaten.
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Originally posted by FiëstaLj
        klinkt als een rotte kabel of verbinding in je dmx lijn.
        Lijkt me sterk. Alleen de eerste scan in de reeks doet vaag, de rest niet. Bij een rotte kabel of verbinding zouden ze allemaal een eigen leven gaan leiden.
        Alleen als de slechte verbinding in de scan zou zitten (dus na de dmx doorlus maar voor de printplaat) kan het een verbinding zijn, maar dan helpt kabels vervangen niet.

Ik denk dat een terminator hier geen verkeerd effect zal hebben.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by renevanh
          Lijkt me sterk. Alleen de eerste scan in de reeks doet vaag, de rest niet. Bij een rotte kabel of verbinding zouden ze allemaal een eigen leven gaan leiden.
          Alleen als de slechte verbinding in de scan zou zitten (dus na de dmx doorlus maar voor de printplaat) kan het een verbinding zijn, maar dan helpt kabels vervangen niet.

Ik heb hier een aantal Laguna MS200's waarvan eentje ook hetzelfde probleem heeft. Elke 10 minuten gaat de scan compleet resetten. Waar het precies aan ligt ben ik nog niet achter.

Misschien dat de lamp te warm wordt en er een veiligheid aanslaat, waardoor de reset optreedt. Blijft de lamp in jouw geval wel branden?

Een krom gobo- of kleurenwiel kan af en toe ook wel eens problemen veroorzaken. Als die vastlopen dan raakt de scan zijn calibratie kwijt.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• partydrivein
            • Jul 2008
            • 389

ik kwam laatst op het forum iemand tegen die hetzelfde probleem had.
            die liet (dacht ik) zijne 1e fader 5 seconden tuseen 2 waardes in en dan werd hij automatisch gereset.
            dan ging hij ook vreemd doen.
            dit stond in de handleiding, maar anders moet je dat topic maar is gaan zoeken.
            deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

hallo,

heb zelf ook eens 2 goedkope scans gekocht als aanvulling op mun parren.

en ik heb daar ondervonde dat als ik de Master dan mijn paneel helemaal open zet. Dat mijn scans zich resetten na een minuut of 5. Dus dan gaan ze uit. En dan weer aan de gaan ze andere dingen doen dan dat ik aangeef op het paneel.

dit heb ik opgelost door de laaste fade (het kanaal waar je normaal mee kunt dimmen) niet helemaal op 100% te zetten maar gewoon op 98%. Nooit meer last er van gehad.

Waarschijnlijk was het probleem bij mij dat mijn scans geen dim functie hebben. En ik de fader op 100 heb staan. Geen idee wat hij dan zou moeten doen. Maar bij mij is het opgelost door hem niet helemaal opten te gooien. de intensiviteit..

mss heb je er wat aan mss niet.
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

Meerdere malen meegemaakt hoor, maar natuurlijk hoef je je van mij niks aan te trekken..

Comment

• partydrivein
                  • Jul 2008
                  • 389

ik vind een terminator standaard als er intiligent bij komt kijken, als ik alleen parren heb blijft hij wel is achterwege

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by partydrivein
                    ik kwam laatst op het forum iemand tegen die hetzelfde probleem had.
                    die liet (dacht ik) zijne 1e fader 5 seconden tuseen 2 waardes in en dan werd hij automatisch gereset.
                    dan ging hij ook vreemd doen.
                    Dat waren Martin SCX500's (en het is wat mij betreft de stomste faderinstelling ooit...).

Originally posted by FiëstaLj
                    Meerdere malen meegemaakt hoor, maar natuurlijk hoef je je van mij niks aan te trekken..
                    Ik wil je best geloven, absoluut.
                    Alleen klinkt het theoretisch gezien zo apart...
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• partydrivein
                      • Jul 2008
                      • 389

het is krom maar het kan af en toe handig zijn en zo is er weer een nieuwe reden om crea te blijven!

o ja en er word onderling veel gejat aan ideeen
                      natuurlijk
                      Last edited by Radar; 10-12-08, 18:28.

Comment

• goldsound
                        • Jan 2003
                        • 429

Bedankt voor alle reacties.

Terminator was ik inderdaad vergeten. Maar het heeft wel al vaker probleemloos zonder terminator gewerkt. Ga er wel een paar extra in mijn koffer gooien voor het geval dat.

Nu heb ik na het afbreken, ben zelf niet op zondag bij de show aanwezig geweest, even gesproken met de jongen die het licht deed.

Er bleek dat de betreffende scan de hele dag probleemloos heeft gewerkt.

Zal voortaan wel ALTIJD een terminator opzitten

groeten
                        Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

Originally posted by goldsound
                          Bedankt voor alle reacties.

Terminator was ik inderdaad vergeten. Maar het heeft wel al vaker probleemloos zonder terminator gewerkt. Ga er wel een paar extra in mijn koffer gooien voor het geval dat.

Nu heb ik na het afbreken, ben zelf niet op zondag bij de show aanwezig geweest, even gesproken met de jongen die het licht deed.

Er bleek dat de betreffende scan de hele dag probleemloos heeft gewerkt.

Zal voortaan wel ALTIJD een terminator opzitten

groeten
                          Ff een vraagje, maar gebruik je dan echte dmx bekabeling ? of gewoon standaard microfoon kabels. En daarna graag de waarde van de weerstand in je terminator vermelden.

Ik ben benieuwd !

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Dat waren Martin SCX500's (en het is wat mij betreft de stomste faderinstelling ooit...).
                            MAC250's hebben die instelling nog steeds! Ik kan de hoeveelheid resets die ik op één avond heb gehad niet meer op een hand tellen, toen ik een beetje fanatiek met de 'shutter' fader bezig was. Om de een of andere vreemde reden heeft Martin besloten om die te combineren met de control commando's, dus lamp strike/douse en reset...

Mensen, hoe moeilijk is waarde 0 = shutter dicht, 255 = shutter open, en daartussenin sneller stroben / faden. Is een apart kanaal voor fixture control echt zoveel gevraagd?
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• CoenCo
                              • Feb 2005
                              • 230

Als je dat ongevraagd resetten bij MAC250/300/entour/krypton/enderest zo'n probleem vind:
                              menu/pers/DLOF (DMX lamp-off) => OFF
                              menu/pers/DRES (DMX Reset) => OFF
                              Daarna is een reset of Lamp-off alleen nog maar mogelijk indien: (voor een oude mac250)
                              CTC filter erin
                              Prisma erin (niet-roterend)
                              en No-Gobo

Comment

Working...