Maglite

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Maglite

Hallo,

Ik heb hier thuis een MAGlite liggen, type doet er denk ik niet toe voor mijn vraag, alleen als dat toch nodig blijkt te zijn dan hoor ik het wel.Welke batterijen gebruiken jullie er voor? Want ik heb de mijne nog niet een half uur gebruikt en ze zijn al leeg? Of is een LED-MAGlite een optie?

Ik hoor het wel?
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

LED Maglite is altijd een optie, bestaan ook ombouwkits voor.
    In een normale Maglite gaan D batterijen, het grootste maatje wat je bij de supermarkt kan krijgen. Afhankelijk van je maglite zijn dit er 2 tot 6.
    Mini maglites draaien op AA of AAA batterijen.

Batterijen die naar 30 minuten al leeg zijn waren al bijna leeg, want mijn Maglite gaat al 2 jaar mee op dezelfde 4 D batterijen.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Mijn mini-mag met LED ombouwkit heb ik pas gelden vervangen na meer dan 3 jaar. Twee AA batterijen gaan dus wel even mee met LED (een beter milieu... ).

Comment

• Martijn de Groot
        • Mar 2005
        • 189

Jaksev; het type maakt niet uit, wel wat voor lamp er inzit, de grote versies (DD-batterijen) zijn er bv. in gloeilamp, halogeenlamp em krypton.
        De krypton verbruikt meer dan de gloeilamp.
        Is de MAGlite nieuw?, batterijen eerst goed opladen, volgens aangegeven tijd in handleiding, dit scheelt enorm in gebruik en levensduur van de oplaadbare baterijen.
        Is het een MAGlite met "gewone"batterijen dan zal er wel een fout inzitten, waardoor de spanning afvloeit via de behuizing. Terug naar de winkel in dat geval(tenzij die al meer dan 2 jaar in huis ligt.
        succes.
        Martijn de Groot
        wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• koentjes
          • Dec 2007
          • 333

Originally posted by Martijn de Groot
          Jaksev; het type maakt niet uit, wel wat voor lamp er inzit, de grote versies (DD-batterijen) zijn er bv. in gloeilamp, halogeenlamp em krypton.
          De krypton verbruikt meer dan de gloeilamp.
          Is de MAGlite nieuw?, batterijen eerst goed opladen, volgens aangegeven tijd in handleiding, dit scheelt enorm in gebruik en levensduur van de oplaadbare baterijen.
          Is het een MAGlite met "gewone"batterijen dan zal er wel een fout inzitten, waardoor de spanning afvloeit via de behuizing. Terug naar de winkel in dat geval(tenzij die al meer dan 2 jaar in huis ligt.
          succes.
          Martijn de Groot
          volgens mij maakt dit wel degelijk uit... je hebt verschillende soorten batterijen (in hetzelfde D-formaat)en de een kan meer stroom leveren dan de andere, zeker mbt. de tijdsduur dat zo'n batterij de stroom kan leveren.
          zo maakt philips bijvoorbeeld longlife en powerlife batterijen, welke allebei hun eigen toepassingsgebied hebben.

Comment

• Martijn de Groot
            • Mar 2005
            • 189

Valt dan toch weer tegen, gewoon lezen, Jaksev heeft het met "type" niet over de batterijen, maar over type maglite, daaraan refereer ik via de quote. En lijkt me duidelijk dat het verhaal voor het type maglite niet echt uit maakt, of zie ik alweer iets over het hoofd.
            Tegenwoordig maken ze hele mooie knijplampjes met LED's, ben je van het helegedoe af.
            Groet;
            Martijn de Groot
            wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• jaksev
              • Jul 2007
              • 365

Mijn vraag was inderdaad welk type batterijen er in moeten. Ik heb er nu Philips longlife, volgens mij, in zitten(die groene). Ze waren al heel snel op. Ik heb verschillende zaklampen gehad, maar die maglite is gewoon het fijnste, kun je tenminste een keer laten vallen, en vervelende mensen mee weg werken.

Mja misschien toch de led variant

Comment

• Dave
                • Jan 2001
                • 757

Geen long-life instoppen. Longlife batterijen zijn gemaakt voor dingen als klokken, afstandsbedieningen: Dingen die weinig energie gebruiken.
                Ik heb in mijn mag 4D al 2 jaar dezelfde duracell ultra batterijen zitten, en het ding geeft nog steeds veel licht.
                U x I = Boem.

Comment

• jaksev
                  • Jul 2007
                  • 365

Originally posted by Dave
                  Geen long-life instoppen. Longlife batterijen zijn gemaakt voor dingen als klokken, afstandsbedieningen: Dingen die weinig energie gebruiken.
                  Ik heb in mijn mag 4D al 2 jaar dezelfde duracell ultra batterijen zitten, en het ding geeft nog steeds veel licht.

Oke bedankt dan zal ik dat is even gaan proberen.

Comment

• koentjes
                    • Dec 2007
                    • 333

ik gebruik altijd duracell plus, en heb ook nooit problemen met snel lege batterijen... (mh.. rare zin...)
                    duracell-procell is ook goed spul, die gebruiken we altijd voor draadloze zenders/ontvangers... en eventueel ook in de zaklamp...

nb. ik heb een tijd terug mn maglite al 'vervangen' voor een LedLenser... das helemaal mooi toollie; 1 enkel ledje, oogverblindend, en de batterijen gaan vreselijk lang mee.
                    LED Lenser High Performance | Tactical Use Lights | LED Flashlights | Police Equipment

Comment

• ajdeboer
                      • Feb 2009
                      • 198

Voor dit soort dingen gebruik ik altijd Duracell Procell (a)

Comment

• keenoncoolstuff
                        • May 2003
                        • 695

Nadat 2 Mag-LED 2AA's van mij kuren begonnen te vertonen (beide werden ze netjes gebruikt, geen vallen/stoten) heb ik een Fenix LD20 aangeschaft. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Dimbaar lampje met 3 normale standen, een boost-stand, SOS- en stroboscoop-functie. Op de laagste stand geeft ' ie iets minder licht dan de Mag-LED 2AA, op de hoogste is hij feller dan mijn 3D-Mag-LED.
                        Verbruikt gewone penlites en komt een stuk steviger over dan de modellen van MAG.

Groetjes, Rob.
                        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

heb een MAG -4D weggegooid, omdat de batterijen (duracells) toch gelekt hebben, en er een massieve gifmassa was ontstaan.

De andere 4D heeft sinds vorige week een LED, en die wordt wat vaker met : (jaja: ) IKEA-batterijen onder controle gehouden.

MAar idd, die philips-longlife vallen best wel tegen. Halfuurtje is ongeveer wel het maximum, volgens mij.

Daarnaast hebben we de MAG-recharger, die een ingebouwd accu-pakket heeft.
                          Die zou het toch iets langer vol moeten houden..

Comment

• Whitefarmer
                            • Oct 2003
                            • 1244

HQ NiMh 8000 mAh D cellen, dat BLIJFFFFFT branden.

Als ik die van mij om zou bouwen naar een ledje, dan hoef ik ze volgens mij NOOOOOIT meer op te laden.
                            Groeten John
                            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4516

sinds december een 9 euro ledlampje met oplaadzwengel mee.
                              Daar wordt ik erg gelukkig van. Nooit meer een lege batterij gehad.

lekker belangrijk!

Comment

Working...