Tips gevraagd over b.v. scans.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TonBeljon
    • Apr 2006
    • 104

Tips gevraagd over b.v. scans.

Als Allround Duo treden wij op bij allerlei feesten. Als lichtshowtje beschikken wij over 2x 4 par 56 spots. Mijn 16 jarige zoon die het geheel bediend en daar wel plezier in heeft (doet ook een opleiding electrotechniek) wil wel wat uitbreiding van het licht en heeft het over scans en movingheads. Ik wil best wat uitbreiden, maar het moet wel compact blijven en in verhouding staan tot het geheel. We zitten te denken aan b.v. 2 scans. Niet te duur spul (we beschikken nu ook over o.a. een 12 kanaals showtec mixertje en dat voldoet voor ons prima) Tips over merken en types scans en lichtmixertjes zijn van harte welkom om ons lichtshowtje uit te breiden. Wij treden voornamelijk op bij Bruiloften, verjaardagen, bedrijfsfeesten e.d. Bij voorbaad dank allen.
  • DJ-Jan
    • Jun 2008
    • 326

Misschien wat meer informatie over de showtec lichttafel en je budget?
    Zijn 10-tallen scans nu optenoemen
    Event-Light

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Even een opmerking.

Als je veel op bruiloften en partijen speelt zul je weten dat een rookmachine daar meestal een vies woord is. Een set goedkope scans zal weinig zichtbaar feest opleveren voor het sjouwwerk wat je doet. Ook zal de echte hoeveelheid lichtopbrengst niet zo hoog hoeven zijn.

Zonder rook is een ouderwetse zig-zag of derby spectaculairder dan een goedkope scan. Simpelweg omdat je er veel lichtstralen uit krijgt. En tweedehands koop je ze voor bijna niets.

Ik zou kijken wat een balkje (LED) effectjes kost. Een extra statief en je kan bedrijfszeker behoorlijk indrukwekkende beweging in je show brengen voor een paar tientjes.

Als je echt bediend twee scans toevoegd dan adviseer ik geen 150watt HTI model te nemen. (lampen zijn erg duur) en minstens 250watt als je halogeen lampen kiest (150 geeft te weinig licht bij je parren)
      Neem er een scanmastertje bij om ze aan te sturen.
      lekker belangrijk!

Comment

• Martijn de Groot
        • Mar 2005
        • 189

Da's nou jammer, zo'n opmerking over licht wat zonder rook niet zichtbaar is. In eerste instantie is licht toch bedoelt om hetgeen wat op een podium gebeurdt zichtbaar te maken, of vergis ik me daar nu (al dertig jaar) in.
        Rook is mooi voor televisie, disco's maar eigenlijk is het voor de rest killing voor wat je met licht doet.
        Het haalt sowiezo minimaal 20% van je opbrengst naar beneden, dus met 2 scanners lijkt het me al helemaal geen goed plan hier ook nog eens rook in te gooien.
        De vraag is ook niet welke rookmachine aan te bevelen, maar welke scanners.
        Ik zou zeggen technobeams, inmiddels van Strong; Strong Entertainment Lighting » Home, leuke scanner, degelijk, mooie effecten, zogoed als alle sturingen hebben hier de personalityfile voor.
        Ik zou wel eerder een echte "console"(zelfs de aller kleinste/goedkoopste: Lighting solutions for Theatre, Film & Television Studios and Architectural spaces : ETC), adviseren, dan een controler, omdat dat de mogelijkheden van programmeren en ingrijpen verhoogt.
        Martijn de Groot
        wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• Dirk Wijnen
          • Dec 2006
          • 189

Ik denk dat het budget voor een Technobeam niet haalbaaar is, overgens hele leuke scans!

Mischien JB Systems The Winner, leuke scans voor het geld. Verwacht hier niet alles van. Maar voor te beginnen met scans, en voor een mooie prijs circa €240,- p/s.
          250 watt halogeentje geeft genoeg lichtopbrengst voor een bruiloft oid.

Of iets anders van Futurelight, leuk spul voor het geld, is iets duuder dan The winner.

Maar waarom overstappen naar intelligent licht? Waarom niet gewoon lekker beginnen met wat simpele effectjes zoals hier al gezegt een derby, data-flower, of led-effecten maar die zullen wel bij de parren weg vallen vrees ik.

Je kunt wel movingheads en dure scans gaan kopen, maar je kunt het effect ook bereiken met goeiekope lichteffecten. Natuurlijk is een movinghead of scan wat spectaculairder, maar daar is de prijs meestal ook naar.

Maar ik snap ook heus wel voor je zoon, dat hij met intelligent licht wil, daar kan hij dan lekker mee gaan stoeien enzo.

Ik hoop dat je een goede keus kunt maken. Ik ben zelf heel erg tevreden over The Winners, ik heb ze namelijk al 5 jaar. Ze doen het nog altijd erg goed! Maar zoals de andere al zeiden, kun je je vragen niet iets gedetaileerder stellen?
          budget, waarom scans?, waar gebruik je ze voor? enz enz.
          Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• Leks
            • Oct 2007
            • 330

ik raad zoizo eerste degelijk 2e hands scans aan dan een nieuwe budget movinghead.

@ martijn de groot

gebruik jij licht ( scan, mh's of parren daargelaten) dan niet om lijnen/vormen te maken in de ruimte? een concert is saai zonder haze hoor.... ( om het een beetje lomp te brengen)
            Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Martijn de Groot
              • Mar 2005
              • 189

Dat begint er tenminste op te lijken, iemand vraagt raad voor een bruiloft en partij en dan geven we raad voor een concert!
              Iemand enig idee waarom ik geen Lancelots adviseer?
              Sjonge jonge.
              Martijn de Groot
              wat beweegt mensen die licht bewegen?

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Fijn dat iemand nog de Technobeam maakt! Destijds de introductie mogen meemaken en ben er eigenlijk altijd van onder de indruk gebleven. Het was (en is) een mooie scanner waar een bak licht uit komt en (bij mijn weten) altijd erg betrouwbaar zijn geweest.

Ik denk dat deze scanner de huidig concurrentie zeker nog aardig kan bijbenen.

Comment

Working...