Natuurlijk wil ik ook wel kwaliteit hebben. maar de kwaliteit dat deze adviseur had genomen was goed. maar veels te grote mengtafels die je normaal in een geluidsstudio ziet :S
Advies inrichting school theater
Collapse
X
-
zou je misschien de materialen met de aantallen willen posten (niet het bedrijf er bij vermelden en de prijzen). Dan kunnen we wat zien wat er is aangeboden. En nogmaals vraag meerdere offertes aan. Je kan niet vergelijken met 1 offerte.
En ik zou je niet te verantwoordelijk opstellen want in een school lopen veel mensen rond dus veel menigen dus veel kans op gezeik. En dat wil je niet hebben als leerling.Comment
-
Mee eens, vergelijken met 1 offerte is een appel vergelijken met, uhm.. niks
Fototje zou erg welkom zijn, ben wel benieuwd waarom je het regie persee boven wilt hebben ipv beneden.
Denk ook aan intercom!
Nog even mijn argument toelichten kwa grid: in grid kun je complete bekabeling al wegwerken, iets wat ik in het theater fantastisch vind. Lamp hangen, prikken in grid, beneden prikken naar een dimmerkanaal en gaan.
Ga je voor een grid: kijk dan ook vooral naar lieren. Plaats een stuk of 6 / 8 lieren in het dak ipv takels, meestal goedkoper en meer toepasselijk voor dit soort toepassingen.
Let op: ik heb het hier dan NIET over gamma / karwij / praxis en weet niet hoe wat bouwliertjes, maar over professionele lieren...MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
GroningenComment
-
De vraag is even wat je precies van plan bent uiteraard.
Als er echt maar 5 optredens per jaar in de aula gegeven worden (schoolrevue voor CKV ofzo) dan vraag ik me af of het zich wel loont om de hele aula daarvoor om te bouwen. Dan geef je naar die offerte een ton uit voor een stapel apparatuur, die je maar 5 keer per jaar gebruikt. Tel daar de onderhoudskosten en afschrijving bij op (die komen er ook bij!) en dan zit je toch al gauw aan zo'n 5-10k aan kosten per productie. Zonde van het geld, je bent goedkoper uit als je in zo'n geval gaat huren.
Een ander verhaal wordt het als je de aula om laat bouwen en het gaat verhuren als theaterzaal, voor CKV-projecten of studieprojecten van andere scholen/cultuurcentra. Dan kan de school er een aardige cent aan verdienen en verdient de apparatuur zich redelijk vlot terug.
Mijn advies is om eens een aantal PA-bedrijven in de buurt aan te schrijven of te bellen, die kunnen je zeker met dit soort dingen adviseren. Hou vooral ook rekening met zaken als veiligheid (een regiekamer op hoogte), stroomvoorziening (3x63A of 3x125A nodig!), warmte-ontwikkeling en brandveiligheid.
Er zijn overigens vast wel een aantal freelancers in de buurt die je met dit soort dingen willen helpen en vaak kostenloos een paar tips willen geven. Last but not least, hoe groter de opstelling, hoe meer mensen je ook per productie aan de knoppen nodig gaat hebben!First make it work, then make it look pretty!Comment
Comment