Versterker zonder Clip lampjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MekZ
    • Oct 2008
    • 7

Versterker zonder Clip lampjes

Hallo,

Ik ga zaterdag draaien op een feest met een vriend van me, hij heeft een versterker, merk weet ik zo niet meer. Maar mijn vraag luid als volgt:

De versterker heeft 2 knoppen voor het volume, nogal logisch L en R.. Maar daarnaast zit er nog een rood SIGNAL lampje, dat is hoogstwaarschijnlijk dat hij een goed signaal heeft, maar een lampje voor CLIP zit er niet op, dus wanneer weten wij dat hij clipt? Aangezien er van mij speakers meegaan en deze ontzettend gevoelig zijn voor clipping wil ik daarmee oppassen. Ik weet dus ook niet of deze versterker een beveiliging heeft ofzo, als jullie persee het merk en type willen weten kan ik het morgen of vanavond laat wel even aan hem vragen, maar ik wil goed uitkijken met mijn speakers. HQ Power VDSG10.
    Als mijn mengpaneel niet in het rood komt, is het dan ook goed? Reloop RMX-40 DSP Blackfire Edition.

Groet en alvast bedankt, Richard
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

Dat kun je toch wel horen zeker?
    Signaal aanwezig lampjes zijn bijna altijd groen overigens.
    Rode lampjes in combinatie met DJ's geven hier vaak alergische reacties!

Comment

• DaLex2
      • Oct 2007
      • 45

Je moet altijd zorgen dat de rode lampjes op je mengpaneel niet tot bijna niet branden want op dat moment gaat er een vervormd signaal in je versterker en komt en ook een vervormd signaal uit.

Als de versterker en de boxen hetzelfde vermogen hebben gaat het niet zo snel fout.

Voor de rest luisteren, je hoort vanzelf of het te hard gaat. dat is het beste advies.
      Waarom geld uitgeven D(R)AP is toch net zo goed....

Comment

• MekZ
        • Oct 2008
        • 7

Versterker heeft zijn vader een best wat jaren geleden samen met de boxen gekocht, achterop de boxen staat 350W, 600W max. Ze kunnen nog meer hebben dan mijn 400W maarja, het is Yamaha, en ik neem aan een stuk duurder.. In ieder geval bedankt voor de bevestigingen, want ik was er niet helemaal zeker van

Comment

Working...