Dalton dp42. kan die aangesloten worden op dmx?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nls-nls
    • Dec 2008
    • 128

Dalton dp42. kan die aangesloten worden op dmx?

Hallo allemaal.

Ik heb een dalton dp42 gekregen. een dimmerpack. Er zitten twee '7/8 pins' aansluitingen op die naar een schuifdimmer kunnen ( die ik niet heb).

Is er de mogelijkheid om een kabeltje te kopen/maken die naar een dmx aansluiting op de showtec multidim (3 pins ) gaat?

m.v.g. Niels

Dalton /\

aansluiting op dalton /\
  • Marik
    • Jan 2006
    • 52

Ja dat kan, als je een omzetter van dmx naar 0-10v hebt. Ik weet alleen niet of dat de moeite en het geld waard is voor zo'n simpel packje. Het is een heel ander protocol dus simpelweg aders doorsolderen gaat niet werken.

Comment

• nls-nls
      • Dec 2008
      • 128

ok. bedankt.

Wat is dan de beste en de goedkoopste oplossing.

Ik heb het dimmerpack en voor de rest geen paneeltje ofzo. alleen een showtec multidim.

Comment

• JustME125
        • Jun 2006
        • 297

De enige optie overblijft is een analoog schuivenbakje (geen idee of ze die nog maken) op de kop te tikken en hiermee je Dalton aansturen. Verder heb je dan een DMX schuivenbakje nodig voor je multidim dus dan lig je met 2 tafels te klooien. Wanneer je deze 2 dimmers op één tafel wil hebben moet je toch voor de dalton een converter van DMX naar 0-10V hebben of voor de schowtec een converter van 0-10V naar DMX hebben (mits je dus een analoge tafel kunt krijgen). Beide systemen zijn gewoon niet compatibel. 0 - 10V is hopeloos verouderd en wordt niet meer gebruikt. Investeren in een converter systeem is voor één enkele dimmer gewoon niet interessant. Je kunt beter een DMX dimmer met een DMX tafel kopen dan een converter want die gebruik je dan allleen voor je dalton dimmer.

Succes.
        Correct me if I'm wrong

Comment

Working...