Actieve monitoren icm Behringer MX2004A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rhcp_schipper
    • Oct 2008
    • 20

Actieve monitoren icm Behringer MX2004A

Hallo Allemaal,

Ik heb nu pas een nieuwe band, die al heel wat spullen hebben, maar eigenlijk geen idee hebben gehad hoe ze alles moesten aansluiten(ik ook niet, daarom zit ik hier). Zie ook mijn andere topic over aansturen tops + subs.

Nu staan er bij ons in de oefenruimte 2 actieve monitoren die we graag willen gebruiken als zang monitoren.

Kan dit in combinatie met de mengtafel die wij gebruiken, de Behringer MX2004A? Is het dus mogelijk de zang door de monitoren te laten weergeven?

Ik heb de handleiding al doorgelezen, maar hier word ik verder niet heel erg veel wijzer van.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Kunnen we eindelijk de monitoren echt gaan gebruiken

Groeten Tim
  • rhcp_schipper
    • Oct 2008
    • 20

Niemand die mij hiermee kan helpen?

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je waarschijnlijk al een heeel stuk verder...

In het kort: voor het aansturen van monitoren gebruik je op je mengtafel extra uitgangen: auxilaries (kortweg: AUX) genaamd. Je kunt op je broodje (kanaal) dat kanaal wegsturen naar deze auxilaries en zo dus zang op je monitoren krijgen.

Succes ermee!
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• rhcp_schipper
        • Oct 2008
        • 20

Originally posted by berolios
        Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je waarschijnlijk al een heeel stuk verder...

In het kort: voor het aansturen van monitoren gebruik je op je mengtafel extra uitgangen: auxilaries (kortweg: AUX) genaamd. Je kunt op je broodje (kanaal) dat kanaal wegsturen naar deze auxilaries en zo dus zang op je monitoren krijgen.

Succes ermee!

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik snap alleen niet helemaal wat je bedoelt. Ik moet dus vanaf de Aux out naar mijn monitoren?

Groeten Tim

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Originally posted by rhcp_schipper
          Heel erg bedankt voor je reactie. Ik snap alleen niet helemaal wat je bedoelt. Ik moet dus vanaf de Aux out naar mijn monitoren?

Groeten Tim
          Correct....
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• JustME125
            • Jun 2006
            • 297

Niet heel vervelend bedoeld maar ik heb je andere topic ook ff gelezen en volgens mij is het verstandig voor je om eerst ergens een cursus(je) te gaan volgen. Lokaal verhuurbedrijf/theater/poppodium etc want op deze manier duurt het denk ik nog wel heel lang voordat je je setje een beetje kunt inregelen. Audio is niet iets wat je vanaf een forum leert. Je zult het echt moeten gaan leren in de praktijk. Beetje theorie over het hoe en wat van audio is nooit weg maar als je zaken gaat vragen over hoe stuur ik een monitor aan en wat doet een EQ (andere topic) lijkt het me echt tijd voor een beetje huiswerk/praktijkervaring.

Maar das mijn mening.
            Succes in ieder geval.
            Correct me if I'm wrong

Comment

• rhcp_schipper
              • Oct 2008
              • 20

Originally posted by JustME125
              Niet heel vervelend bedoeld maar ik heb je andere topic ook ff gelezen en volgens mij is het verstandig voor je om eerst ergens een cursus(je) te gaan volgen. Lokaal verhuurbedrijf/theater/poppodium etc want op deze manier duurt het denk ik nog wel heel lang voordat je je setje een beetje kunt inregelen. Audio is niet iets wat je vanaf een forum leert. Je zult het echt moeten gaan leren in de praktijk. Beetje theorie over het hoe en wat van audio is nooit weg maar als je zaken gaat vragen over hoe stuur ik een monitor aan en wat doet een EQ (andere topic) lijkt het me echt tijd voor een beetje huiswerk/praktijkervaring.

Maar das mijn mening.
              Succes in ieder geval.

Is misschien helemaal geen slecht idee. Bedankt voor de tip. Ik vind het alleen erg leuk om op deze manier alles uit te vinden.

Daarom vraag ik toch nog even door over de monitors.

Is het ook mogelijk mijn monitoren uit te sturen via de alt3&4? Kan ik vanavond in de oefenruimte mooi een beetje kloten met bepaalde manieren van aansluiten.

Wat is de makkelijkste en meest voor de hand liggende manier voor het aansluiten van de monitoren op de tafel die ik gebruik?

Zijn er dan nog dingen waar ik bij meot stil staan?

Groeten Tim

Comment

• gertgeluid
                • Dec 2006
                • 520

Voordat je vanavond de boel in de soep laat lopen...

Originally posted by rhcp_schipper
                Is het ook mogelijk mijn monitoren uit te sturen via de alt3&4?
                Nee.

Wat is de makkelijkste en meest voor de hand liggende manier voor het aansluiten van de monitoren op de tafel die ik gebruik?
                Berolios heeft je dat al meerdere malen verteld. En als je even verder zoekt, krijg je die tip vaker.

http://www.licht-geluid.nl/forum/liv...32-fx-pro.html

http://www.licht-geluid.nl/forum/new...re-vragen.html

Heb je het uberhaupt al geprobeerd?

Zijn er dan nog dingen waar ik bij moet stil staan?
                Ja. Pre/post fader. (google/rtfm!)

Ben je bekend met gain structuur? (google!)

Als je de rest van de band niet wilt irriteren, zou ik een uurtje eerder komen. Neem de handleiding thuis even grondig door en, please, lees de engelse versie. Ga vervolgens in de oefenruimte aan de slag met een microfoon, of plug je iPod in een line input en ga een beetje draaien. Je moet ook een beetje gevoel met het apparaat krijgen.

Als je de mogelijkheid hebt om eerder te komen dan de rest van de band... DOEN! Neem je tijd.

En last but not least... Zelf uitvogelen is het beste, dus google je suf en ga zelf aan de slag, maar als je ergens echt niet uit komt, vraag het aan iemand die er verstand van heeft. Niks zo erg als foute gewoontes aanleren. Daar kom je niet makkelijk vanaf.

De reden dat wij hier niet al te makkelijk dingen prijsgeven, is omdat je juist ontzettend veel leert van het zelf zoeken naar antwoorden op je vragen, en in de loop der jaren is dit forum (en het internet) uitgegroeid tot een perfecte database aan informatie met meestal exact dezelfde vragen die jij nu stelt. Misschien vind je niet meteen het antwoord op je vraag, maar door veel te lezen en te zoeken, krijg je wel onbewust heel veel informatie tot je en voor je het weet, begrijp je veel meer dan je dacht.

We bedoelen het dus goed
                Last edited by gertgeluid; 28-10-08, 12:14. Reason: Even Berolios crediteren...

Comment

• rhcp_schipper
                  • Oct 2008
                  • 20

Bedankt voor alle goede tips.

Ik wist niet dat de engelse manuals uitgebreider waren.

Ik ga vanavond de manual uitprinten, en ga eens wat proberen.

Bedankt!

Comment

• rhcp_schipper
                    • Oct 2008
                    • 20

Hallo Mensen,

Ik ben gisteren druk bezig geweest met het monitor verhaal. Ik had alleen jammer genoeg niet erg veel tijd.

Het is mij niet gelukt om via de aux uitgangen signaal te krijgen over de monitor. Ik moet de monitor toch aansluiten op een van de aux sends toch? Misschien heb ik wat over het hoofd gezien, maar ik krijg geen signaal.

Daarna heb ik nog wat andere dingen geprobeerd, zoals de monitor aansluiten op de ctrl room uitgangen, dit werkt wel, maar deze uitgangen zijn volgens mij niet bedoeld voor stage monitoren, maar volgens mij voor de geluidsman. Toch?

Kan ik wat over het hoofd hebben gezien?

Groeten Tim

Comment

• gertgeluid
                      • Dec 2006
                      • 520

Een paar tips:

Je auxen kunnen post fader zijn. Zet de fader dus voor de zekerheid maar open.

Heb je alle aux draaiknoppen gevonden? Ze zitten op elk kanaal. En dan heb je rechts in het masterdeel ook nog een master regelaar. Beide moeten open.

Staat je kanaal niet gemute?

Als het nu nog steeds niet lukt, zou ik er iemand bij halen want dan ben je kennelijk niet ver genoeg om deze techniek zelf uit te vogelen. Een helder praatje van een paar minuutjes met het apparaat erbij zou meer helderheid moeten geven.

Hou ons op de hoogte.

Comment

• rhcp_schipper
                        • Oct 2008
                        • 20

Originally posted by gertgeluid
                        Een paar tips:

Je auxen kunnen post fader zijn. Zet de fader dus voor de zekerheid maar open.

Heb je alle aux draaiknoppen gevonden? Ze zitten op elk kanaal. En dan heb je rechts in het masterdeel ook nog een master regelaar. Beide moeten open.

Staat je kanaal niet gemute?

Als het nu nog steeds niet lukt, zou ik er iemand bij halen want dan ben je kennelijk niet ver genoeg om deze techniek zelf uit te vogelen. Een helder praatje van een paar minuutjes met het apparaat erbij zou meer helderheid moeten geven.

Hou ons op de hoogte.
                        Bedankt voor de tips. Dit ga ik vrijdag even uitproberen! Ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt maar weer voor de tips.

Comment

• Jan van Duren
                          • May 2004
                          • 204

Volgens de handleiding van dat apparaat zit er naast de AUX 1 een knopje met daarop Pre. M.a.w als je dit knopje indrukt en een signaal op een kanaal binnen krijgt met de fader dicht en je zet de AUX 1 send op 0db en je draait dan de aux 1 van het betreffende kanaal open zou je signaal op je monitor binnen moeten krijgen.

gr

Jan

Comment

Working...